آموزش چاروق دوزی در زنجان شروع شد

به گزارش تفطن، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی زنجان گفت: دوره آموزشی چاروق دوزی یکی از رشته های صنایع دستی استان به صورت رایگان در زنجان برگزار می گردد.

آموزش چاروق دوزی در زنجان شروع شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی زنجان، امیر ارجمند روز شنبه 25 مردادماه 99 گفت: چاروق دوزی یکی از هنرهای دستی است که دست های ظریف هنرمندان زنجانی در تولیدات آن مهارت ویژه ای دارند. این چاروق­ ها مشخصاً زنانه بوده و استفاده از آن جنبه تشریفاتی و تفننی دارد. آموزش مقدماتی این رشته صنایعدستی تا خاتمه مهرماه به صورت حضوری و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می گردد.

ارجمند بیان کرد: دوره آموزشی مقدماتی به صورت رایگان در طول سه ماه هم به مدت صد ساعت آموزشی برای هر هنرجو برگزار و دوره پیشرفته هم به مدت سه ماه برگزار و در خاتمه به هنرجویان گواهی خاتمه دوره آموزش اعطا خواهد شد.

او اضافه نمود: استاد مرد علی حیدری یکی از قدیمی ترین چاروق دوزان زنجان، عظیم ترین چاروق جهان را در سال 85 دوخت. او هم اکنون آموزش رایگان چاروق دوزی در محل موزه رختشوی خانه زنجان برای علاقه مندان ارائه می دهد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1469

به "آموزش چاروق دوزی در زنجان شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش چاروق دوزی در زنجان شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید