آنچه تا کنون در خصوص حقایق ناشناخته ایتالیا نمی دانستید

به گزارش تفطن، نام ایتالیا در ذهن مردم دنیا با هنر، مد، فوتبال و پیتزا پیوند زده خورده است. اما بیشتر از تمامی این موارد، این کشور به تاریخ و معماری خود می بالد.قطعا برای میلیون ها که هر ساله به ایتالیا، سرزمین مد در اروپا سفر می نمایند، بهانه ها و علایق بسیاری وجو دارد. اگر قصد سفر به این دیار رویایی را دارید و یا برنامه سفر به ایتالیا را در دستور کار تفریحات خود قرار داده اید، بهتر است با حقایق ناشناخته ایتالیابیشتر آشنا شوید.

آنچه تا کنون در خصوص حقایق ناشناخته ایتالیا نمی دانستید

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

ایتالیا، ملقب به سرزمین گوساله ها

قبل از پرداختن به هریک از حقایق ناشناخته ایتالیا، شاید یکی از مهمترین این موارد نام این کشور باشد. نام (Italy) از Italia به معنی سرزمین گوساله ها اقتباس شده است. این نام گذاری به این دلیل بوده است که گاو زمانی نماد قبایل ایتالیای جنوبی شناخته می شده است. گفتنی است که این کشور به همراه دو جزیره ساردینیا و سیسیل، مساحتی حدود 116 هزار مایل مربع را دارد. بدین ترتیب می توان گفت از ایالت آریزونای آمریکا کمی بزرگ تر می باشد. نام رسمی ایتالیا نیز، جمهوری ایتالیا است.

شهر واتیکان

شهر رم به عنوان پایتخت ایتالیا توانسته یکی از حقایق ناشناخته ایتالیارا در دل خود جای دهد. و آن چیزی نیست جز شهر واتیکان. شهر واتیکان به عنوان کوچکترین کشور دنیا نیز شناخته شده است. این شهر دارای تقریباً 44 هزار متر مربع وسعت و 1000 نفر جمعیت می باشد.

پیری جمعیت در ایتالیا

میانگین بالای سن مردمایتالیا یکی از حقایق ناشناخته ایتالیامحسوب می گردد. پس از ژاپن و آلمان، ایتالیا توانسته رتبه سوم پیرترین کشوردنیا را به خود اختصاص دهد.

حقایق ناشناخته ایتالیا هر یک از جنبه ای خاص جذاب و جالب توجه هستند. به گونه ای هر یک می توانند به گونه ای توجه گردشگران را به خود جلب نمایند. در ادامه به بیان بعضی دیگر از حقایق ناشناخته ایتالیا خواهیم پرداخت:

گل ملی ایتالیا

هم اکنون حدود 100 کشور دنیا دارای گل ملی مختص خود هستند. ایتالیا نیز جز آن دسته از کشور هاست. سوسن گل ملی ایتالیا می باشد. چیزی که شاید بسیاری از افراد از آن بی خیر بوده اند. در نتیجه گل سوسن نیز به عنوان گل ملی این کشور می تواند یکی از حقایق ناشناخته ایتالیاباشد.

چنگال

شاید برایتان جالب باشد، اما چنگال زمانی به عنوان حقایق ناشناخته ایتالیامحسوب می شد. چرا که برای اولین بار بیشتر از سایر کشور های ایتالیایی مورد استقبال نهاده شد. چرا که ایتالیایی ها می توانستند از طریق چنگال اسپاگتی، غذای مورد علاقه خود را به راحتی بخورند.

خلیج پورتو سلواگو، ناحیه پولیا واقع در جنوب ایتالیا

لی مارشال در مورد ناحیه پولیا این گونه می نویسد:

شبه جزیره سالنتو که در جنوب پولیا نهاده شده است، جزو مناطق آزاد ایتالیا به شمار می رود. جاذبه های دیدنی و شگفت انگیز این شبه جزیره که در دریا محصور شده است یکی از مناطق ناشناخته ایتالیامی باشد. این حقایق تنها در مناطق دیدنی شبه جزیره خلاصه نمی گردد. سالنتو دارای رسوم فرهنگی دیرینه ای استفقط مختص ساکنان همان دیار می باشد. گویش محلیمردم در بعضی از دهکده های سالنتو هنوز به لهجه گریکو می باشد.گفتنی است که گریکو تنها لهجه باقی مانده از زبان یونانیان باستان می باشد.

این نقطه از ایتالیا که یکی از حقایق ناشناخته ایتالیا محسوب میگردد، در عهد امپراتوری روم باستان به مستعمره یونانی ها شد. در آن موقع اتباع روم که در آن منطقه بودند، در کلبه های کوچک سکونت داشتند. البته گفتنی است که شبه جزیره سالنتو به اندازه 30 سال پیش ناشناخته نیست، ولی وجود درخت های زیتون پیچ خورده در پهنه این دشت های همیشه بر جذابیت این منطقه افزوده است. داردکه سطحش را پوشانده اند. همچنین وجودیک خلیج زیبا و چشم نواز به نام پورتو سلواگو هم توانسته جذابیت زیادی به این منطقه بدهد.خلیج زیبای پورتو سلواگو از لحاظ جغرافیایی از سمت شرقدر چند کیلو متری شهر ناردو قرار دگرفته است. این منطقه از سال 1980 تاکنون یکی از مناطق در مناطق حفاظت شده ایتالیا نهاده شده و به جرات می توان هنوز هم آن را یکی از حقایق ناشناخته ایتالیا دانست.

شهر سولمونا و رشته کوه مونته دلا لاگا درناحیه آبروزو

در توصیف ناحیه آبروز چنین آمده است:

آبروزو به عنوان یکی از حقایق ناشناخته ایتالیامی تواند گزینه های ناشناخته بسیاری را نیز پیش روی مسافران و گردشگران بگذارد.از جمله این حقایق ناشناخته می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • قله هایی باعظمت بسیار
  • بوستان های چشم نواز و دل انگیز

دشت های طبیعی بکری که هنوز هم صدای زوزه خرس و گرگ ها در ارتفاعاتش به گوش می رسد، مجموعه ای از حقایق ناشناخته ایتالیاهستند که به صورت یک جا در در آبروزو جمع شده اند.

همچنین این ناحیه پس از گذشت سالیان سال، شهرهای دست نخورده و قدیمی را در خود جای داده است. شهرهایی مانندسولموناکهدرمیان کوهستان محصور شده اند. سولموناشهریتاریخیبودهکه دارای یک میداناصلیمی باشد. این میدان همچنان شکوه و عظمت گذشته اش را حفظکردهاست. باتماشای تاریخ به جامانده در این شهر تصویری از ایتالیای قرن پنجم میلادی در ذهن گردشگران نقش می بندد.

بیشتر کوه های ناحیه آبروزو که در مرز آبروزو و اومبریانهاده شده است،به دلیل اینکه ناشناخته بودنشان، مسافران کمی را به سوی خود جذب می نمایند.در مورد رشته کوهمونته دلا لاگامی توان گفت بسیار دورافتاده و در عین حال بسیار بی نظیر و خیره نماینده هستند. در مورد این مورد از حقایق ناشناخته ایتالیا باید گفت، این منطقه حتی برای ساکنان بومی ایتالیایی نیز ناشناخته است.

دورافتاده و بی نظیر مونته دلا لاگا حتی برای بومیان ایتالیایی هم ناشناخته است.

کارول کولودی، نویسنده پینوکیو

حتما هر یک از شما در کودکی خاطراتی را با داستان ها و انیمیشن پینوکیو داشته اید. جالب است بدانید که نویسنده این مجموعه خاطره انگیز و به یاد ماندنی یک شخص ایتالیایی بود. این مورد هرچند جز جاذبه های گردشگری ایتالیا محسوب نمی گردد، ولی از لحاظ اهمیت ادبی و به یاد ماندنی که بین مردم دارد، می تواند به عنوان یکی از حقایق ناشناخته ایتالیابرای افراد بی خبر از آن محسوب گردد.

قارچ 333 هزار دلاری

درست در سال 2007 میلادی بود که سگی به نام روکو، یک قارچ به وزن 3/3 پوند را در توسکانی ایتالیا پیدا کرد. این قارچ شگفت انگیز در یک حراجی به قیمت 333 هزار دلار فروخته شد و توانست رکورد گران قیمت ترین قارچ دنیا را نصیب خود کند. آیا فکرش را می کردید که یک قارچ، یکی از حقایق ناشناخته ایتالیا باشد؟

سن تحصیل اجباری در ایتالیا

یک از جالب توجه ترین حقایق ناشناخته ایتالیا، سن تحصیل اجباری در ایتالیا است. شاید برایتان جالب و حتی باورنکردنی باشد که تا سال 1999، سن تحصیل اجباری دانش آموزان ایتالیا تنها تا سن 14 سالگی بود.

آتش فشان های ایتالیا

ایتالیا تنها کشور اروپایی که بیشترین تعداد آتش فشان ها را به خود اختصاص داده است. به دلیل قرار دریافت ایتالیا بر روی گسل، شمار آتش فشان های موجود در این کشور افزایش یافته است. از جمله این آتش فشان ها که هر یک به حقایق ناشناخته ایتالیاتبدیل شده است می توان به اتنا، استرومبولی و وسوویوس اشاره نمود.

منبع: دلتابان
انتشار: 7 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 دی 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 450

به "آنچه تا کنون در خصوص حقایق ناشناخته ایتالیا نمی دانستید" امتیاز دهید

2 کاربر به "آنچه تا کنون در خصوص حقایق ناشناخته ایتالیا نمی دانستید" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنچه تا کنون در خصوص حقایق ناشناخته ایتالیا نمی دانستید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید