اعجوبه 9 ساله ری به کمتر از طلا راضی نمی گردد

به گزارش تفطن، در خانواده ای ورزشکار به جهان آمد. پدرش کونگ فوکار بود و مادرش هم با ورزش بیگانه نبود. شاید به همین دلیل هم بود که خیلی زود پا به سالن های ورزشی گذاشت. هنوز 9سالش تمام نشده است، اما ویترینی از افتخارات ورزشی را در کارنامه خود دارد. 7مدال طلای بین المللی و 6مدال طلای کشوری حاصل کوشش چندساله بهار محمد کاراته کای خردسال اهل شهرری است.

اعجوبه 9 ساله ری به کمتر از طلا راضی نمی گردد

خبرنگاران/ مهین قاسمخانی: 4سال بیشتر نداشت که دست در دست مادر قدم به سالن ورزشی گذاشت. ابتدا ژیمناستیک کار می کرد، اما آشنایی با 2خواهر کاراته کا و نام آشنای ری یعنی مینا و مهسا افسانه پای بهار کوچولو را به سالن کاراته باز کرد.خواهران افسانه بر این باور بودند که بهار بسیار بااستعداد است. گذشت زمان و پیروزیت های پی در پی بهار مهر تأییدی شد بر نظر خواهران افسانه و حالا بهار محمد یکی از آینده دارترین کاراته کاران این سرزمین است.بهار می گوید: خاله مینا و خاله مهسا را که می بینم، خیلی امیدوار می شوم. با خودم فکر می کنم پس من هم می توانم مانند آنها پیروز شوم و مدال های جهانی بگیرم. به خصوص خاله مهسا که خیلی به من امید می دهد.بهار با آنکه هنوز 9سالش تمام نشده، اما دختری خودساخته است. پدرش مهدی محمد می گوید: سال2017 وقتی بهار برای مسابقات بین المللی ترکیه انتخاب شد فقط7سال داشت، اما از طرف فدراسیون اجازه ندادند ما همراهش برویم. ما خیلی نگران بودیم چون سنی کمی داشت، اما با مدال طلا از مسابقه برگشت.

بهار تا به امروز 2بار در مسابقات برون مرزی شرکت نموده است. او در سال2017 به ترکیه و سال2019 به هند سفر و از این مسابقات خوشرنگ ترین مدال را صید کرد. پدر بهار می گوید: مربی دخترم می گفت در هند نخستین حریف بهار را که دیدم، با خودم گفتم محال است بهار این حریف درشت هیکل را بتواند شکست دهد و حتما در همان راند اول می بازد، اما بهار با چند فن او را از سر راه خود برداشت و خیلی راحت توانست مدال طلای مسابقات را از آن خود کند.

مسابقه زیر نور موبایل

ورزشکاران در هر مسابقه ای که شرکت می نمایند علاوه بر مدال و کاپ، مجموعه ای از خاطرات را هم با خود به سوغات می آورند. بهار می گوید: سال گذشته در مسابقات بین المللی ترکیه، وسط مسابقه من برق سالن قطع شد و تماشاگران با روشن کردن موبایل هایشان نور کمی در سالن انداختند و من و حریفم زیر همان نور مسابقه را ادامه دادیم و متعجب بودم که داورها چطور ضربه های ما را می بینند. در همین مسابقات قرار بود به برنده ها کاپ بدهند. وقتی مدال طلا را گرفتم، دیدم از کاپ خبری نیست. در فاصله ای که هم تیمی های من مسابقه می دادند، آنقدر اصرار کردم تا مسئولان مجبور شدند کاپ ما را بدهند.

کاراته 2شاخه دارد. اولی مبارزه یا کمیته و دیگری حرکات نمایشی که به کاتا معروف است. بهار در هردو رشته تمرین می نماید. او از هم اکنون رفیع ترین سکوهای جهانی را نشانه رفته است. می گوید: دوست دارم همواره طلا بگیرم.

ویترین افتخارات

بهار محمد تا به امروز در 7مسابقه بین المللی و 6مسابقه داخلی شرکت نموده و در تمامی آنها مدال طلا گرفته است. این مقام های قهرمانی عبارتند از: مدال طلای مسابقات بین المللی جام ایران زمین در سال2016،مدال طلای مسابقات بین المللی جام ایران زمین در سال2017،مدال طلای مسابقات بین المللی جام ایران زمین در سال2018،مدال طلای مسابقات بین المللی آزاد کاراته ترکیه در سال2017، مدای طلای مسابقات بین المللی جام پایتخت در سال2018،مدال طلای مسابقات بین المللی جام پایتخت در سال2019 و مدال طلای مسابقات بین المللی کاراته هند در سال2019

او همچنین مدال های طلای باشگاه های کشور، مسابقات بین باشگاهی، لیگ باشگاه های کشور، قهرمانی کشور، لیگ قهرمانی پایه های کشور و مدال طلای قهرمانی کشور را هم در کارنامه خود دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1130

به "اعجوبه 9 ساله ری به کمتر از طلا راضی نمی گردد" امتیاز دهید

1 کاربر به "اعجوبه 9 ساله ری به کمتر از طلا راضی نمی گردد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعجوبه 9 ساله ری به کمتر از طلا راضی نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید