از برن مرکز جشنواره ها چه می دانید؟

به گزارش تفطن، امروز می خواهیم با شما همسفران خبرنگاران به یک سرزمین رویایی برویم سرزمینی پر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی. شما در پی چه جور سفری هستید؟ دوست دارید اماکن تاریخی را ببینید؟ از تماشا موزه ها و اماکن فرهنگی لذت می برید؟ یا اهل سیر و سفر در طبیعت زیبا هستید و می خواهید در زیبایی ناب کوه بلند، یک دشت گسترده یا یک رود زیبا محو شوید. هرسه؟؟؟ خب پس حرکت کنیم به سوی اروپا کشور سوئیس و برویم به مرکز کشور یعنی شهر زیبای برن در استان برن، و از جاذبه های مرکز سوئیس تماشا کنیم.کشوری که بیش از دویست سال در آرامش کامل بسر برده و هیچ گونه تنش و جنگ و درگیری به خود ندیده زیبایی هایش تا این به این حد به انسان آرامش بدهد. خبرنگاران را همراهی کنید تا بیشتر با جاذبه های برن مرکز سوئیس آشنا شوید.

از برن مرکز جشنواره ها چه می دانید؟

جشنواره های همیشگی

آنچه که سبب غنای فرهنگی این شهر شده و همین فرهنگ غنی یکی از دلایل روی آوردن گردشگران به این شهر در تمام طی سال شده رویدادهایی تماشای برگزاری مراسم شاد و پر هیجان می باشد. این شهر تقریبا همه سال در جشن و سرور شادی به سر می برد جشن هایی مانند جشنواره گورتِن، جشنواره جاز تابستانه، جشنواره جاز زمستانه، جشنواره گروه های خیابانی، در حدودا در تابستان و ماه جولای برگزار می گردد. وجود موزه ها و خانه های نمایش تئاتر بسیار زیادی که در سطح شهر وجود دارد، و همه و همه باعث می گردد تا شما اگر با هر نوع گرایش و علاقه و سلیقه هنری که باشید از بودن در این شهر لذت ببرید لباس های رنگارنگی که در این جشنواره ها بکار می رود و و شرکت کنندگان می پوشند عروسک هایی که به وسیله افراد حاضر در مراسم به حرکت در می آیند شما را وادار می نماید تا ساعت ها در خیابان باشید و از تماشا لذت ببرید بدون اینکه لحظه ای احساس خستگی کنید. مهم تر از همه اینها اگر از تماشا اشیا و آثار تاریخی لذت می برید از برج ساعت قرون وسطایی برایتان بگوییم. این ساعت یکی از آثار تماشای شهر برن است که مورد توجه گردشگران قرار می گیرد. بی علت نیست که یونسکو این شهر را در فهرست آثار دنیای ثبت نموده است..

شهری با مساحت 52 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 123000 تن که چهارمین شهر پرجمعیت سوئیس است. با بارش های فراوان و همیشگی و آب و هوای معتدل و نسبتا سردی تمیزی و تازگی هوا ملموس است. این باران ها حتی در خشک ترین فصلهای سال هم ادامه دارد. بنابراین ضروری است که لباس گرم و مناسبی برای رفتن به این شهر انتخاب کنید تا سفری لذت بخش و خاطره انگیز داشته باشید. وجود بناهای تاریخی بسیار زیاد آن و مراکز فرهنگی متعدد باعث شده که اهل تاریخ و فرهنگ توجه ویژه ای به این شهر داشته باشند. پس وقتش رسیده شما خبرنگارانی ها بیش از این زمان را از دست ندهید و سفری به کشور سوئیس رفته و از جاذبه های مرکز سوئیس تماشا کنید.

جاذبه های تاریخی برن

در این قسمت با خبرنگاران همراه باشید تا با جاذبه های مرکز سوئیس بیشتر آشنا شوید و گشتی در شهر برن بزنیم. موزه هنر، که آثاری از هنرمندان ایتالیایی و بعلاوه هنر سوئیس از قرن پانزدهم تا کنون را دارد آثاری از هنرمندانی مانند: پل کلِه، واسیلی کانْدینْسْکی، پیکاسو در آن به چشم می خورد. موزه تاریخی برن و موزه انیشتین دومین موزه بزرگ سوئیس است. اشیاء این موزه بسیار زیبا و تحسین برانگیز هستند. موزه انیشتین سرگذشت این دانشمند را به تصویر می کشد. باغ گل رز؛ آرام ترین و زیباترین جاذبه شهر در برن، با تصاویری شگفت انگیز از شهر برن است. و صدها نوع از انواع گل های زیبا را در خود جای داده است. 200 نوع گل رز و 200 نوع از انواع آزالیا، خرزهره هندی، زنبق ، و انواع دیگر گل را به نمایش می گذارد. این باغ استخری بزرگ و زیبایی دارد و نیز آلاچیقی نسبتا بزرگ با رستوران وسالنی یرای ورزش پیک نیک در آن در نظر گرفته شده است. .

برج ساعت که پیشتر هم از آن گفتیم؛ قدمتش به 800 سال می رسد و این ساعت در این نقطه از برن یکی از پرآوازه ترین نقاط تماشای برن می باشد. قبلا این قسمتی از استحکامات غربی شهر به حساب می آمد اما به تدریج با رشد و گستردگی شهر آسیب دیده است. 23 متر طول آن و به سال 1530 تعلق دارد. مرکز پل کلِه که آثار برجسته هنرمند سوئیسی- آلمانی، پل کلِه را نمایش می دهد. از دیگر جاذبه های مرکز سوئیس می توان به موارد زیر اشاره نمود: گورتِن، یکی از تماشای ترین مکان ها در کل برن است. در قسمت پایین شهر واقع شده است و بنایی باشکوه با برج ها و گنبدهایی زیبا. شهر فواره ها که نمایشگر فواره های زیبای بسیار زیادی است.

دیگر تماشای ها

از جمله جاذبه های مرکز سوئیس و اماکن تاریخی و موزه ها می توان به موارد زیر اشاره نمودموزه زنتروم پائول کلی، موزه تاریخ، ساختمان مجلس، برج ساعت، برج قرون وسطایی کافیگتروم، اثر تاریخی کیندلی فرسر برونن، کلیسای جامع برن، موزه تاریخ طبیعی، موزه هنر، موزه آلپ سوئیس، کلیسای روح القدس، بنای منسترپلاتز، بنای منسترپلاتز، موزه هنر، خانه موزه اینشتین، مکان تاریخی بندس پلاتز مکان تاریخی کورنهاوس، میدان قدیمی ویسن هاوس پلاتز، موزه کورن هاوس فروم، موزه برند، فواره زارینگر برونن، اثر هنری کانتسکلر، سایت باستانی کریستوفل ترم، موزه تفنگ، فواره آنا سیلر برونن، موزه صنایع دستی دنیا، موزه و مجموعه تئاتر، موزه کاخ بزرگ، قلعه هالیگن، قلعه ویتیگ کافنبعلاوه ازخوراکی ها مرکز سوئیس می توان به این موارد اشاره نمود؛ روستی، کیک ناستورت، پنیر، خریدنی ها،از جمله سوغات مرکز سوئیس می توان به موارد زیر اشاره نمود: ساعت، زیور آلات، تابلوهای نقاشی، البسه، کلاه، کیف، شکلاتمراکز خرید مرکز سوئیس موارد زیر است؛ مرکز خرید وست ساید، مرکز خرید ونک دورف سنتر، فروشگاه لباس بلو داگومن، مرکز خرید ام ای جی جی اس و ده ها تماشای دیگر این شهر که شامل این موارد می باشد: مراکز تفریحی، رودخانه آیره، پارک حیوانات، پارک بیر پیت، دریاچه اگلسی، پارک رز گاردن، باغ گیاه شناسی، پارک نتزورک، پارک کلاین شانز، دریاچه و سایت گلف موشه، باغ وحش

منبع: الی گشت
انتشار: 15 اسفند 1400 بروزرسانی: 15 اسفند 1400 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2279

به "از برن مرکز جشنواره ها چه می دانید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از برن مرکز جشنواره ها چه می دانید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید