اقدامات دانشگاه خوارزمی برای مقابله با کرونا

به گزارش تفطن، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه خوارزمی از آخرین اقدامات این دانشگاه برای مقابله با کرونا گفت.

اقدامات دانشگاه خوارزمی برای مقابله با کرونا

به گزارش خبرنگار ، مراسم افتتاح دپارتمان آموزش الکترونیکی امروز یکشنبه اول تیر 1399 با حضور علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، عزیزالله حبیبی رئیس دانشگاه خوارزمی و محمد حسین عبداللهی معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی در دانشگاه خوارزمی برگزار گشت.

عبداللهی در حاشیه این مراسم اظهار کرد: از اقدامات اولیه دانشگاه خوارزمی برای مقابله با ویروس کرونا می توان به تشکیل کمیته مجازی اشاره کرد. بحث سلامت دانشجویان و تداوم فعالیت های آموزشی هم از دیگر اقدامات در هنگام شیوع کرونا بود که به خوبی آن ها را پیش بردیم.

عبداللهی شرح داد: برای حفظ کیفیت در آموزش مجازی و ارزشیابی های طول ترم سعی کردیم تمامی جلسات کلاس ها را برگزار کنیم و آموزش ها را به صورت عالی پیش ببریم.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه خوارزمی ادامه داد: پس از شیوع کرونا در کشور 94 درصد از دروس نظری در دانشگاه خوارزمی به صورت مجازی ارائه شد. حدود 14 هزار دانشجو توانستند به صورت همزمان در تاریخ 16 فروردین از سامانه آموزش الکترونیک دانشگاه استفاده کنند. 23 فروردین نقطه عطفی بود تا با تقویت زیر ساخت های نرم افزاری و سخت افزاری دانشجویان به راحتی در کلاس های مجازی شرکت کنند و برای تحقق این امر از فاوا و شرکت های مربوطه کمک گرفته شد.

عبداللهی اظهار کرد: در ایام کرونا جلسات یا کارگاه های آموزشی به صورت مکرر برای اساتید، دانشجویان و مدیران دانشگاه خوارزمی تشکیل شد. همچنین جلسات پرسش و پاسخ با توجه به مقاطع تحصیلی دانشجویان هم صورت برگزار گشت.

او گفت: حدود 52 درصد کلاس های مجازی دانشگاه خوارزمی کاملا بر خط بود و 48 درصد این کلاس ها به صورت ترکیبی انجام شد تا هیچ کلاسی آفلاین نباشد. با توجه به نظر سنجی که دانشگاه خوارزمی از اساتید انجام داد 21 خرداد پایان ترم اعلام شد، اما مجددا با اضافه کردن 3 هفته به ترم، 6 تیر پایان کلاس ها خواهد بود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه خوارزمی شرح داد: حذف ترم برای تمامی افراد امکان پذیر نیست و با درخواست دانشجو باید شرایط سنجیده شود و گروه آموزشی و دانشکده ها آن را تایید کنند.

عبداللهی بیان نمود: امکان کاهش شهریه دانشجویان شبانه را به کمیسیون پیشنهاد داده ایم و منتظر جواب هستیم. دروس ناتمام عملی برای دانشجویان ترم آخری در تابستان ارائه خواهد شد. همچنین برای دانشجویان کارشناسی حذف اضطراری دو درس هم اضافه کردیم تا به راحتی ترم را به پایان برسانند.

او با بیان اینکه آزمون زبان به صورت مجازی در هفته جاری در حال برگزاری است، تاکید کرد: آزمون جامع دکتری دانشگاه خوارزمی در تاریخ 30 تیر به صورت حضوری و با رعایت موارد بهداشتی برگزار خواهد شد.

عبداللهی ادامه داد: در حال برنامه ریزی برای حضور دانشجویان خوابگاهی و شهرستانی هستیم و برای این موضوع شیوه نامه ای نوشته ایم. برای برگزاری امتحانات پایان ترم 3 سناریو اعلام شده از سوی وزارت علوم را در نظر خواهیم گرفت. ناگفته نماند که امتحانات حضوری بر اساس درخواست اساتید تنها یک درصد را شامل می شود و 99 درصد باقی مانده امتحانات به صورت غیر حضوری خواهد بود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه خوارزمی در پایان یادآوری کرد: ترم تابستانی در سال گذشته به صورت حضوری بود و امسال به صورت غیر حضوری یا مجازی برگزار خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 31 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1378

به "اقدامات دانشگاه خوارزمی برای مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدامات دانشگاه خوارزمی برای مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید