انگلیس برای ردیابی زیردریایی های روسیه به آمریکا متوسل شد

به گزارش تفطن، خبرنگاران: درخواست یاری بریتانیا از آمریکا برای شناسایی زیردریایی های روسی مستقر در سواحل این کشور نقدها درباره عدم توانایی وزارت دفاع انگلیس افزایش داده است.

انگلیس برای ردیابی زیردریایی های روسیه به آمریکا متوسل شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از تلگراف، وزارت دفاع انگلیس بار دیگر برای ردگیری یک زیردریایی روسی در سواحل اسکاتلند مجبور شد از آمریکا درخواست یاری کند.

به همین دلیل دو هواپیمای نیروی دریایی آمریکا در کنار یک ناو سلطنتی انگلیس عملیات برای شناسایی زیردریایی روسی را شروع کردند.

منتقدان اعلام نموده اند حضور آمریکا در این عملیات توانایی انگلیس در حفاظت از زیردریایی های هسته ای خود پس از انهدام هواپیمای شناسایی 4 میلیارد دلاری نیمرود در سال 2010 را زیر سوال برده است.

تصور می گردد حضور روسیه در آبهای اسکاتلند به اعزام یکی از زیردریایی های هسته ای نیروی دریایی انگلیس از پایگاه دریایی فاسلین مرتبط باشد. اخیرا فعالیت زیردریایی های روسی در سواحل شمال و غرب اسکاتلند افزایش یافته است.

پیش از این پس از آنکه یک کشتی ماهیگیری از ردیابی یک زیردریایی ناشناس در نزدیکی فاسلین اطلاع داد این احتمال مطرح شد که که یک زیردریایی روسی احتمالا درحال کوشش برای ردیابی یکی از چهار زیردریایی هسته ای کلاس ونگارد انگلیس بوده است.

همزمان با افزایش فعالیتهای زیردریایی های روسیه یک هواپیمای آمریکایی با نام Skinny Dragons که معمولا در هاوایی مستقر است از شروع سال جدید میلادی روزانه در دو عملیات شرکت نموده است. کارشناسان دفاعی معتقدند که هدف از حضور هواپیمای آمریکایی شناسایی و آمادگی برای واکنش در برابر هرگونه اقدامی از سوی زیردریایی های روسی است.

سخنگوی وزارت دفاع انگلیس نیز خاطرنشان کرد: تایید می کنیم که انگلیس اخیرا از متحدان خود برای انجام گشت دریایی به مدتی محدود درخواست یاری نموده است. این هواپیما درکنار نیروی دریایی انگلیس در گشت دریایی حضور داشته است. ما جزئیات این عملیات دریایی را منتشر نخواهیم کرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1034

به "انگلیس برای ردیابی زیردریایی های روسیه به آمریکا متوسل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس برای ردیابی زیردریایی های روسیه به آمریکا متوسل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید