انی ایتالیا خواهان بازگشت به ایران بعد از لغو تحریم ها شد

به گزارش تفطن، خبرنگاران: رئیس انی ایتالیا گفت این شرکت علاقمند است تا در صورت برداشته شدن تحریم های غرب و پیشنهاد قراردادهای جدید مشارکت در فراوری از سوی تهران، به ایران باز شود.

انی ایتالیا خواهان بازگشت به ایران بعد از لغو تحریم ها شد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از فایننشال تایمز، رئیس انی ایتالیا، یکی از بزرگترین گروه های انرژی اروپا، خواهان همکاری بین بزرگترین فراوری کنندگان نفت و گاز دنیا یعنی اوپک، آمریکا و روسیه به منظور جلوگیری از تکرار اقدامات بی ثبات کننده قیمت ها نظیر سقوط اخیر قیمت نفت شد.

کلودیو دسکالزی، مدیر اجرایی شرکت انی گفت، انتظار دارد قیمت نفت در طی سال آینده ترمیم شود و به حدود 70 دلار برسد. کاهش فراوری نفت شیل در آمریکا، بهبود تقاضا و تاثیرات کاهش سرمایه گذاری در پروژه های انرژی منجر به این ترمیم خواهد شد.

وی در عین حال گفت، تعیین است که اوپک به رهبری عربستان دیگر مایل یا قادر به ایفای نقش به عنوان فراوری کننده توازن بخش به بازار نیست.

دسکالزی پیشنهاد همکاری رسمی بین اوپک و دیگر کشورهای فراوری کننده را مطرح نکرد، اما گفت هدایت و هدایت برای بازار به منظور تشویق سرمایه گذاری و خودداری از جهش شدید قیمت ها در آینده لازم است.

وی با اشاره به حجم بالای نفت فراوری شده توسط آمریکا و روسیه و همچنین اوپک گفت: ما در این صنعت به ثبات احتیاج داریم و ثبات یعنی هدایت و هدایت... ما به همکاری میان تمام فراوری کنندگان به منظور تثبیت بازار احتیاج داریم.

اظهارات وی در آستانه بزرگترین کنفرانس سالانه صنعت انرژی در هیوستون آمریکا، نشان دهنده نگرانی فزاینده مدیران نفتی در خصوص تاثیر کاهش قیمت ها بر میزان درآمدها و سودآوری است. تحلیلگران بانک بارکلیز پیش بینی نموده اند که میزان درآمدهای شرکت های بزرگ نفتی اروپا در سه ماهه نسخت سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل به طور متوسط 58 درصد کاهش یابد.

دسکالزی اضافه نمود، شرکت انی علاقمند است تا در صورت برداشته شدن تحریم های غرب و پیشنهاد قراردادهای جدید مشارکت در فراوری از سوی تهران، به ایران باز شود. این راه سریع آغاز مجدد در ایران خواهد بود. این مدیر نفتی در جریان نشست اوپک در سال 2014، با وزیر نفت ایران دیدار نموده بود.

88

منبع: تسنیم
انتشار: 7 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 719

به "انی ایتالیا خواهان بازگشت به ایران بعد از لغو تحریم ها شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "انی ایتالیا خواهان بازگشت به ایران بعد از لغو تحریم ها شد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انی ایتالیا خواهان بازگشت به ایران بعد از لغو تحریم ها شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید