اولین رندرهای گلکسی زد فولد 4 منتشر شد

به گزارش تفطن، طی هفته های گذشته اطلاعات زیادی در خصوص جدیدترین گوشی های تاشوی سامسونگ-گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4-منتشر شده است. اگرچه در این گزارش ها به بخشی از ویژگی های ظاهری این دو گوشی اشاره شده، ولی هنوز نمی دانستیم که دقیقا چه شکل و شمایلی دارند. حالا به لطف انتشار اولین رندرهای گلکسی زد فولد 4، می توانیم به ویژگی های ظاهری این گوشی بپردازیم.

اولین رندرهای گلکسی زد فولد 4 منتشر شد

همانطور که در این این تصاویر می توانید ببینید، گلکسی زد فولد 4 از نظر ظاهری تفاوت زیادی با نسل قبلی خود ندارد. البته در این میان نباید تغییر طراحی ماژول دوربین و تغییر در نسبت ابعاد نمایشگر را از قلم بیندازیم. روی هم رفته سامسونگ برای این گوشی تصمیم گرفته از ماژول دوربین مشابه گلکسی S22 اولترا استفاده کند که ظاهر مجذوب نماینده تری برای این گوشی به ارمغان آورده است.

بر اساس این تصاویر و البته ابعاد منتشر شده، عرض گلکسی زد فولد 4 کمی افزایش پیدا نموده است. مدتی قبل اعلام شد که گلکسی زد فولد 4 از نمایشگر تاشوی اصلی با نسبت 23:9 بهره می برد در حالی که این مقدار در نسل گذشته به 24.5:9 می رسید. حتی نمایشگر ثانویه هم قرار است اندکی عریض تر طراحی گردد چون گفته می گردد از 5:4 در زد فولد 3 به 6:5 خواهد رسید. روی هم رفته با کوتاه تر و عریض تر شدن نمایشگر، کاربران راحت تر می توانند با آن کار نمایند. مانند نسل قبلی، این بار هم دوربین سلفی زیر نمایشگر اصلی تعبیه شده است. باید خاطرنشان کنیم سال گذشته این دوربین ضعیف تر از حد انتظار ظاهر شد و حالا باید ببینیم آیا سامسونگ توانسته ضعف های آن را رفع کند یا نه.

طی ماه های گذشته بعضی افشاگران مدعی شدند که سامسونگ برای این گوشی جایگاه مختص قلم S Pen را در نظر گرفته است. همانطور که احتمالا می دانید، سال گذشته هم زد فولد 3 با قابلیت پشتیبانی از این قلم عرضه شد ولی در بدنه آن جایگاهی برای قلم S Pen وجود ندارد. اما در نهایت اعلام شد که سامسونگ این تعیینه را کنار گذاشته و این تصاویر رندر هم همین موضوع را تایید می نمایند. بنابراین کاربرانی که به استفاده از قلم علاقه دارند، باید در کنار این گوشی یک کیس مخصوص هم خریداری نمایند.

از دیگر ویژگی هایی که در این تصاویر می توانیم ببینیم باید به حفره های مربوط به اسپیکر در بخش فوقانی و پایین، پورت USB-C و قرارگیری حسگر اثر انگشت در لبه کناری بدنه اشاره کنیم. افشاگری که این تصاویر را منتشر نموده، می گوید که گلکسی زد فولد 4 از نمایشگر بیرونی 6.2 اینچی و نمایشگر داخلی 7.6 اینچی بهره می برد. این یعنی تغییر نمایشگرها مربوط به نسبت ابعاد آن ها است اما از نظر مقدار تفاوتی با نسل قبلی خود ندارند.

طبق اعلام یکی از افشاگران مشهور، انرژی گلکسی زد فولد 4 از طرف باتری 4400 میلی آمپر ساعتی تامین می گردد که این یعنی در این زمینه هم تفاوتی با نسل قبلی خود ندارد. در ابتدا گفته می شد این گوشی برخلاف نسل قبلی با سرعت شارژ 45 واتی راهی بازار می گردد ولی به نظر می رسد در این زمینه هم شاهد ارتقا نخواهیم بود و بار دیگر با شارژ 25 واتی روبرو می شویم.

برای دوربین اصلی این گوشی باید انتظار بهره گیری از سنسور 108 مگاپیکسلی را داشته باشیم و ظاهرا در کنار آن دو دوربین 12 مگاپیکسلی انجام وظیفه خواهند کرد. لازم به ذکر است اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس به عنوان قلب تپنده این گوشی انجام وظیفه می نماید. هنوز تعیین نیست این گوشی در چه تاریخی معرفی می گردد اما به احتمال زیاد در فصل تابستان شاهد رونمایی از جدیدترین گوشی های تاشوی سامسونگ خواهیم بود.

منبع: xda-developers

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 تیر 1401 بروزرسانی: 14 تیر 1401 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2382

به "اولین رندرهای گلکسی زد فولد 4 منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین رندرهای گلکسی زد فولد 4 منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید