شرکت های چینی بازار اپل را در کشورشان کساد کردند
به گزارش تفطن، در سال 2016 الارغم تلاش فراوان اپل در چین، شرکتهای بومی سهم بالاتری از فروش تلفن های هوشمند را بدست آوردند و اپل در جایگاه پنجم فروش بعد از هوآوی، اوپو، ویوو و شیائومی قرار گرفته است. پیش بینی میشود این روند امسال تکرار نشود و اپل سهم بهتری از این بازار نصیب خود کند.

در سال گذشته میلادی حدود 476.5 میلیون اسمارتفون در چین فروش رفت که این میزان، افزایش 11.4 درصدی داشته است. سه ماهه چهارم با فروش 131.6 میلیون تلفن هوشمند، بالاترین رکورد را در فروش داشته است.
با تور چین همراه شوید
بررسی کارشناسان حاکی از این است که هوآوی با فروش 76.2 میلیون موبایل جایگاه اول را از آن خود کرده است و در مقام بعدی شرکت اوپو قرار گرفته که حدود 73.2 میلیون اسمارتفون به فروش رسانده است.
خانم جسی دینگ، یکی از تحلیلگران، در این باره میگوید:
در سال 2016 سه شرکت اوپو، هوآوی و ویوو رقابت بسیار سختی با یکدیگر داشتند و با استراتژی ورود مستقیم به بازار موفق شدند نام و آوازهای برای خود دست و پا کنند. پرچمداران این سه برند هم با توانایی و قدرت خود سود نسبتا زیادی نصیب تولیدکنندگان خود نمودند.
شیائومی، شرکت دیگر چینی، توانست 51.4 میلیون دستگاه به فروش برساند که با 21 درصد کاهش نسبت به سال گذشتهاش روبرو شد و درصد سهم این شرکت چینی در بازار از 15.2 به 10.7 درصد کاهش پیدا نمود.
خانم Ding در اظهارات خود ادامه داد:
ممکن است برای اپل سال خوبی باشد و آنها امیدوارند تا بتوانند مانند سال 2015 فروش خوبی در کشور چین داشته باشند؛ زیرا مردم این سرزمین، مانند دیگر علاقهمندان دنیای تکنولوژی، منتظرند ببینند اپل برای تولد ده سالگی آیفون چه برنامهای در نظر دارد.