ایتالیا و پرتغال مسئله پرواز مورالس را شرح دادند

به گزارش تفطن، خبرنگاران: وزیر خارجه بولیوی اعلام نموده است که دو دولت ایتالیا و پرتغال نامه های حاوی توضیحات کامل برای علت متوقف کردن پرواز رئیس جمهور این کشور از حریم هوایی خود را فرستاده اند.

ایتالیا و پرتغال مسئله پرواز مورالس را شرح دادند

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری اسپانیایی زبانتله سور؛ داوید چوکه اوانکا، وزیر خارجه بولیوی روز سه شنبه اعلام نموده است که دو دولت ایتالیا و پرتغال نامه های حاوی شرحات کامل برای علت متوقف کردن پرواز اوو مورالس، رئیس جمهور این کشور از حریم هوایی خود را برای وزارت این کشور فرستاده اند.

وزیر خارجه بولیوی خاطر نشان کرد که این شرحات به شرحات کشورهای اسپانیا و فرانسه می پیوندند.

فرانسه اولین کشوری بود که از بولیوی برای این مسئله عذرخواهی کرد. این کشور به وسیله سفارت خود در بولیوی نامه ای برای دولت این کشور فرستاد و پس از شرح دادن در مورد این مسئله از مورالس و شهروندان این کشور عذرخواهی کرد.

وزیر خارجه بولیوی اعلام نموده است که دولت این کشور تمایل دارد بداند چرا مقامات پرتغالی چنین اجازه ای را به خود داده و مانع از پرواز هواپیمای مورالس از حریم هوایی خود شده اند.

چندی پیش زمانی که مورالس و همراهانش از نشست رهبران صادرکننده گاز در مسکو، پایتخت روسیه به سوی منطقه آمریکای لاتین سفر می کردند بعضی از مقامات اروپایی از پرواز هواپیمای وی در حریم هوایی کشورهای خود ممانعت به عمل آوردند. این چهار کشور عبارت اند از : اسپانیا، ایتالیا، پرتغال و فرانسه.

دولت بولیوی سفیر هر چهار کشور را فراخواند و از آن ها خواست تا شرحات مناسبی ارائه دهند.

این اقدام چهار کشور اروپایی واکنش های بسیار زیادی در پی داشت.

برای نمونه سازمان اوناسور متشکل از رؤسای جمهور کشورپرواز های منطقه آمریکای لاتین پس از آگاه شدن این اقدام کشورهای اروپایی نشستی فوق العاده تشکیل دادند و این اقدام را طی بیانیه ای به شدت محکوم کردند.

منبع: تسنیم
انتشار: 20 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 486

به "ایتالیا و پرتغال مسئله پرواز مورالس را شرح دادند" امتیاز دهید

1 کاربر به "ایتالیا و پرتغال مسئله پرواز مورالس را شرح دادند" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایتالیا و پرتغال مسئله پرواز مورالس را شرح دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید