بازار شناور آمفاوا در تایلند

به گزارش تفطن، بازار شناور آمفاوا در بانکوک | Amphawa Floating Market, بانکوک

شهر بانکوک در کشور تایلند مانند بسیاری از دیگر شهرهای دنیا سرگرمی ها و تجربه های تکرار نشدنی را در اختیار گردشگران می گذارد اما مانند برج ایفل در پاریس، تاج محل در هند و یا دیوار چین بعضی از جاذبه های آن منحصر به فرد هستند و با تاریخ مردم این شهر گره خورده اند. در میان این جاذبه ها می توان به بازار شناور آمفاوا اشاره نمود احتمالا تا به حال بازارهای شناور تایلند را دیده اید اما اغلب گردشگران به دامنئون سادواک می روند و این بازار را کم تر می شناسند این در حالی است که در صورت مراجعه به این بازار می توانید تجربه عمیق تری از آداب و رسوم و فرهنگ مردم تایلند بر روی آب به دست آورید. برای گشتی کوتاه در بازار شناور آمفاوا با خبرنگاران همراه شوید.

بازار شناور آمفاوا در تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

تاریخچه بازار شناور بانکوک

شهر بانوک در سرزمینی کم ارتفاع و مرطوب در یک دره وسیع احداث شده که زمانی با تراکم جنگلی بالا پوشیده شده بود. اولین ساکنان به این منطقه آمدند و جمعیت به سرعت زیاد می شد در این میان آن ها خانه های خود را در امتداد رودخانه ها احداث می کردند و ترجیح می دادند به جای عبور از زمین ها و جنگل های دریا از قایق برای تجارت و جابه جایی استفاده نمایند. بانکوک به عنوان پایتخت و مرکز تجاری بین المللی توسعه یافت، تالاب ها با سیستم گسترده ای از کانال ها سازماندهی شد و همین ویژگی موجب تقویت بیشتر بازارهای شناور در آن موقع شد.

در قرن نوزدهم رهبری که بنیان گذار پادشاهی Rattanakosin امروزی بود تصمیم گرفت تا تحولی اساسی در سیستم حمل و نقل بانکوک ایجاد کند و جاده و خطوط راه آهن را جایگزین کانال های آب کند، اما این کانال ها در فرهنگ مردم منطقه ریشه دوانده بودند و او نتوانست این سنت را از بین ببرد امروز بازار شناور آمفاوا میراث با ارزشی از فرهنگ و سنت مردم بانکوک است.

بازار شناور دامنئون سادواک

در اواخر دهه 1800 میلادی کانال دامنئون سادواک با 32 کیلومتر طول به دستور پادشاه ساخته شد تا رودخانه های Mae Klong و Tha Chin را به یکدیگر متصل کند در حالی که سیستم کانال پیچیده جدید منطقه همچنان برای چندین دهه باقی مانده بود، زیرساخت های مدرن به طور عمده جایگزین بسیاری از فعالیت های بازار شناور شدند. تا این که در سال 1971 میلادی سازمان گردشگری تایلند (TAT) بازاری را مختص گردشگران در آن تاسیس کرد که راه های دسترسی به صورت همزمان برای جمعیت زیاد به آن امکان پذیر بود. ظرف چند سال گذشته، حدود 20 کارآفرین خصوصی (بیشتر رهبران جامعه و مقامات دولتی) نیروهای خود را برای اجرا و ترویج آنچه امروزه به عنوان شناور بازار دامنئون سادواک شناخته می شوند، به توسعه بازار پیوستند.

بازار برای سال ها توسط TAT به عنوان یک ویژگی تبلیغاتی برای جذب بازدید نماینده مورد استفاده نهاده شد و جامعه محلی گزارش داد که کیفیت زندگی آنها با توجه به ورود این گردشگران کنجکاو به طور چشمگیری افزایش یافته است. اعضای بازار به سرعت متوجه شدند که می توانند قیمت های بالاتر از حد معمول را از توریست ها دریافت نمایند و مهمانان غربی آنها به چیزهایی مانند خدمات بالاتر، مشتری مداری و رفتار محبت آمیز اهمیت زیادی می دهند.

امروزهر ماه هزاران گردشگر از دامنئون سادواک بازدید می نمایند تا مبلغ 1500 بات تایلند هزینه ورودی می پردازند و میانگین قیمت اجناس از غذا گرفته تا سوغاتی دوبرابر آن چیزی است که می توان در خارج از آن خریداری کرد. این در حالی است که بازهم این بازار در بسیاری از لیست های فعالیت هایی که حتما باید در سفر به بانکوک انجام داد قرار می گیرد و با توجه به انرژی زیاد و منطه فوق العاده ای که شکل داده است اکثر گردشگران از تجربه خود راضی هستند.

بازار شناور آمفاوا

این جامعه کوچک واقع در جنوب غربی بانکوک یکی از آن مناطقی است که در تجارت و کشاورزی سابقه زیادی دارد. امروز می توان شواهد زندگی در جامعه که بر پایه زندگی در کنار آب بنا شده را به راحتی در شیوه معیشت مردم مشاهده کرد. این سیستم در طی قرن ها با اکوسیستم اطرافشان از جمله گیاهان، سواحل، گودال های نمکی و باغ ها سازگار شده است.

در حالی که بازار دامنئون سادواک با هدف جذب گردشگر ساخته شده و در آن فروشندگان لباس های محلی و سنتی می پوشند و در کنار آن مبالغ زیادی را در ازای اجناسشان دریافت می نمایند بازار شناور آمفاوا محلی است که توسط خود اهالی بانکوک برای خرید استفاده می گردد. در حالی که از نظر بصری دقت تاریخی آن ممکن است قابل مقایسه نباشد، اما تکامل این سبک از تجارت طی قرن ها و به روز شدن آن مدرن و منحصر به فرد است.

کانال آمفاوا نزدیک به 50 کیلومتر طول دارد و راهبان هر روز صبح با قایق های پارویی وارد آن می شوند تا خیرات مردم را دریافت نمایند و برای فروشندگان بازار شناور آمفاوا و افزایش روزی و برکت محصولاتشان دعا بخوانند. علاوه بر آن فروشندگان برای انجام روتین زندگیشان مانند استحمام و نظافت نیز از منابع همین رودخانه استفاده می نمایند و بدین ترتیب در بازدید از بازار علاوه بر خرید می توان شیوه زندگی مردم سنتی بانکوک را نیز تماشا کرد. دقت داشته باشید که بازار شناور آمفاوا تنها در روزهای آدینه، شنبه و یکشنبه باز است و از ساعت 12 ظهر تا 8 عصر فعال است.

دسترسی به بازار

بازار شناور آمفاوا از محبوبیت بالایی در میان مردم محلی و گردشگران برخوردار است و همین امر موجب شده تا بسیاری از هتل ها و آژانس های مسافرتی ترتیب حمل و نقل و یا تورهایی را به آن بدهند و بدون هیچ زحمتی بتوانید به بازار دسترسی داشته باشید. همچنین شما می توانید از مینی بوس های محدودی که روزانه از Sai Tai Mai یا ایستگاه اتوبوس جنوبی در جاده حرکت می نمایند Borommaratchachonnani بهره ببرید. مینی بوس یک و نیم ساعت راه در پیش دارد و از ساعت 6 صبح تا 6 بعد از ظهر در دسترس است و شما را نزدیک بازار شناور آمفاوا پیاده می نماید.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 661

به "بازار شناور آمفاوا در تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار شناور آمفاوا در تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید