با این میوه از شر یبوست خلاص شوید

به گزارش تفطن، خوردن روزانه کیوی می تواند در بهبود عملکرد گوارش موثر باشد. در این زمینه محققان شرایط 63 فرد سالم، 60 فرد مبتلا به یبوست و 61 فرد مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر را آنالیز کردند.

با این میوه از شر یبوست خلاص شوید

مصرف روزانه کیوی به بهبود عملکرد دستگاه گوارش یاری می نماید و بروز یبوست ناشی از روزه داری را بهبود می بخشد. یبوست یکی از مسائل گوارشی آزاردهنده است که عوامل مختلفی از جمله مصرف داروها، تغذیه نامناسب، عدم فعالیت بدنی کافی، استرس، سفر و... در ایجاد آن نقش دارند.

این مشکل گوارشی ممکن است موقتی یا مزمن باشد که با عوارضی مانند درد شکم نیز همراه است. روزه داری نیز در برخی از افراد به علت کاهش آب بدن می تواند زمینه ساز یبوست باشد.

اما براساس یکی از مطالعاتی که اخیرا انجام شد، محققان دریافتند که خوردن روزانه کیوی می تواند در بهبود عملکرد گوارش موثر باشد. در این زمینه محققان شرایط 63 فرد سالم، 60 فرد مبتلا به یبوست و 61 فرد مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر را آنالیز کردند.

صرفنظر از شرایط هر فرد، به طور اتفاقی از برخی آن ها خواسته شد تا روزانه 2 عدد کیوی بخورند که سرشار از فیبر است و به تنظیم عملکرد روده ها یاری می نماید. در کل، خوردن کیوی درد شکم را کاهش می دهد و مسائل گوارشی را در مبتلایان به یبوست می کاهد که به علت افزایش حجم فیبر های غذایی تحت تاثیر آب دریافتی است.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: فرارو
انتشار: 29 فروردین 1402 بروزرسانی: 29 فروردین 1402 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2533

به "با این میوه از شر یبوست خلاص شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این میوه از شر یبوست خلاص شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید