برترین مناطق سرسبز خارج از شهر کوالالامپور

به گزارش تفطن، معرفی جاذبه های طبیعی کوالالامپور

با وجود برج های سر به فلک کشیده، مجتمع های مسکونی و فروشگاه های عظیم و آسمان خراش کوالالامپور، هنوز هم طبیعت در داخل و اطراف پایتخت مالزی سهم بسزایی دارد. کدام شهر دیگر را می شناسید که برای مثال، دارای جنگل های استوایی است که محل سکونت میمون های نقره ای باشد؟

برترین مناطق سرسبز خارج از شهر کوالالامپور

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

باغ دریاچه تیتی وانگسا (Titiwangsa Lake Gardens)

تیتی وانگسا، دومین باغ دریاچه بزرگ کوالالامپور است که در شمال شرقی شهر قرار گرفته است. انعکاس ساختمان های اطراف از جمله تالار ایستانا بودایا، و برج های پتروناس در دوردست و مناره کوالالامپور، به خصوص در هنگام غروب وقتی چراغ ها روشن می گردد، بسیار دیدنی است. در سمت غرب هم تصویر برج های مسکونی مواج 40 طبقه کیپرز (CAPERS TOWER) دیده می گردد. اینجا منطقه پرهواداری است که در آن جهت پیاده روی، محل ورزش ، قایق سواری و سایر امکانات دیگر فراهم شده است و هیجان و سرگرمی و زیبایی را با همدیگر در خود جای داده است.

اکو پارک جنگلی کی ال (KL Forest Eco Park)

در حدود 160 سال پیش 87 معدن کار چینی در رودخانه کلانگ به جستجوی ذخایر قلع پرداختند و در این منطقه که الان تبدیل به کوالالامپور شده است، ساکن شدند. اگر روح آن مردها به شهر بازگردد، تنها نقطه آشنای شهر همین اکو پارک جنگلی کی ال است، یک جزیره پوشیده از جنگل های کهن که اطرافش را گران ترین املاک شهر گرفته اند.

این پارک 9.3 هکتار از تپه بوکیت ناناس (Bukit Nanas) را در برگرفته است که در گذشته دور یک قلعه مالایی در آن قرار داشته است و علت نام گذاری آن به دلیل درخت های آناناس (nanas) آن است، که شاخ برگ های و درختان پرپشت آن یک دیوار طبیعی ایجاد نموده است. جاده همواری برای دسترسی به بالای تپه فراهم شده است که یکی از جاذبه های توریستی پر هوادار و نماد شهر یعنی مناره کوالالامپور(Menara Kuala Lumpur) در آن قرار گرفته است. می توانید از بالای برج مخابراتی 421 متری آن یک عکس 360 درجه بگیرید و اگر عجله ندارید، می توانید به وسیله جهتهای پیاده روی به این محل بروید. جهت جدید سایه داری هم ایجاد شده است که اطراف آن درختان جلوتونگ و مراوان باتو گرفته است که قدمت برخی از آنها به اندازه کوالالامپور است.

می توانید در باغ گیاهان یا باغ ارکیده پشت مرکز اطلاعات جنگل (در Jln Raja Chulan در قسمت جنوب غربی تپه) بگردید و میمون ها درختی های نقره ای را ببینید. با دیدن این حیوانات در حالی که بین درختان تاب می خورند و شنیدن صدای پرندگان و حشرات مختلف، حس زمانی به شما منتقل می گردد که این محل تا چشم کار می کرد جنگل وجود داشته است.

پارک میراث تون عبدالرزاق (Tun Abdul Razak Heritage Park)

آلفرد ونینگ، خزانه دار ایالت سلانگور زمانی که مجوز تاسیس باغ گیاه شناسی اطراف رود سینگای براس براس را از دولت استعماری آن موقع گرفت، قصد داشت در این منطقه یک پارک طبیعی و زیبا و خالی از ببر ایجاد کند. پروژه سال 1888 میلادی منجر به ایجاد باغ هایی (Lake Gardens) به وسعت 101 هکتار شد که امروزه به افتخار دومین نخست وزیر مالزی، پارک میراث تون عبدالزراق نام گذاری شده است. قلب پارک یعنی باغ گیاه شناسی پردانا (Perdana) ویترینی است از گیاهان و جانوران محلی و دارای بخشی است که انواع گونه های مختلف هیبیسکاس و باغ ارکیده است. در بخش هایی از پارک، موش ها و گوزن خالدار در محوطه محصور زندگی می نمایند و امکان قایق سواری در دریاچه وجود دارد و بچه ها هم می توانند در محوطه بازی مخصوص خودشان بازی نمایند.

علاقه مندان به پرندگان می توانند مستقیماً به پارک پرندگان کی ال بروند. در این پارک علاوه بر شترمرغ، عقاب، فلامینگو و طوطی، یک جفت کرگدن و منقار شاخی که پرنده ملی مالزی است را ببینید. همواره یکی از آنها اطراف رستوران منقار شاخی () که یک نقطه عالی برای دریافت کلوز آپ از آن است، پیدا می گردد.

خط الراس کوارتز

با صعود به بوکیت تابور (Bukit Tabur) در بخش شمال شرقی شهر نزدیک تامان ملاواتی (Taman Melawati) می توانید از چشم انداز وسیع شهر و منظره سد کلانگ گیت لذت ببرید. این تپه 386 متر ارتفاع دارد و طولانی ترین جهت دارای سنگ های کوارتز خالص است که در جهت قابل مشاهده است. پیمودن این جهت تقریباً 3 ساعت زمان می برد و برای کسانی که بیماری قلبی دارند مناسب نیست. در بخش های پر شیب تر آن طناب کشی شده است تا بالارفتن راحت تر باشد. به دلیل اتفاقات مرگ باری که افتاده است، برای صعود باید از دفتر جنگل سلانگور تنگا مجوز صعود بگیرید که در عمل به ندرت کوهنوردان این کار را می نمایند. بهتر است این جهت را همراه یک راهنما یا یک فرد مجرب بروید.چرا که بدون راهنما صعود به این منطقه کاری بس بی منطق است. در آخر هفته این منطقه شلوغ است و شما تنها نخواهید بود. برای داشتن یک چشم انداز تمیز و هوای خنک اوایل صبح به این محل بروید. برای اطلاعات بیشتر درباره صعود به بوکیت تابور (Bukit Tabur) می توانید به سایت (vertical-adventure.com) مراجعه کنید.

موسسه تحقیقات جنگلی مالزی

این موسسه که در 16 کیلومتری مرکز کولالامپور در کپونگ واقع شده است، به منظور تحقیق بر روی توسعه پایدار جنگل های استوایی مالزی در سال 1929 تاسیس شد. این موسسه در محوطه ای به وسعت 600 هکتار قرار گرفته است و بقایای سکونت گاه های اورنج اصلی (Orang Asli) که مردم بومی مالزی بوده اند، در اینجا یافت می گردد. علاوه بر آن دارای درخت زار و دریاچه ای است که محل زندگی آرایپامای غول پیکر، ماهی آزاد آب های آمریکای جنوبی است. این موسسه یکی از نقاط پرهوادار برای گشتن زیر سایه درختان و دارای جهت پیاده روی 300 متری است که تا ارتقاع 30 متری کف جنگل بالا می رود. برای اینکه بتوانید در هنگام عبور از پل معلق بین درختان به اعصاب تان مسلط باشید ، به پرنده ها و میمون ها و برج کوالالامپور که در دو سمت دیده می گردد توجه کنید تا حواستان را پرت ننموده یا موجبات ترس شما را فراهم ننمایند.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 496

به "برترین مناطق سرسبز خارج از شهر کوالالامپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین مناطق سرسبز خارج از شهر کوالالامپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید