برنامه غذایی مناسب برای گروه خونی AB(4)

به گزارش تفطن، خیر، برعکس پیشنهاد می کنم تدریجا از مصرف غذاهایی که برای شما مناسب نیست دست بردارید و اندازه غذاهای مناسب را افزایش دهید. بیشتر برنامه های رژیمی شما را وادار میدارد تا به سرعت شیوه زندگی و تغذیه خود را تغییر دهید اما به نظر من، درست این است که شما ابتدا یاد بگیرید، زیرا منافع این رژیم غذایی در درازمدت پایدار می گردد.

برنامه غذایی مناسب برای گروه خونی AB(4)

برنامه غذایی مناسب برای گروه خونی AB(4)

نویسنده: فادیا عبدوش

مترجم : مریم کاظمی

فصل هفدهم

پرسش و پاسخ

سؤال؛ آیا برای ثمربخش بودن رژیم غذایی مناسب برای گروه خونی ام باید همه تغییرات را به یکباره انجام دهم؟

جواب؛

خیر، برعکس پیشنهاد می کنم تدریجا از مصرف غذاهایی که برای شما مناسب نیست دست بردارید و اندازه غذاهای مناسب را افزایش دهید. بیشتر برنامه های رژیمی شما را وادار میدارد تا به سرعت شیوه زندگی و تغذیه خود را تغییر دهید اما به نظر من، درست این است که شما ابتدا یاد بگیرید، زیرا منافع این رژیم غذایی در درازمدت پایدار می گردد.

شما نباید تنها به نوشته های من تکیه کنید بلکه باید از واکنش هایی که بدنتان نشان می دهد چیزهای زیادی بیاموزید پیش از آغاز رژیم غذایی گروه خونی خود، ممکن است اطلاعات شما درباره مواد غذایی مفید و مضر محدود باشد همینطور شما عادت نموده اید که انتخاب های خود را براساس ذوق شخصی و آداب و رسوم خانوادگی و کتاب هایی که در خصوص رژیم های غذایی خوانده اید، انجام دهید و بسیار خوش شانس خواهید بود اگر تصادفا برخی غذاهای مفید برای بدنتان را انتخاب کنید. اما پیروی از رژیم غذایی ویژه گروه خونی، ابزاری است مؤثر برای پیروزیت با تکیه بر آگاهی.

تا وقتی که برترین رژیم غذایی مناسب برای خود را بیابید می توانید برخی وقت ها کمی از آن چشم پوشی کنید. زیرا

سختگیری، دشمن لذت است و من آن را تعیین نمی کنم. من رژیم ویژه گروه خونی A را برای شما طراحی می کردم تا احساس کنید در برترین حال هستید نه اینکه احساس محرومیت و کمبود نمایید. گاهی وقت ها، منطق شما را به انتخاب میانه روی و عدم پایبندی وامی دارد مثلا وقتی در منزل یکی از نزدیکان و دوستان مهمان هستید.

سؤال؛ گروه خونی من AB و گروه خونی همسرم O است چگونه می توانم غذایی بپزم که هردو بتوانیم آن را مصرف کنیم زیرا نمی خواهم در هر مرتبه دو نوع غذای جداگانه تهیه نمایم؟

جواب؛

من و همسرم هم همین وضع را داریم. زیرا گروه خونی او O و گروه خونی من A است و براساس تجربه دریافته ام که می توانیم یک سوم از غذایی را که آماده می کنیم با هم شریک باشیم. زیرا تنها تفاوتی که وجود دارد در منابع پروتئینی است. به اسم مثال ما می توانیم راگوی سبزیجات را آماده کنیم و من به آن پنیرتوخو اضافه می کنم و همسرم در کنار آن گوشت مرغ مصرف می نماید. و وقتی ماکارونی می پزیم همسرم برای خودکمی گوشت گاو و چرخ نموده به آن اضافه می نماید.

مردم معمولا بسیار نگران هستند که رژیم غذایی که از آن پیروی می نمایند که رژیم غذایی ویژه گروه خونی برای آنها دست و پای آنها را ببندد. اما به این امر فکر کنید که هر لیستی شامل بیش از

200 نوع مواد غذایی است که بیشتر آنها برای بیش از یک گروه خونی مناسب است و از آنجا که میانگین خوراک یک انسان معمولی 25 نوع غذاست رژیم های ویژه گروه های خونی به شما انتخابهای بیشتری می دهد نه کمتر.

سؤال؛ چرا شما برای هر نژادی اندازه مختلفی از مواد غذایی را تجویز می کنید؟

جواب؛

محال است که شما بتوانید همه غذاهای موجود در برنامه غذایی را میل کنید. شما باید به این برنامه به اسم لوحه ای که نقاش رنگ های خود را روی آن قرار می دهد. نگاه کنید شما می توانید رنگ های مناسب خود را انتخاب کنید. اما کوشش کنید در صورت امکان به نسبت هفتگی پیشنهادی از گروه های غذایی مختلف بهره ببرید.

تعداد دفعاتی که شما غذایی مصرف می کنید مهمتر از حجم مقادیری است. بنابراین اگر شما کوچک اندام هستید سعی کنید مقادیر را کم کنید بدون اینکه تعداد دفعاتی که غذا می خورید را کاهش دهید. این کار باعث می گردد مواد مغذی مفیدتر به نسبت ثابت به خون برسد.

سؤال؛ چه باید بکنیم اگر ماده چهارم یا پنجم در خوراکی که تهیه می کنم از موادی است که مضر است.

جواب؛

این مسئله به خطرناک بودن حال شما و یا اندازه پایبندیتان به برنامه غذایی ویژه گروه خونی بستگی دارد. اگر شما نسبت به غذای معینی حساسیت دارید و یا از التهاب غشای قولون رنج می برید، شاید بهتر باشد به طور کلی از خوردن این مواد اجتناب کنید. بسیاری از بیماران به طور کامل از خوردن این مواد صرفنظر می نمایند. اما من فکر می کنم این کار زیاده روی است و خوردن غذاهایی که در برنامه غذایی وجود ندارد آن هم برخی وقت ها به بیشتر مردم صدمه ای نمی زند مگر اینکه حساسیت معینی نسبت به این غذا داشته باشند.

سؤال؛ اگر از این برنامه غذایی پیروی کنم آیا وزنم کمتر خواهد شد؟

جواب؛راه های زیادی برای پاسخ به این سؤال وجود دارد.

اولا بیشتر مردمی که از اضافه وزن رنج می برند از یک برنامه غذایی نامناسب پیروی می نمایند و غذایی را مصرف می نمایند که هضم آن سخت است و یا باعث جمع شدن اندازه زیاد آب در بدنشان می گردد، عواملی که باعث زیاد شدن وزن می گردد.

رژیم غذایی مخصوصی، مخصوص گروه خونی شما به گونه ای است که به شما یاری می نماید از هرگونه عدم تناسب که موجب اضافه وزن می گردد رهایی یابید. اگر از این رژیم پیروی کنید متابولیسم غذای بدن شما متعادل شده و به حد طبیعی خود

می رسد به شکلی که بدن می تواند کالری را بهتر بسوزاند.

دستگاه گوارش هم مواد غذایی را همانگونه که باید پردازش نموده و از جمع شدن آب در بدن جلوگیری می نماید و باعث کاهش وزن فوری شما می گردد.

من از روی تجربه شخصی دریافته ام که بیشتر بیمارانم که از مشکل اضافه وزن رنج می برند. سابقه پیروی از رژیم های متعدد را داشته اند. مردم فکر می نمایند گرفتن رژیم های پی در پی باعث کم شدن وزن می گردد اما این درست نیست اگر این رژیم ها و غذاهایی که در آن وجود دارد با آنچه برای بدن مفید است، مخالف باشد.

برنامه: در فرهنگ ما معمولا کاهش وزن را تایید می نمایند که همه بتوانند به طور یکسان از آن پیروی نمایند آنوقت این سؤال برایشان پیش می آید که چرا در کم کردن وزن پیروز نمی شویم! جواب روشن است زیرا گروه های خونی مختلف با غذاهای مختلف به طور متفاوتی برخورد می نمایند.

سؤال؛ آیا کالری مواد غذایی در برنامه ویژه گروه های خونی مهم است؟

جواب؛

پس از گذشت مدتی شما قادر خواهید بود اندازه غذایی که مناسب احتیاج شماست تعیین کنید اما جدول های هر گروه غذایی نقطه آغاز را در اختیار شما قرار می دهد.

شما باید به اندازه توصیه شده توجه کنید زیرا نوع غذایی که

انتخاب می کنید هرچه باشد. اگر در خوردن آن افراط کنید وزن شما افزایش می یابد. این امر بسیار واضح است و حتی احتیاجی به گفتن ندارد اما افراط در غذا خوردن امروزه یکی از سختترین و خطرناک ترین مسائل جسمی است. میلیون ها نفر از مردم به دلیل حجم غذایی که می خورند مبتلا به نفخ معده و سوءهاضمه هستند.

هنگامی که شما در مصرف غذا زیاده روی می کنید. دیواره معده شما همانند یک بادکنک باد شده کش می آید و با وجود اینکه عضلات معده انعطاف پذیر و قادر به انقباض و انبساط است. سلول های دیواره شکم در هنگام باز شدن زیاد، کوشش زیادی را صرف می نمایند.

اگر شما معمولا عادت دارید اینقدر بخورید تا سیر شوید و پس از خوردن هم احساس خستگی می کنید سعی کنید اندازه غذایی را که مصرف می کنید، کاهش دهید و یاد بگیرید که از آنچه بدنتان می گوید لذت ببرید.

سؤال؛ من تا حالا نام این حبوباتی را که شما ذکر نموده اید نشنیده ام چگونه راجع به آنها بیشتر بدانم؟

جواب؛

اگر شما در پی حبوبات جایگزین هستید، فروشگاه های عرضه مواد خوراکی سالم آن را در اختیار دارند. در سال های اخیر، حبوبات و دانه های قدیمی که فراموش شده بودند دوباره کشف و فراوری شده اند.

به اسم مثال، نوعی تاج خروس و گندم کوهی که عاری از مسائل گندم کامل است وجود دارد که می توانید آنها را امتحان کنید؛ نتیجه مطمئنا رضایت بخش خواهد بود. با آرد گندم کوهی می توان نانی مغذی و ترد با طعمی خوب تهیه کرد. اینگونه نان ها به سرعت فاسد می شوند و باید در یخچال نگهداری شوند در عین حال بسیاری از آنزیم های مفید خود را حفظ می نمایند.

سؤال؛ من از حساسیت نسبت به بادام زمینی رنج می برم اما شما می گویید برای گروه خونی AB بسیار مفید است؟

جواب؛

پیشنهاد می کنم مجددا مطمئن شوید که حساسیت شما نسبت به بادام زمینی است. زیرا واکنش های حساسیتی زمانی اتفاق می افتد که لکتین ها به شکل نامطلوبی با گروه های خونی تداخل پیدا می نمایند.

شاید شما گمان می کنید که نسبت به بادام زمینی حساسیت دارید. زیرا غالبا پزشکان افراد عادی تمایل دارند هنگامی که از یافتن دلیلی برای شرح برخی واکنش ها عاجز می شوند، حساسیت را عامل آن بدانند. ممکن است شما هم یک بار بادام زمینی را همراه مواد دیگری که این مشکل را ایجاد نموده اند مصرف نموده اید و فکر می کنید که کار بادام زمینی است!

اندازه توصیه شده بر اساس نژاد قانونی نیست که حتماً الزام آور باشد

نقاط قوت

نقاط ضعف

تهدیدهای سلامتی

برترین برنامه غذایی

کلید کاهش وزن

مکمل

برنامه ورزشی

سازگار با شرایط جدید- سیستم ایمنی بسیار ضعیف

دستگاه گوارش حساس که اجازه ورود میکروبها را می دهد واکنش های منفی نسبت به میکروب

بیماری های قلبی

سرطان

رژیم غذایی مختلط گوشت

غذاهای دریایی

لبنیات

حبوبات، لوبیا

غذاهای دریایی

دانه ها

سبزیجات

میوه ها

اجتناب از:

لوبیا

ذرت

گندم سیاه

غذاهای مفید:

توفرماهیها و سبزیجات دارای برگ جلبک دریایی قهوه ای (Kelp)

ویتامین C

زالزالک وحشی

اخنیاسا

سنبل الطیب

کوثرستین

خارشتر

تمرینهای آرامبخش و افزایش دهنده تمرکز

یوگا

نائی چی

همراه با تمرین ورزشی معتدل مثل دوچرخه سواری و تنیس

منبع: فادیا عبدوش/ برنامه غذایی مناسب برای گروه خونی AB / انتشارات عقیل /تهران :1387

منبع: راسخون
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2114

به "برنامه غذایی مناسب برای گروه خونی AB(4)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه غذایی مناسب برای گروه خونی AB(4)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید