عظیم ترین سایت انرژی خورشیدی چین

به گزارش تفطن، عظیم ترین تولیدکننده انرژی خورشیدی دنیا در چین سایت 2/2 گیگاواتی جدیدی وارد شبکه توزیع کرد.

عظیم ترین سایت انرژی خورشیدی چین

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت قیمت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

چندی پیش، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، کشور خود را متعهد کرد تا سال 2060 حجم کربن منتشر شده را به صفر برساند. به تازگی، این کشور گامی مهم در این زمینه برداشته و بزرگ ترین سایت انرژی خورشیدی خود را وارد شبکه توزیع برق نموده است. این واحد در شمال غرب این کشور تأسیس شده است. در ادامه این مطلب از خبرنگاران درباره این سایت انرژی خورشیدی بخوانید.

این پارک خورشیدی ظرفیت فراوری توان 2/2 گیگاوات را دارد که با اختلاف کمی از پارک خورشیدی Bhadla هند، در رتبه دوم لیست بزرگ ترین سایت های انرژی خورشیدی قرار گرفته است. تا قبل از آغاز کار سایت تازه، پارک خوشیدی Tengger با ظرفیت فراوریی 1/54 گیگاوات بزرگ ترین واحد فراوری انرژی خورشیدی بود. این در حالی است که بزرگ ترین سایت خورشیدی در آمریکا ظرفیت فراوریی معادل 570 مگاوات دارد.

این نیروگاه خورشیدی به واحد ذخیره سازی انرژی به ظرفیت حدود 202 مگا وات ساعت مجهز است. ساخت نیروگاه مذکور پس از گذشت چهار ماه در سپتامبر گذشته به اتمام رسید.

نیروگاه خورشیدی تازه نتیجه همکاری شرکت چینی Sungrow، متخصص در فناوری های تتازهپذیر و یکی از شرکت های دولتی به منظور تحقق برنامه حزب کمونیست چین است؛ برنامه ای که هدف آن ایجاد شبکه ای بزرگ برای انتقال انرژی بادی و خورشیدی و آبی به قسمت های متراکم تر چین در غرب این کشور است.

چین بزرگ ترین فراورینماینده برق ازطریق روش های خورشیدی و بادی و آبی است. بااین حال، هنوز این کشور به شدت به زغال سنگ وابسته است. بنا بر گزارش Global Energy Monitor، صنعت برق این کشور فقط در سال 2020، سرمایه گذاری برای فراوری نیروگاه های مبتنی بر زغال سنگ را با ظرفیت 40 گیگاوات پیشنهاد داده است. این میزان معادل کل برق فراوری شده از زغال سنگ در آفریقای جنوبی است.

رئیس جمهور چین اواخر سپتامبر گذشته به کمیته ای از سازمان ملل تعهد داد که چین از سال 2060 کربن انتشار ندهد. این یعنی فراوری دی اکسید کربن این کشور کمتر از حجم جذب این ماده باشد. پیش از این، چین تعهد داده بود که تا قبل از سال 2030، به اوج انتشار CO2 برسد؛ ولی هدفی برای خنثی سازی کربن معین ننموده بود. طبق توافق پاریس که با هدف کنترل گرمایش زمین بین سران کشورهای مختلف دنیا شکل گرفت، بیشتر کشور ها متعهد شده اند که تا سال 2050 خنثی سازی کربن را عملی نمایند.

بیشتر بخوانید: به تازگی پژوهشگران پس از آنالیز محیط اطراف از وجود آثار میکروپلاستیک ها در بافت های بدن انسان خبر دادند. برای مطالعه بیشتر مقاله آثار میکروپلاستیک در بدن انسان را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 27 مرداد 1400 بروزرسانی: 27 مرداد 1400 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2062

به "عظیم ترین سایت انرژی خورشیدی چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عظیم ترین سایت انرژی خورشیدی چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید