تراکنش های حساب بی هویت برگشت داده می گردد

به گزارش تفطن، خبرنگاران- معاون اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی ضمن توضیحاتی درباره برگشت خوردن تراکنش های حساب های بدون هویت گفت: نیازی به مراجعه و اقدام از سوی مردم و مشتریان بانکی نیست و بانک ها اقدامات لازم در این زمینه را انجام می دهند.

تراکنش های حساب بی هویت برگشت داده می گردد

به گزارش خبرنگاران، بانک مرکزی اوایل بهمن پارسال تمام تراکنش های بانکی فاقد کد شهاب در ساتنا را برگشت زد و افراد حقیقی یا حقوقی که کدملی یا شناسه ملی خود را به بانک اظهار ننموده بودند، دیگر می توانستند از این خدمت بهره مند شوند.

از دیروز نیز، تراکنش های بدون کد ملی شخص حقوقی و شناسه ملی شخص حقوقی در پایا برگشت می خورد.

همچنین، طبق اعلام معاون فناوری های نوین بانک مرکزی به زودی شاهد عدم وجود تراکنش های بدون هویت در شبکه بانکی خواهیم بود.

در این زمینه، محمد رضا مانی یکتا درباره برگشت خوردن تراکنش های حساب های بدون هویت گفت: محدودیت های اعمال شده از روز گذشته، بخشی از سلسله تغییراتی است که شبکه بانکی در راستای اجرای مقررات مبارزه با پولشویی متعهد به انجام آن است.

وی اضافه کرد: این تغییرات شامل کنترل هایی است که بین سامانه های تسویه ساتنا و پایا بین بانک مرکزی و بانک ها انجام می گردد که فاز اول آن در بهمن ماه سال گذشته در ساتنا انجام شد و فاز دوم آن از ششم اردیبهشت در پایا انجام می گردد.

معاون اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد، ادامه داد: بر این اساس از ارسال و تبادل تراکنش هایی که فاقد شناسه شهاب باشند یعنی مشتریان ارسال کننده این تراکنش ها در شبکه بانکی شناسایی هویتی دقیق نشده باشند و اطلاعاتشان در سامانه های مرتبط ثبت نشده باشند، جلوگیری می گردد.

وی گفت: زمانی که مشتریان نسبت به افتتاح حساب در بانک اقدام نموده اند، اطلاعات آنها در سامانه نهاب بانک مرکزی ثبت و کد شهاب اخذ شده است. در حال حاضر بالغ بر 98 درصد مشتریان حقیقی شبکه بانکی به طور کامل احراز هویت شده اند و در خصوص سایرین نیز هماهنگی ها و کنترل های لازم با بانک ها اجرا شده و تا به امروز مسئله ای پیش نیامده است.

مانی یکتا اضافه کرد: بر این اساس نیازی به مراجعه و اقدام از سوی مردم و مشتریان بانکی وجود ندارد و بانک ها اقدامات لازم را انجام می دهند.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 31 خرداد 1400 بروزرسانی: 31 خرداد 1400 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1963

به "تراکنش های حساب بی هویت برگشت داده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تراکنش های حساب بی هویت برگشت داده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید