تردد شمار تصویری برای صنعت حمل و نقل ساخته شد

به گزارش تفطن، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سامانه ترددشمار برای مدیریت بهتر راه ها استفاده می شود. این سیستم، پله زیرین حمل و نقل هوشمند محسوب می شود زیرا نهادهای دولتی و غیردولتی، با داشتن آمارها و گزارش های مربوط به تردد شمار، می توانند از سایر روش ها برای هوشمند سازی سامانه های ترابری استفاده کنند.

تردد شمار تصویری برای صنعت حمل و نقل ساخته شد

این سامانه اطلاعاتی مانند تعداد خودروهای عبوری، میانگین، بیشترین و کمترین سرعت وسایل نقلیه، فواصل میان خودروها و در حالت های خاص دسته بندی وسایل نقلیه به کلاس های مختلف را به کاربر ارائه می دهد.

بهزاد قیومی مدیرعامل شرکت دانش بنیان درباره محصول تردد شمار تصویری خودرو گفت: در غالب تردد شمار تصویری های تصویری در هر لاین، دو یا سه حلقه مجازی منطبق بر محل فرضی حلقه های القایی در نظر گرفته می شود و شمارش، کلاس بندی و سرعت سنجی بر اساس پر و خالی شدن این حلقه های مجازی در حین عبور خودرو از روی آنها صورت می گیرد.

این فعال فناور ادامه داد: تردد شمار تصویری های تصویری با وجود مزایای رقابتی متعددی که نسبت به سایر تردد شمار تصویری ها دارند، با چالش هایی دست و پنجه نرم می کنند. از جمله این چالش ها نیاز به مقاوم بودن الگوریتم سامانه نسبت به شرایط نوری و شرایط آب و هوایی است. تردد شمار تصویری باید در روز و شب، هوای ابری، آفتابی، بارانی دقت خود را حفظ کند. همچنین باید در شرایط مختلف ترافیکی، همچون ترافیک سنگین، وجود خودروهای با حرکت آهسته نیز وظایف خود را به خوبی انجام دهد.

وی اضافه کرد: وجود سایه، سرعت پایین خودرو، خودروهای متوقف و همچنین عبور و مرور افراد می تواند در عملکرد تردد شمار تصویری خطا ایجاد کند. لرزش دوربین به دلیل باد و شرایط متغیر جوی بسیاری از الگوریتم ها را دچار مشکل می کند.

قیومی اعلام نمود: تردد شمار تیکام در حال حاضر خودروها را در پنج کلاس سواری، مینی بوس و کامیونت، کامیون، اتوبوس و تریلی طبقه بندی می کند. این تردد شمار پتانسیل این را دارد که با حفظ دقت کلاس بندی، تعداد کلاس ها را به تعداد بالاتری ارتقاء دهد که قابلیتی منحصر بفرد در بین تردد شمارهای موجود است.

قابلیت های تردد شمار تصویری

مدیرعامل شرکت دانش بنیان به قابلیت های این تجهیز اشاره و اعلام نمود: قابلیت شمارش وسایل نقلیه و کلاس بندی آنها، تشخیص حضور یا عبور وسیله نقلیه، محاسبه فاصله زمانی و مکانی بین خودروها، محاسبه حجم لحظه ای و متوسط ترافیک، ارائه آمار و گزارشات مختلف در قالب جداول با قابلیت اعمال انواع فیلترها مانند فیلتر زمان، تاریخ، تعداد وسیله نقلیه، ترسیم انواع نمودارهای کاملا سفارشی بر اساس داده های اخذ و محاسبه شده، ارائه گزارشات فنی عملکرد لحظه به لحظه نرم افزار و قابلیت انتقال سریع داده های جمع آوری شده از جمله قابلیت های تردد شمار تصویری هستند.

این فعال فناور به ویژگی های این تردد شمار اشاره کرد و گفت: قابلیت کار در هر ساعت از شبانه روز، قابلیت استفاده در شرایط مختلف آب و هوایی و توانایی تطبیق اتوماتیک با تغییرات ناگهانی جوی، عدم وجود محدودیت سرعت خودروها در کیفیت عملکرد سیستم، عدم وجود مسائل سنسورهای القایی مانند عدم تشخیص به دلیل در محدوده القا نبودن یا تشخیص ناصحیح به دلیل عبور همزمان دو خودرو، توانایی پردازش همزمان دو جهت رفت و برگشت با تعداد لاین های مختلف، قابلیت استفاده آنلاین از طریق ارتباط با دوربین و استفاده آفلاین بر روی فیلم های ضبط شده، قابلیت ضبط تصاویر دریافتی و واسط گرافیکی ساده و موثر جهت ارتباط با کاربر به منظور تنظیمات مناسب با محیط جاده و دوربین ها از جمله ویژگی های این تجهیز است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان درباره قیمت این محصول گفت: اختلاف قیمت محصول تولید شده این شرکت با نمونه مشابه خارجی آن به حدود 200 درصد می رسد بنابراین واردات این تجهیز برای خریداران به هیچ عنوان توجیه اقتصادی ندارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1072

به "تردد شمار تصویری برای صنعت حمل و نقل ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تردد شمار تصویری برای صنعت حمل و نقل ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید