تفاوت تاپ شاین و تاپ کت در چیست؟ کدامیک بهتر است؟

به گزارش تفطن، چنانچه جزء آن دسته از افرادی هستید که به زیبایی ناخن هایتان اهمیت می دهید و علاقه زیادی به کاشت ناخن و دیگر خدمات ناخن دارید احتمالا در سالن های آرایشی نام اصطلاحات فرنچ ناخن، مانیکور ناخن و … را شنیده اید. اما تاپ کات، بیس کات و تاپ شاین جزء کارهای زیبایی ناخن است که جدیدا بسیار پر طرفدار شده است. از آنجایی که بسیاری از مبتدیان علاقمند به کاشت ناخن برای استفاده از تاپ شاین و تاپ کت دچار اشتباه می شوند و همیشه این موضوع که فرق بین این دو در چیست دچار مشکل می شوند در این مطلب قصد داریم به تعریف هر یک از آنها و تفاوت تاپ شاین و تاپ کت بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

تفاوت تاپ شاین و تاپ کت در چیست؟ کدامیک بهتر است؟

بررسی تفاوت تاپ شاین و تاپ کت

در ابتدا تعریف هر یک را با زبانی ساده خواهیم گفت تا در ادامه برسیم به تفاوت ها.

1. تاپ کت ناخن (Top coat) چیست؟

تاپ کات یا (تاپ ژل) دوام و ماندگاری لاک را بالا برده و ناخن ها را درخشان می کند. تاپ ژل بعد از انجام تمامی مراحل ژلیش روی ناخن زده می شود. تاپ کات از لاک ناخن محافظت کرده و باعث می شود لاک و طراحی های ناخن کنده نشود.

برای محافظت ناخن ها می توان دو لایه از تاپ ژل را استفاده کرد. تاپ کات یا همان تاپ ژل لایه ای محافظ و براق برای روی لاک است. تاپ کات از پریدگی و لب پر شدن ناخن جلوگیری می کند.

تفاوت تاپ شاین و تاپ کت

2. تاپ شاین (Top shine) چیست؟

کاور ژل یا همان تاپ شاین ژلی است که در کاشت میکس، بعد از مراحلی که درست مشابه نوع کاشت پودری (آکرلیک) است، برای براق و زیباتر شدن ناخن به آن زده می شود و حالت کاشت ژله ای را در پایان به آن می دهد. نحوه انجام این کار به این صورت است که با قلم مخصوص ژل تاپ شاین روی صدف ناخن به طور یکنواخت زده می شود. دقت شود ژل بر روی پوست اطراف ناخن زده نشود. ناخن ها را به مدت 160-240 ثانیه درون دستگاه uv قرار داده تا خشک شوند و بعد به وسیله پد و محلول پولیش ژل سطح صدف را براق تر و مرتب تر می کنید. تاپ شاین را نمی توان برای براق شدن ناخن، روی ناخن طبیعی زد، زیرا ترک می خورد. باید توجه داشته باشید که زیر تاپ شاین زمانی که لاک می زنید، بگذارید کاملا خشک شود و کاملا هم صیقلی و بدون اثر انگشت باشد تا زیبایی آن تعیین شود.

استفاده از تاپ شاین بسیار ساده است. با قلم مخصوص ژل ، کاور تاپ شاین را روی کاشت پودری ناخن به طور یکنواخت می زنیم. (دقت شود یک لایه از آن کافی است و ژل به روی پوست اطراف ناخن زده نشود) و بعد ناخن ها را به مدت 160 تا 240 ثانیه در دستگاه UV قرار می دهیم تا خشک شود. تا اینجا دیگر تقریبا کار تمام شده و فقط باید با پولیش کشیدن، سطح ناخن را صیقلی و براق تر کنید.

تاپ شاین را نمی توان برای براق شدن ناخن، روی ناخن طبیعی زد، زیرا دچار ترک خوردگی می شود و فقط می توان آن را روی کاشت آکرلیک انجام داد. اگر زیر تاپ شاین می خواهید که از دیزاین دائمی ناخن استفاده کنید، باید حتما دقت کنید که لاک کاملا خشک شود و کاملا هم صیقلی و بدون اثر انگشت باشد وگر نه باز هم تاپ شاین دچار ترک خوردگی می شود .

تفاوت تاپ شاین و تاپ کت

3. فرق تاپ شاین و تاپ کت در چیست؟

  • تاپ کات را می توان به تنهایی روی ناخن طبیعی، لاک و طراحی ها استفاده کرد. اما تاپ شاین به تنهایی روی ناخن طبیعی اگر زده شود ترک می خورد.
  • تاپ شاین روی ژلیش ناخن و کاشت پودری و نیز برای براقی و زیبایی ناخن استفاده می شود. اما تاپ کات برای دوام و ماندگاری لاک مورد استفاده قرار می گیرد.
  • تاپ کات رامی توانید خودتان به تنهایی امتحان کنید. اما برای استفاده از تاپ شاین بهتر است از یک فرد ماهر کمک بگیرید.

سخن آخر

امیدواریم از مطلب تفاوت تاپ شاین و تاپ کت استفاده لازم را برده باشید و همواره به این نکته توجه داشته باشید که حفظ سلامت ناخن اولین قدم برای داشتن ناخن های زیباست. از این رو پیشنهاد می کنیم مطلب انواع روش کاشت ناخن و مقایسه معایب و مزایای هر کدام را در خبرنگاران بخوانید و قبل از اقدام برای هر کاری، تمامی موارد را در نظر بگیرید.

همچنین از قلم نیاندازید نظرات و تجربیات خود را در پایین همین مطلب برای ما و دیگر دوستانتان در خبرنگاران ارسال کنید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 20 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1899

به "تفاوت تاپ شاین و تاپ کت در چیست؟ کدامیک بهتر است؟" امتیاز دهید

3 کاربر به "تفاوت تاپ شاین و تاپ کت در چیست؟ کدامیک بهتر است؟" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت تاپ شاین و تاپ کت در چیست؟ کدامیک بهتر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید