تقاطع سنگی محور قم، جعفریه بهره برداری شد

به گزارش تفطن، خبرنگاران/قم معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای قم گفت: با اعتبار 40 میلیارد ریال و در قالب 2 طرح پیمانی امانی، طرح تکمیل و ایمن سازی تقاطع قلعه سنگی محور قم - جعفریه، اجرا و مورد بهره برداری نهاده شد.

تقاطع سنگی محور قم، جعفریه بهره برداری شد

اکبر نوروز پور در گفت وگویی گفت: طرح فوق در راستای ارتقای سطح ایمنی و تسهیل ترافیک در یکی از مهمترین کریدورهای جاده ای کشور اجرا شده است.

وی بعلاوه توضیح داد: محور قم - جعفریه به علت نقش کریدوری مهمی که در اتصال استان های شمالی و غربی، به مرکز کشور دارد، همیشه در اولویت برنامه های عمران جاده ای این اداره کل در قالب طرح های نگهداری و ایمن سازی بوده است.

وی اجرای طرح راهداری محوری در کریدور قم - جعفریه را نشان از اهمیت این محور دانست و یادآور شد: انتخاب محور قم - جعفریه به عنوان یکی از 10 کریدور کشور که طی امسال طرح راهداری محوری، با تمرکز عوامل و ماشین آلات راهداری دربازه زمانی دوماهه ای در آنها اجرا شد، بیانگر نقش ارتباطی آن در کشور است.

وی در ادامه به اجرای طرح تکمیلی و ایمن سازی تقاطع قلعه سنگی واقع در محور قم - جعفریه اشاره و توضیح داد: با توجه به موقعیت تقاطع قلعه سنگی که نقش تقسیم کننده ترافیک به دوراستا کریدوری با ویژگی های روستایی - شهری دارد، طی سال های گذشته به احداث یک دستگاه پل زیرگذر به وسیله اداره کل راه وشهرسازی قم در محل اقدام شد.

نوروزپور اضافه نمود: پس از احداث پل و اصلاح پاره ای موارد موضوعه، تکمیل و ایمن سازی تقاطع در دستور کار اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان نهاده شد.

معاون راهداری قم در مورد اقدام های اجرا شده در راستای تکمیل و ایمن سازی تقاطع قلعه سنگی بیان داشت: با توجه به احداث پل زیرگذر و دوبانده شدن راستا در تقاطع مذکور، اجرای طرح تکمیلی و ایمن سازی تقاطع با حساسیت ویژه ای طراحی و اجرا شد.

نوروز پور تنوع در موارد اجرایی طرح را عامل به کارگیری ظرفیت های پیمانی امانی دانست و اعلام کرد: افزون بر 40 میلیارد ریال جهت تکمیل و ایمن سازی تقاطع قلعه سنگی هزینه شد که 32 میلیارد ریال آن به صورت پیمانی و از محل درآمدهای سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای تامین اعتبار شد.

وی بعلاوه هشت میلیارد ریال دیگر از مجموع هزینه های اعلامی را مربوط به اجرای امانی طرح دانست و توضیح داد: تهیه و نصب 150 عدد تابلوی اخطاری انتظامی، عملیات خاکبرداری و خاکریزی به اندازه 10 هزار تُن، شانه سازی به طول چهار کیلومتر، تهیه و نصب 300 عدد گل میخ جداسازنده، تهیه و نصب بشکه ایمنی به تعداد 10 عدد از جمله مواردی بوده که به صورت امانی تهیه و اجرا شده است.

نوروزپور تهیه و نصب نیوجرسی مفصلی به طول یک کیلومتر، استوانه ایمنی به تعداد 50 عدد، تابلوی اطلاعاتی و سازه مشبک متعلقه به ابعاد 20 متر مربع، اجرای خط کشی به طول چهار کیلومتر را در زمره اقدام هایی برشمرد که به صورت پیمانی در این طرح اجرا شده است.

وی در ادامه یادآور شد: افزون بر 600 نفر روز، عوامل اجرایی و 400 روز کار، انواع ماشین آلات راهداری استان، جهت اجرای این طرح به صورت امانی فعالیت داشته اند.

معاون راهداری قم مجموع اقدام های اجرا شده به وسیله اداره کل متبوع را در راستای برطرف این نقطه حادثه خیز و بعلاوه تامین ایمنی ترددکنندگان محور قم جعفریه دانست و توضیح داد: با توجه به اجرای طرح ساماندهی تقاطع قلعه سنگی به وسیله اداره کل راه وشهرسازی استان، اقدام های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان، صرفا تکمیلی و در راستای تامین ایمنی محور قم - جعفرآباد بوده است.

نوروزپور در انتها با قدردانی از تعامل اهالی و کاربرانی که از راستا اجرای طرح تردد داشته اند، ابراز امیدواری کرد: با حذف این نقطه حادثه خیز در محور قم - جعفریه، شاهد کاهش حوادث در این محور کریدوری استان باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 اسفند 1400 بروزرسانی: 10 اسفند 1400 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2274

به "تقاطع سنگی محور قم، جعفریه بهره برداری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقاطع سنگی محور قم، جعفریه بهره برداری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید