تیموری: شرکت های لبنی قیمت های خود را بر اساس هزینه های فراوری مشخص می نمایند

به گزارش تفطن، عضو هیئت مدیره انجمن صنایع لبنی گفت: شرکت های لبنی قیمت های خود را بر اساس هزینه های فراوری معین می نمایند که پس از افزایش نرخ شیرخام و رشد دستمزد ها بیشترشده است، اما برای تخلف آن ها سازمان حمایت رسیدگی می نماید.

تیموری: شرکت های لبنی قیمت های خود را بر اساس هزینه های فراوری مشخص می نمایند

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، میر اسلام تیموری در پاسخ به اینکه چرا قیمت محصولات لبنی پس از اصلاح یارانه ها افزایش چند باره داشته است؟ گفت: قیمت گذاری 4 قلم محصول لبنی را ستاد تنظیم بازار بر اساس نرخ نو شیر خام انجام داده و شرکت لبنی و یا فروشنده ای نمی تواند از این قیمت ها تخطی کند.

لازم به ذکر است پس از اجرای اصلاح یارانه ها در 20 اردیبهشت، دولت قیمت های نوی برای لبنیات، روغن، مرغ و تخم مرغ بیان کرد.

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع لبنی اضافه کرد: بقیه محصولات لبنی هم بر اساس آیین نامه قیمت های فراوری داخل، به وسیله شرکت های لبنی و بر پایه هزینه های فراوری قیمت گذاری می گردد.

وی اضافه کرد: قیمت شیر خام از کیلویی به 12 هزار تومان افزایش یافته که همین یک قلم 70 درصد در هزینه فراوری لبنیات موثر است، بقیه عوامل فراوری هم از جمله دستمزد رشد نموده است و شرکت های لبنی متناسب با این هزینه ها قیمت گذاری می نمایند.

سازمان حمایت گرانفروشی های بی علت لبنیات را رسیدگی می نماید

تیموری در پاسخ به اینکه بعضی از شرکت های لبنی از 20 اردیبهشت تا به امروز سه بار قیمت های خود را تغییر داده اند، گفت: سازمان حمایت از مصرف نماینده و فراوری نماینده مسئول رسیدگی به تخلفات احتمالی است و اگر افزایش قیمت های بی مورد گزارش گردد آن ها رسیدگی خواهند کرد.

وی ادامه داد: زمانی که به سازمان حمایت از مصرف نماینده و فراوری نماینده گزارش می گردد آن ها از شرکت های مربوطه، آنالیز هزینه ها را می خواهند و پس از آنالیز تصمیم می گیرند.

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع لبنی پیشنهادداد: از آنجایی که کشور در فراوری محصولات لبنی خودکفا است، دولت اجازه دهد قیمت گذاری دستوری لغو شده و عرضه و تقاضا قیمت را مشخص کند که قطعا نتیجه بهتری نسبت به الان خواهیم داشت.

گزارش از صدا و سیما پخش شد که یک شرکت لبنی از 25 اریبهشت تا به امروز قیمت ماست را از 53 هزار به 85 هزار تومان افزایش داده است و یک شرکت لبنی دیگر ماست را از 75 هزار به 90 هزار رسانده و یک شرکت دیگر طی این مدت سه بار قیمت خود را تغییر داده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 تیر 1401 بروزرسانی: 23 تیر 1401 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2390

به "تیموری: شرکت های لبنی قیمت های خود را بر اساس هزینه های فراوری مشخص می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیموری: شرکت های لبنی قیمت های خود را بر اساس هزینه های فراوری مشخص می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید