جاذبه های غیرتوریستی بریتیش کلمبیا

به گزارش تفطن، بریتیش کلمبیا مقصد مسافرتی محبوبی در کانادا است. این منطقه هم دارای بافت های شهری مناسب برای تفریحات آخر هفته و هم چشم اندازهای طبیعی حیرت انگیزی است که کشور کانادا به خاطر آن ها شهرت دارد. اگر بار دیگر به بریتیش کلمبیا سفر کردید، حتماً این تفریحات غیرتوریستی را تجربه کنید.

جاذبه های غیرتوریستی بریتیش کلمبیا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا قیمت هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

اقامت در یک خانه درختی در جزیره ونکوور

فری اسپیریت اسفیرز (Free Spirit Spheres) یک گزینه اقامتی جدید در نزدیکی ساحل کوالیکام (Qualicum) در جزیره ونکوور است. در این مرکز اقامتی 3 خانه درختی کره ای شکل برای انتخاب وجود دارد که در یک جنگل بارانیِ زیبا در نزدیکی ساحل واقع شده اند. اقامت در یکی از این 3 خانه تجربه ای خاص در بریتیش کلمبیا نیست، اما از آن دست تفریحات فراموش نشدنی خواهد بود. ساحل کوالیکام تقریباً بین توفینو (Tofino) و ویکتوریا ، دو منطقه عالی برای بازدید در جزیره ونکوور، واقع شده است.

ملاقات از هیدا گوای

این مجمع الجزایر دورافتاده در شمال بریتیش کلمبیا دنیاگرد های زیادی به خود نمی بیند؛ اما باید این طور باشد، زیرا اینجا حرف های زیادی برای گفتن دارد. هِیدا گوای (Haida Gwaii) که سابقاً به جزایر ملکه شارلوت معروف بود، خانه مرکز میراث فرهنگی هیدا است؛ جایی که می توان در آن بیشتر با اقوام اولیه هیدا و تاریخ و فرهنگ آن ها آشنا شد. به علاوه می توان در سواحل این منطقه یک دهکده ماهیگیری در کلاس دنیای، کشتی شکسته پسوتا (Pesuta) و اس گنگ گوایی (SGang Gwaay)، یک محوطه ثبت شده در فهرست میراث دنیای یونسکو، را مشاهده کرد.

ماجراجویی در پارک استانی توییدزمیور

پارک های بریتیش کلمبیا در نزدیکی بلا کولا (Bella Coola)، یکی از شگفت انگیزترین مناطق بکر در آمریکای شمالی، به پارک استانی توییدزمیور (Tweedsmuir) شهرت دارند. گفته می گردد که تفریحات موجود در فضای باز در این پارک بی نهایت هستند؛ از این تفریحات می توان به قایق سواری، چادر زدن در طبیعت، شکار، تماشای حیات وحش و ماهیگیری اشاره نمود. با این حال، به دلیل دورافتاده بودن این پارک، گردشگران یا باید به خود برای این سفر اتکا نمایند یا اینکه به فکر استخدام یک راهنمای حرفه ای به هنگام ملاقات از توییدزمیور باشند. خوشبختانه، مکان هایی نظیر هتلِ پارک توییدزمیور وجود دارند که در تمام طول سال طیف گسترده ای از ماجراجویی ها را برای میهمانان خود فراهم می نمایند. از جمله این ماجراجویی ها، می توان به تماشای خرس های گریزلی، در حین حرکت با قایق در رودخانه یا پیاده روی در طبیعت، اشاره نمود.

مسحور جنگل سحرآمیز شوید

یکی از جاذبه های مهم در مرکز بریتیش کلمبیا، جنگل سحرآمیز است که در نزدیکی شهر رِوِلستوک (Revelstoke) واقع شده است. خانواده نیدهام (Needham) این جاذبه را در دهه های 1950 و 1960 ساختند. آن ها همه چیز، از جمله پیکره های کوچک، خانه شکلاتی و قلعه داخل جنگل را با دست ساختند. امروزه خانواده ای دیگر جنگل سحرآمیز را اداره می نماید، اما اینجا همیشه مکانی شگفت انگیز برای ملاقات با تمامی اعضای خانواده به شمار می آید.

کاوش در جزایر دیسکاوری

گالف آیلَندز (Gulf Islands) در بریتیش کلمبیا، نظیر جزایر سالت اسپرینگ (Salt Spring)، پندر (Pender) و هورنبی (Hornby)، کمی محبوبیت بیشتری نسبت به جزایر دیسکاوری (Discovery) دارند. جزایر دیسکاوری در شمال گالف آیلندز قرار گرفته اند. جزایر کوادرا (Quadra) و کورتس (Cortes) دو جزیره اصلی و خالی از سکنه در این منطقه به شمار می آیند. گلف، ماهیگیری، دوچرخه سواری، پیاده روی، قایق سواری، شنا و طبیعت گردی از جمله جاذبه ها و تفریحات محبوب در این جزایر هستند.

اسکی در رد ماونتین

پیست اسکی رد ماونتین (RED Mountain) خود را آخرین پیست اسکی و اسنوبورد کاملاً بکر در بریتیش کلمبیا می نامد. این پیست اسکی که در شهر روسلند (Rossland) واقع شده، یکی از قدیمی ترین دامنه های برفی برای ورزش های زمستانی در آمریکای شمالی را دارد. رد ماونتین در دامنه کوه های گرانیت، خاکستری و قرمز واقع شده و دارای بیش از هزار هکتار فضای مخصوص اسکی به همراه 110 راستا برفی است. فصل اسکی در این پیست معمولاً از دسامبر آغاز شده و تا آوریل ادامه دارد. البته باید بدانید که دامنه های این پیست برای استفاده ورزشکاران سطح متوسط به بالا تجهیز شده است.

ماجراجویی در بوگابوز

بوگابوز (Bugaboos) رشته کوهی در کوه های پورسل (Purcell) در جنوب شرقی بریتیش کلمبیا، بین چشمه های آب گرم طلایی و رادیوم، است. قله های درخشان و مرتفعی که بوگابوز را تشکیل داده اند، همگی از جنس یخ هستند. اینجا مقصدی ایده آل برای کوهنوردان و یخ نوردان است. افراد می توانند در بعضی فصول با هلیکوپتر خود را به بالای این رشته کوه رسانده و به لطف وجود دو مرکز اقامتی در اینجا، به پیاده روی یا اسکی بپردازند.

قایق سواری در دریاچه باورون

راستا قایق سواری دریاچه باورون (Bowron) یک تجربه غیردنیاگردی شگرف در بریتیش کلمبیا است. اینجا همچنین یکی از برترین مکان ها برای قایق رانی محسوب می گردد. این راستا 116 کیلومتری در داخل پارک استانی دریاچه باورون، قایق سواران را از میان کوه های کاریبو (Cariboo) و زنجیره ای از دریاچه ها و آبراه ها عبور می دهد. تنها عده خاصی از افراد می توانند بین ماه های مه و سپتامبر به قایق سواری در این راستا بپردازند، زیرا طی کردن کل این راستا چیزی بین 6 تا 10 روز طول می کشد.

ملاقات از موزه های خاص ونکوور

بیشتر مسافران به مقصد ونکوور از موزه هایی چون گالری هنر، دنیا علم یا موزه ونکوور دیدن خواهند کرد؛ اما موزه پلیس ونکوور شگفت انگیزترین و البته مهجورترین موزه در این شهر است. این مجموعه قدیمی ترین موزه پلیس در آمریکای شمالی است و در مرکز سابق پزشکی قانونی و سردخانه ونکوور واقع شده است. این موزه میزبان بسیاری از اطلاعات در خصوص نیروی پلیس ونکوور، شیوه های برخورد با مجرمان در آن موقع و خطرناک ترین جرم های این شهر است. شاید ترسناک ترین بخش این موزه، تماشای فیلم ها در داخل سردخانه باشد.

تماشای ستارگان در اوسویوس

تماشای ستارگان تفریح محبوبی در کشوری مانند کانادا، با فضای باز بسیار گسترده و آلودگی نوری اندک، است. اوسویوس (Osoyoos) یکی از بهترین مکان ها برای انجام این کار در بریتیش کلمبیا محسوب می گردد. این منطقه به عنوان تنها صحرای کانادا، چشم انداز و آسمان های تاریکی برای تماشای ستارگان و سیاره ها در تمامی ایام سال دارد. شهر اوسویوس همچنین هرساله در ماه اوت در بالای کوه کوبائو (Mount Kobau) میزبان مراسمی برای تماشای ستارگان است. علاقه مندان به نجوم هرساله خود را به این شهر در نزدیکی مرز ایالات متحده می رسانند.

شنا در خفا

بریتیش کلمبیا خانه شمار فراوانی از دریاچه ها در رنگ ها، اندازه ها و مکان های گوناگون است. مردم محلی عاشق گذراندن تابستان خود در حال شنا در این دریاچه ها هستند؛ اما اگر به دنبال جایی برای فرار از جمعیت هستید، از یکی از حوضچه های مخفی در این استان برای شنا کردن دیدن کنید. دریاچه راز در پارک استانی کوه سیمور (Seymour) در نزدیکی ونکوور واقع شده، اما گردشگران باید برای ملاقات از آن راستای 3 کیلومتری را طی نمایند. دریاچه فیروزه ای رنگ هیشولت (Heisholt) در جزیره تکسادا (Texada) نیز دیگر گزینه مخفی در این استان است و برای قایق سواری ایده آل به نظر می رسد.

تجربه گله داری و اسب سواری

می توان گله داری و اسب سواری را در یکی از مزارع بی شمار در سراسر بریتیش کلمبیا تجربه کرد. مجله نشنال جئوگرافیک مزرعه سایواش لیک (Siwash Lake) را به عنوان یکی از منحصربه فردترین گزینه ها معرفی می نماید. مزرعه کریستال واترز گست (Crystal Waters Guest) نیز در قلب منطقه گله داری بریتیش کلمبیا واقع شده است. در این میان، مزرعه بیگ بار گِست (Big Bar Guest) نیز به خود برای ارائه تجربه ای منحصر به فرد برای تمامی اعضای خانواده می بالد.

منبع: گردشبان
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1504

به "جاذبه های غیرتوریستی بریتیش کلمبیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های غیرتوریستی بریتیش کلمبیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید