جانز هاپکینز: 1200 آمریکایی دیگر ظرف 24 ساعت قربانی کرونا شدند

به گزارش تفطن، طبق جدیدترین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، در 24 ساعت گذشته با مرگ حدود یکهزار و 200 آمریکایی دیگر، شمار کلی قربانیان کرونا در این کشور به 767 هزار و 431 نفر رسید.

جانز هاپکینز: 1200 آمریکایی دیگر ظرف 24 ساعت قربانی کرونا شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جدیدترین آمار دانشگاه جانز هاپکینز حاکی از آن است که در 24 ساعت گذشته 86 هزار و 614 نفر در سراسر آمریکا به ویروس کووید-19 مبتلا شدند و مجموع مبتلایان به این ویروس در سراسر آمریکا به 47 میلیون و 420 هزار و 114 نفر رسیده است.

جانز هاپکینز همچنین گزارش کرده است که در شبانه روز گذشته، دست کم یکهزار و 165 نفر در سراسر آمریکا بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند تا مجموع قربانیان کووید-19 در سراسر ایالات متحده به 767 هزار و 431 نفر افزایش یابد.

این در حالی است که پایگاه اطلاع رسانی ورلد اُ میترز مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده را 48 میلیون و 287 هزار و 925 نفر و مجموع قربانیان این ویروس در این کشور را 787 هزار و 984 نفر اعلام کرده است.

طبق جدیدترین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، تا به امروز دست کم 254 میلیون و 988 هزار و 424 نفر از مردم سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده اند و از آن میان، پنج میلیون و 123 هزار و 455 نفر جان خود را از دست داده اند ایالات متحده همچنان بیشترین آمار مرگ و میر و ابتلا به کرونا را به خود تخصیص داده است.

خبرگزاری آلمانی دویچه وله گزارش کرده است که عدم تمایل بسیاری از مردم آمریکا به واکسیناسیون، بیمارستان های آمریکا به ویژه در بخش جنوب این کشور را مملو از بیمار کرده است و بخش های مراقبت های ویژه با کمبود تخت روبرو شده است و همچنین مسائل کمبود دارو به یک معضل در ایالات آمریکا تبدیل شده است.

طبق این گزارش، میانگین روزانه بیماران بستری کرونا در ایالات متحده حدود 11 هزار و 500 نفر است و در ایالات آلاباما، جورجیا، تگزاس، فلوریدا و آرکانزاس، بیمارستان ها به شدت با مشکل کمبود تخت در بخش مراقبت های ویژه روبرو شده اند.

این گزارش نشان می دهد که تنها بین یک دهم تا پنج درصد از افراد بستری شده، واکسن زده اند و نتایج تحقیقات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا نشان می دهد که احتماعل رجوع افراد واکسن نزده به بیمارستان ها، 29 برابر افرادی است که در مقابل ویروس کرونا واکسینه شده اند.

از طرف دیگر، آنتونی فائوچی ویروس شناس برجسته آمریکایی تأکید کرده است که تنها در صورت واکسیناسیون گسترده و همگانی، می توان، تغییری در فرایند صعودی ابتلا و فوتی های کرونا در آمریکا ایجاد کرد.

سازمان جهانی بهداشت نیز روز گذشته (چهارشنبه 26 آبان) اعلام کرد که شمار مبتلایان به کرونا در جهان با افزایش 6 درصدی روبرو بوده است که این عمدتاً مربوط به آمریکا، اروپا و آسیا بوده است.

عدم کاهش آمار مبتلایان و قربانی های کرونا در آمریکا در دوران ریاست جمهوری جو بایدن موجب شده است تا میزان محبوبیت این رئیس جمهور آمریکا در زمینه مقابله با ویروس کووید-19 فرایندی کاهشی داشته باشد.

اخیراً نظرسنجی در خصوص میزان رضایتمندی مردم آمریکا از عملکرد بایدن در زمینه کرونا انجام گرفته است که در آن مشخص شد که میزان محبوبیت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به پایین ترین میزان از زمان ورودش به کاخ سفید رسید.

نتایج این نظرسنجی که از سوی رویترز و موسسه ایپسوس انجام شد نشان داد، میزان رضایت آمریکایی ها از اقدامات دولت بایدن برای مقابله با ویروس کرونا برای اولین بار به زیر 50 درصد رسیده و 46 درصد نیز از نحوه پاسخ به شیوع ویروس کرونا در آمریکا ناراضی هستند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 آذر 1400 بروزرسانی: 30 آذر 1400 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2198

به "جانز هاپکینز: 1200 آمریکایی دیگر ظرف 24 ساعت قربانی کرونا شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جانز هاپکینز: 1200 آمریکایی دیگر ظرف 24 ساعت قربانی کرونا شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید