کرونا در اروپا، از سقوط آزاد بازار صادرات آلمان تا اقدامات ریاضتی ایرباس

به گزارش تفطن، بحران کرونا بازار صادرات آلمان را در حالت سقوط آزاد قرار داده و شرکت هواپیمایی ایرباس اروپا را مجبور به در پیش دریافت اقدامات صرفه جویانه و تعدیل نیرو برای نجات موجودیت خود نموده است.

کرونا در اروپا، از سقوط آزاد بازار صادرات آلمان تا اقدامات ریاضتی ایرباس

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران کرونا در اروپا همچنان جولان داده و عواقب اجتماعی، سیاسی و مالی گسترده تری ازخود بر جای می گذارد.

هشدار وزیر دفاع آلمان درباره کاهش عجولانه محدودیت ها

جدیدترین اخبار کرونا از اتحادیه اروپا حاکی از آن است که آنگرت کرامپ کارن بائر، وزیر دفاع آلمان به ایالت های مختلف این کشور درباره کاهش عجولانه محدودیت های ضد کرونایی هشدار داده است.

وی در سخنانی گفت: صحبت درباره کاهش گسترده محدودیت های ضد کرونایی با وجود حدود 2هزار مبتلا به کرونا در هر روز خطرناک است. میزان مبتلایان به کرونا باید همچنان کاهش یابد تا بتوان کاهش بیشتراین محدودیت ها را دنبال کرد. وی یک آمار هدف در این راستا را حدود هزار و یا کم تر 500 و یا 600 مبتلا در روزارزیابی کرد.

رئیس فراکسیون سبزها در مجلس آلمان هم خواهان انسجام اجتماعی در بحران کرونا شد.

تجمعات اعتراضی ضد کرونایی دوچرخه سواران در برلین توسط پلیس منحل شد

پلیس برلین هم در مکان های مختلف پایتخت آلمان گروه های شرکت نماینده در تجمعات اعتراضی با دوچرخه را متوقف کرد. سختگوی پلیس آلمان صبح روزدوشنبه گفت که 16 تجمع اعتراضی با دوچرخه در پایتخت آلمان بعد از ظهر روز گذشته برگزار گردید. پلیس گفت که پرونده بیش از 170 نفر در ارتباط با جرائم جنایی و بیش از40 نفر سوء استفاده افراد در چارچوب قواعد کرونایی در دست آنالیز است.

وزیر اقتصاد آلمان: همچنان تا مدت ها باید محدودیت ها را تحمل کنیم

پیترآلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان هم در بحث ها درباره کاهش محدودیت های ضد کرونایی خواهان احتیاط، انسجام و همبستگی شد. وی تاکید نمود که من توصیه می کنم که در این راستا بسیار بسیار محتاط عمل کنیم که در خاتمه نیازی به بازگشت مجدد محدودیت ها نباشد.

وی ابراز امیدواری کرد که ایالات مختلف آلمان به طرح های مشترکی در این راستا دست یابند.

وزیر اقتصاد آلمان بازگشت قریب الوقوع به روزمرگی قبل از کرونا را در شرایط فعلی ممکن ندانست و گفت: هیچ کس این را انکار نمی نماید که ما برای مدتی همچنان باید محدودیت های ارتباطی برای مقابله با کرونا را باید تحمل کنیم.

صنعت صادرت آلمان در حالت سقوط آزاد

موسسه مالی ایفوی آلمان هم شرایط صادر نمایندگان آلمانی را در حالت سقوط آزاد ارزیابی نموده و گفت که بحران کرونا آثار عمیقی را روی بازار صادرات آلمان داشته است. در بسیاری زمینه ها انتظارات به پایین ترین حد خود رسیده است.

وزارت خارجه آلمان هم اعلام نموده است که حدود 300 میلیون یورو یاری های بشر محبت آمیز برای مبارزه با ویروس کرونا در کشورهای فقیر را مد نظر قرار داده است.

هشدار هایکو ماس درباره خطر موج دوم کرونا

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان گفت که ویروس کرونا برای انسان هایی که در مناطق جنگی و یا اردوگاه های پناهندگان زندگی می نمایند و برای کشورهایی که سیستم بهداشت آن ها ازطریق این بحران کاملا در هم شکسته است بسیار خطرناک است.

وی این اقدام آلمان را اعلام همبستگی با این کشورها برای شکست کرونا دانست. ماس با اشاره به اینکه این بیماری همه گیر را تنها به صورت فرامرزی می توان شکست داد گفت: در غیر این صورت همیشه تهدید وقوع موج دوم کرونا وجود دارد.

آینده یورو در معرض خطر قرار گرفته است

رئیس شرکت مشاوره ای بین المللی رولند برگر هم آینده یورو را بعد ازبحران کرونا بدون اجرای طرح اوراق قرضه مشترک در معرض خطر ارزیابی نموده و گفت: من درباره آینده یورو بسیار نگران هستم اگر نتوانیم سازو کارهای پایداری دیگری را با کشورهای جنوب اروپا مورد توافق قرار دهیم.

سوئیس هم کاهش تدریجی محدودیت ها را در پیش می گیرد

کشور سوئیس هم کاهش محدودیت های ضد کرونایی را شروع می نماید. این کشور حدود 6 هفته بعد ازتعطیلی بیشتر فروشگاه ها کاهش اقدامات محدود نماینده را در دستور کار قرار می دهد.

در سوئد هم بسیاری کافه ها و رستوران ها به دلیل نقض قوانین ضد کرونایی موقتا تعطیل شدند.

کشور اتریش هم اعلام نموده که امکان سفرهای توریستی در تعطیلات تابستان به تدریج فراهم می گردد.

وزیر امور خارجه اتریش گفت که در این باره در ارتباط تنگاتنگ با شرکای خود در اتحادیه اروپا و کمیسیون اروپایی است تا بتواند آرام آرام گردشگری در تابستان را راه بیاندازد.

موجودیت شرکت هواپیمایی ایرباس در معرض خطر قرار گرفته است

شرکت هواپیمایی ایرباس اروپا هم به دلیل بحران کرونا کارمندان خود را برای کاهش صندلی های شغلی و اقدامات ریاضتی و صرفه جویانه سخت آماده می نماید. مدیر عامل این شرکت هواپیمایی در نامه محرمانه ای به 135 هزار کارمند خود با هشدار درباره در معرض خطر قرار دریافت موجودیت این شرکت هواپیمایی گفت که اگر واکنشی به این اوضاع نشان داده نگردد حیات ایرباس در معرض خطر قرار می گیرد.

شرکت هواپیمایی ایرباس طی چند هفته گذشته حدود یک سوم تجارت خود را در دوران بحران کرونا از دست داده است. این شرکت باید ترازمالی خود را دوباره تنظیم کند.

رئیس دفتر صدر اعظم آلمان هم از امکان دریافت تست کرونا از 800 هزار نفر در آلمان در عرض یک هفته اطلاع داد.

تبادل نظری ترامپ و ماکرون درباره کرونا

رئیس جمهور آمریکا و رئیس جمهور فرانسه هم درباره بحران کرونا با هم صحبت کردند و بر اساس اطلاعات کاخ سفید این دو مقام غربی درباره ملاقات قریب الوقوع قدرت های دارنده حق وتوی شورای امنیت سازمان ملل برای بحث درباره اقدامات لازم در بحران کرونا ابراز امیدواری کردند. این دو مقام غربی همچنین در این تبادل نظر بر ضرورت اصلاح سازمان بهداشت جهانی تاکید نمودند.

ایتالیا هم از 4 ماه می کاهش محدودیت های ضد کرونایی را در دستور کار قرار می دهد.

بیل گیتس، موسس مایکروسافت هم انتقاد شدیدی به اهمالکاری دولت ترامپ در مقابله با بحران کرونا وارد نموده و اقدامات مرکل در این راستا را تمجید کرد.

جانسون کاهش محدودیت ها را رد کرد

نخست وزیر انگلیس هم کاهش به زودی محدودیت های ضد کرونایی در کشورش را رد نموده و با نگاهی به درخواست های شرکت ها و بعضی احزاب گفت: من دلیل این بی طاقتی شما را می فهمم. اما باید ازموج دوم کرونا جلوگیری گردد. وی انگلیس را در مبارزه با بحران کرونا در جهت خوبی ارزیابی کرد.

رکود مالی بی سابقه در انتظار آلمان

ائتلاف عظیم در آلمان به دلیل بحران کرونا در امسال میلادی عظیمترین رکود مالی از زمان تاسیس خود را تجربه خواهد نمود.

در گزارش دولت آلمان برای فصل بهار که قرار است روز چهارشنبه رسما ارائه گردد آمده است که بر اساس پیش بینی دولت آلمان فراوری ناخالص ملی در این کشور در سال 2020 حدود 6.3 درصد در مقایسه با سال قبل کاهش خواهد داشت.

بر این اساس، در سال 2021 آلمان دوباره شاهد رشد مالی خواهد بود، اما زیان های مالی حاصل ازبحران کرونا به سادگی قابل جبران نخواهد بود.

جدیدترین آمار مبتلایان و مرگ کرونایی در کانون های شیوع کرونا در اروپا

کرونا همچنان در اروپا گسترش پیدا نموده و قربانیان بیشتری می گیرد.

نتایج جدیدترین آمارها نشان می دهد که در اسپانیا تا به حال 236199 نفر به کرونا مبتلا شده و 23521 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم تا به حال 197675 نفر به کرونا مبتلا شده و 26644 نفر هم در اثر این ابتلا جان خود را از دست داده اند.

فرانسه هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و تا به حال 162 هزار نفر به این بیماری مبتلا شده و 22856 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

آلمان هم به شدت تحت تاثیر بحران کرونا قرار گرفته و تا به حال 157781 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 5976 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

انگلیس هم به شدت تحت تاثیر این بیماری همه گیر قرار گرفته و تا به حال 152840 نفر در این کشور به لین بیماری مبتلا شده و 20732 نفر هم در اثر آن جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1227

به "کرونا در اروپا، از سقوط آزاد بازار صادرات آلمان تا اقدامات ریاضتی ایرباس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از سقوط آزاد بازار صادرات آلمان تا اقدامات ریاضتی ایرباس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید