آشنایی با شماری از برترین نقاط اروپا برای اسکی

به گزارش تفطن، منطقه ها اروپایی واقعا افسانه ای هستند، نه تنها بخاطر امکانات و شرایط عالی برای اسکی بلکه بخاطر روستاهای کارت پستالی بسیار زیبای کوههای آلپ و شهرهای دیدنی کوچک نزدیک به آنها که مملو از سلبریتی ها هستند. کلمه خارق العاده برای توصیف منظره ها این مجموعه ها به نظر ناکافی می رسد. سیستم های بالا برنده و تله کابین های استفاده شده در بسیاری از برترین نقاط اروپا برای اسکی چندین کوه را با یک سفر و اغلب کمتر از یک روز به هم متصل می سازند. طی کردن کامل معروف ترین نقاط اروپا برای اسکی که معمولا از ارتفاعات بالای کوه شروع شده و تا قلب شهری که در کوهپایه قرار گرفته است ادامه می یابد، ممکن هست چندین ساعت طول بکشد. در بسیاری از منطقه ها، برترین مراکز اسکی اروپا وجود دارند و هیچ دلیلی نیست که بخواهید یک پیست را دو بار در طول تعطیلات بپیمائید.

آشنایی با شماری از برترین نقاط اروپا برای اسکی

ارتفاع بسیار زیاد کوهها به معنی تداوم وجود برف روی آنهاست بنابراین فصل بلندی برای اسکی کردن و پرواز بین دانه های برف پیش روی شما هست. به خاطر داشته باشید که این کوهها تنها برای اسکی بازان قهار و حرفه ای نیستند و بیشتر مجموعه ها دارای پیست های اسکی آسان، شیب های غیر خطرناک و تله کابین های ایمن برای مبتدیان و شاگردان اسکی خواهند بود. هر یک از این مجموعه ها دارای سبک و کاراکتر ویژه خود بوده و بعلاوه از بی همتاترین و خیره کننده ترین چشم مقدارا برخوردار هستند.

اگر به اسکی کردن علاقمند هستید و قصد سفر به اروپا را دارید، با این مطلب همراه شوید تا برترین نقاط اروپا برای اسکی را بشناسید. سپس، به سلیقه خود یکی از آنها را انتخاب نموده و مطمئن باشید در هیچ کدام از این مجموعه های منحصر بفرد سرخورده و کسل نخواهید شد.

زرمات Zermatt در سوئیس

زرمات Zermatt که مرتفع ترین مجموعه ورزشی زمستانی در کوههای آلپ بشمار می رود و از عالی ترین شیبهای عمودی و پیستهای قابل اسکی با ارتفاع 3900 متر برخوردار است، چیزهای خیلی بیشتری به غیر از زیبایی برای ارائه کردن به میهمانان خود دارد. اما زیبایی خیره کننده کوههای پس زمینه، این مجموعه را در بالای لیست آرزوهای اسکی بازان در تمام دنیا قرار داده است. قله ماترهورن Matterhorn نه تنها پس زمینه ای شگفت انگیز برای شهر زرمات Zermatt بشمار می رود، بلکه چهره متمایز و تماشایی آن از تمامی 3550 کیلومتر مجموعه پیستهای متصل به زرمات Zermatt قابل مشاهده است.

ضلع جنوبی کوه ماترهورن Matterhorn در کشور ایتالیا واقع شده است و اگر یک کار کشته تفریحات زمستانی و یک اسکی باز حرفه ای باشید، می توانید در یک روز در هر دو کشور اسکی کنید. برای این کار باید از Theodul Pass عبور نموده و به سمت پیست های اسکی ایتالیایی پایین بروید. زرمات Zermatt بخاطر پیست های بسیار بلندش شناخته می شود؛ پیست هایی که برخی از آنها تا روستای پایین کوه ادامه می یابند و به شما این امکان را می دهند که تا محل اقامت خود اسکی کنید.

بلندترین تله کابین دنیا که هم اکنون در این منطقه در حال ساخت است، اسکی بازان را به یخچال طبیعی ماترهورن Matterhorn در ارتفاع 3883 متری می برد؛ یخچالی که در تمام طول سال می توانید روی آن اسکی کنید. برای اینکه این مورد از معروف ترین نقاط اروپا برای اسکی برایتان ایمن تر و قابل دسترس تر باشد، می توانید یک اپلیکیشن رایگان را دانلود کنید. این اپلیکیشن از GPS استفاده میکند و اطلاعات کاملی در خصوص آب و هوا، شرایط بارش برف و عملکرد تله کابین ها و هچنین برترین مراکز اسکی اروپا را در اختیار اسکی بازان میگذارد.

کورتینا دامپتزو Cortina dAmpezzo در ایتالیا

پنج قله خشن که با عنوان سنک توقی Cinque Torri شناخته می شوند و مشرف به شهر شیک و زیبای کورتینا دامپتزو Cortina DAmpezzo قرار دارند، نه تنها به عنوان جاذبه های عالی برای تفریحات زمستانی و اسکی بازان عمل می کنند، بلکه پس زمینه بسیار زیبایی را نیز برای این مجموعه فراهم می سازند. البته از زمانی که المپیک زمستانی سال 1956 در این منطقه برگزار گردید، گردشگران و اسکی بازان بیشتری به این شهر جذب شده اند. این شهر مملو از فروشگاه های باکلاس و برندهای مشهور است اما همچنان پیست های اسکی آن هستند که گردشگران را جذب می کنند.

با وجود شیب های عالی المپیکی و سطوح مرتفع پوشیده از برف تنها حدود نیمی از پیست های اسکی آن ویژه اسکی بازان حرفه ای هستند و بخش زیادی هم به اسکی بازان مبتدی تعلق دارند. کورتینا دامپتزو Cortina DAmpezzo علاوه بر پیست های اسکی کوهستانی، از مایل ها مسیر اسکی خوش منظره بین کشوری، مسیر سورتمه سواری و محوطه المپیکی ویژه اسکیت روی یخ برخوردار است. کورتینا دامپتزو Cortina DAmpezzo تنها مجموعه تفریحات زمستانی آن منطقه نیست بلکه ده ها مجموعه دیگر وجود دارند که به آن متصل بوده و اسکی بازان می توانند از مسیرها و تله کابین های آنها نیز استفاده کنند.

از جمله مجموعه های کوچکتر و صمیمی تری مثل مجموعه تفریحی وال گاردنا Val Gardena که یکی از شهرهای موجود در دره های مجاور بین قله های Gruppo del Sella هست. پیست های اسکی و تله کابین های این منطقه حدود 400 کیلومتر مسیر مختلف از جمله مسیر یخچال طبیعی مارمولادا Marmolada را به یکدیگر متصل می کنند. کل این مورد از معروف ترین نقاط اروپا برای اسکی به عنوان میراث دنیای یونسکو انتخاب شد.

شامونی Chamonix در فرانسه

در فرانسه نیز می توانید یکی از برترین مراکز اسکی اروپا را بیابید. حتی اگر این روستای آلپی فرانسوی فوق العاده زیبا را در کوهپایه کوه مونت بلان Mont Blanc، بلندترین قله اروپا با ارتفاع 4807 متر در نظر نگیریم، منظره زیبای این کوه، شامونی Chamonix را به یک پدیده شگفت انگیز در دنیای اسکی تبدیل می نماید. آب و هوای خاص این کوه و یخچال های طبیعی اطراف شامونی Chamonix تاثیر خنک کننده قدرتمندی دارند که از آب شدن برف ها جلوگیری می نماید و باعث شده یکی از طولانی ترین شرایط برفی در کوههای آلپ را داشته باشد.

شامونی Chamonix معروفیت بین المللی خود را بخاطر این بدست آورد که مکان برگزاری اولین المپیک زمستانی در دنیا بود؛ معروفیتی که بخاطر برخوردار بودن از برخی از سخت ترین و پر چالش ترین پیست های اسکی دنیا ادامه پیدا کرد. شما می توانید در عالی ترین پیست ناهمسان (دارای پستی بلندی های بسیار) در Grands Montets که یکی از شش منطقه مختلف ویژه اسکی در شامونی Chamonix بوده، اسکی کنید. اسکی بازان کم تجربه تر می توانند به منطقه های Brévent و Flégère بروند. در این منطقه ها پیست های مختلف با شیب های متفاوت برای درجه های مختلف مهارت وجود دارند که با چشم مقدارای خیره کننده پانورامایی از پیست های اسکی دیگر همراه هستند.

اسکی بازان مبتدی نیز می توانند از اسکی کردن در پیست های ملایم منطقه Balme و Vallorcine لذت ببرند و خانواده ها در منطقه ها Domaine Skiable des Planards یا La Vormaine areas می توانند امکانات آموزشی عالی برای یادگیری اسکی را پیدا کنند.

سن موریتز St. Moritz در سوئیس

تعداد مسابقات دنیای اسکی که تا به امروز در سن موریتز St. Moritz برگزار گردیده، چیزهای زیادی را در خصوص این مجموعه مشهور بیان می نماید. به این می گویند اسکی در کلاس دنیای. مسابقات المپیک زمستانی در سال 1928 و 1948 در سن موریتز St. Moritz برگزار گردیدند و این مجموعه در سال 2017 برای پنجمین بار میزبان مسابقات دوسالانه قهرمانی اسکی آلپی در دنیا بود و اغلب اوقات هم مسابقاتی مانند پرش المپیکی اسکی در این منطقه برگزار می شود.

پیست های بسیاری نیز برای غیر المپیکی ها و کم تجربه ترها در این مورد از معروف ترین نقاط اروپا برای اسکی وجود دارند. سن موریتز St. Moritz بخاطر پیست های بلند حرفه ای خود شناخته شده و بیش از 20 تله کابین و شیب ها و پیست های متناسب با مهارت های مختلف برای انتخاب موجود هستند. بالاتر از سن موریتز St. Moritz، مسیرهای اسکی شهر مرتفع Corviglia با ارتفاع 2486 متر وجود دارند که می توانید از طریق قطار کابلی Corviglia از شهر سن موریتز St. Moritz به آنها دسترسی پیدا کنید و از چشم مقدارای بی نظیر آلپ لذت ببرید.

سن موریتز St. Moritz یکی از برترین نقاط اروپا برای اسکی بشمار می رود اما همچنان فضایی بسیار شیک و لوکس و میهمانان دائمی درجه یک و مشهور دارد. منظره ها این مجموعه بسیار تماشایی و زیبا هستند بنابراین برترین لباس هایتان را بپوشید تا برترین عکسها را بگیرید. امکان انجام فعالیت های متنوع دیگری به غیر از اسکی کردن نیز وجود دارد؛ فعالیت هایی مانند اسکیت روی یخ، سورتمه سواری، اسکی نوردیک، لژ سواری، اسکی با کایت. بعلاوه در ماه فوریه می توانید مسابقات White Turf St. Moritz که تنها مسابقات اسکی با اسب در دنیا بوده را در این مورد از برترین نقاط اروپا برای اسکی تماشا کنید.

وال دیزر Val dIsere در فرانسه

وال دیزر Val dIsere و مجموعه مجاورش Tignes یکی دیگر از برترین مراکز اسکی اروپا است که در یک دره احاطه شده با قله های 3000 متری قرار دارند و 300 کیلومتر پیست قابل اسکی و بیش از 150 تله کابین را به میهمانان خود ارائه می کنند. این مجموعه شامل منطقه Espace Killy که نام آن از نام برنده مدال طلای المپیک ژان کلاود کیلی Jean-Claude Killy گرفته شده نیز هست. با مسیرهایی که ارتفاع آنها از 1550 متر تا 3450 متر می رسد، همه نوع پیست متناسب با همه سطح مهارت از جمله پیست های ویژه بچه ها و مبتدی ها در این مجموعه وجود دارد. بچه ها می توانند سوار تله کابین های سقف داری شوند که از شیب های ملایم بالا می رود و آموزش اسکی در این مجموعه جز برترین هاست.

اسکی بازان قدردان طراحی سیستم تله کابین این منطقه که آنها را به منطقه ها مختلف متصل می نماید و احتیاج به پیاده روی های طولانی در مسیرهای سخت را از بین می برد، هستند. آب و هوای این مورد از برترین نقاط اروپا برای اسکی باعث شده که پیست ها تا اواخر بهار باز باشند و معمولا می توانید مطمئن باشید که اسکی کردن روی یخچال طبیعی Glacier du Pisaillas در ماههای تابستان ممکن خواهد بود. شهر وال دیزر Val dIsère بسیار مجذوب کننده است، هیچ خودرویی در آن رفت و آمد نمی نماید و بخاطر رستورانهای عالی و منظره ها زیبای برفی خود مشهور هست.

زوگ اشپیتسه Zugspitze در آلمان

زوگ اشپیتسه Zugspitze با ارتفاع 2962 متر، بلندترین کوه آلمان و یکی از معروف ترین نقاط اروپا برای اسکی بشمار می رود و محبوبیت آن نزد اسکی بازان بخاطر شهر بسیار زیبای Garmisch-Partenkirchen که در کوهپایه آن قرار گرفته، بیشتر می شود. از قله این کوه که یک تله کابین تازه و بزرگ تر در سال 2018 به مقصد آن راه اندازی شده، یک منظره بسیار زیبا و تماشایی 360 درجه ای از چهار قله در چهار کشور مختلف بچشم میخورد و تا فاصله 250 کیلومتر دورتر قابل تماشا هست. از بالاترین ایستگاه تله کابین ها شما می توانید روی یخچال طبیعی این کوه که 2700 متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است، اسکی کنید. ارتفاع این یخچال آنچنان زیاد بوده که معمولا در بالای ابرهای آسمان دره قرار میگیرد.

آنهایی که اهل تفریحات زمستانی هستند و اسکی بازان در هر سطح مهارت می توانند در 40 کیلومتر مسیرهای مختلف منطقه که در امتداد سه کوه به نامهای Hausberg، Kreuzeck و Alpspitze به هم متصل شده اند، انتخاب های مختلفی داشته باشند. اگر اهل چالشهای سخت و تقریبا غیر ممکن هستید، مسیر مشهور Kandahar Downhill و سایر مسیرهایی که در المپیک زمستانی 1936 و پس از آن در مسابقات قهرمانی اسکی بین المللی آلپ استفاده شده اند، در اختیار شما هستند.

یکی از بخشهای محبوبی که از المپیک در این مورد از برترین مراکز اسکی اروپا به جای مانده، ورزشگاه آیس Ice Stadium است که برای بازی های زمستانی سال 1936 استفاده شده و هم اکنون برای اسکیت کردن عموم مردم باز هست. در این مجموعه، شما می توانید در تمام سطوح در کلاسهای آموزشی این مورد از برترین نقاط اروپا برای اسکی شرکت کنید که شامل اسکیت پر سرعت و پایکوبی روی یخ نیز می شود. ناحیه اطراف Garmisch-Partenkirchen با مسیرهای اسکی مسطح پر شده و با چشم مقدارای خیره کننده آلپ احاطه گشت.

کیتزبوهل Kitzbühel در اتریش

هیچ شهر ویژه اسکی نمی تواند از روستای محصور کیتزبوهل Kitzbühel در کوههای آلپ و در نزدیکی اینسبروک Innsbruck و سالزبورگ Salzburg زیباتر و رمانتیک تر باشد. با اینکه ساختمانهای رنگارنگ و پر از نقاشی شهر کیتزبوهل Kitzbühel، جایگاه هتلهای لوکس و رنگارنگ و فروشگاه های گرانقیمت مانند هتلها و فروشگاه های کورتینا Cortina و سن موریتز St Moritz هستند اما در این مورد از معروف ترین نقاط اروپا برای اسکی مسافرخانه های کوچک خانوادگی نیز وجود دارند که پذیرای خانواده ها و گردشگران غیر ثروتمند خواهند بود.

170 کیلومتر مسیر اسکی در کیتزبوهل Kitzbühel و 280 کیلومتر مسیر اسکی در شهر مجاور آن اسکی ولت SkiWelt دارای 90 تله کابین بالابر هستند. سخت ترین و پر چالش ترین مسابقه از مسابقات این منطقه با نام Hahnenkamm در این مورد از برترین نقاط اروپا برای اسکی و در پیستی که در برخی جاها شیب عمودی 85 درصد دارد، برگزار می شود. بین دو شهر کیتزبوهل Kitzbühel و اسکی ولت SkiWelt که دارای 9 منطقه مختلف اسکی هستند، اتوبوس هایی رفت و آمد دارند.

یونگفراو Jungfrau در سوئیس

مجموعه تفریحات زمستانی یونگفراو Jungfrau شامل قله های متعددی می شود که حدودا 4000 متر ارتفاع دارند و 206 کیلومتر مسیر اسکی در شیب های تند آنها و دره های مابین آنها قرار گرفته است. روستاهای بسیار زیبا و کارت پستالی آلپی با هتلهای سبک ویلایی دنج و رستورانهای سنتی به عنوان مرکز اقامتی این مجموعه فعالیت می کنند. هیچ مکانی از این زیباتر برای تعطیلات زمستانی مخصوص اسکی خود پیدا نخواهید کرد.

اگر به این مورد از برترین مراکز اسکی اروپا سفر می کنید، حتما سوار قطار Jungfraubahn بشوید؛ این قطار شما را از Kleine Scheidegg به مرتفع ترین ایستگاه قطار دنیا در ارتفاع 3454 متری و برخی از طولانی ترین و مشهورترین مسیرهای اسکی یونگفراو Jungfrau میبرد. این قطار و سایر تله کابین ها و بالابرهای این مجموعه شما را به پیست های 12 کیلومتری آن می رسانند. روستای موررن Mürren که هیچ خودرویی در آن رفت و آمد نمی نماید و از طریق قطار کابلی مستقر در Lauterbrunnen و راه آهن قابل دسترسی است، سخت ترین و چالشی ترین مسیر اسکی را دارد.

مبتدیان و شاگردان اسکی نیز می توانند در اطراف شهر آلپی ونگن Wengen پیست های مناسبی بدون شیب های آنچنانی را پیدا کنند. شهرهای بزرگتر Lauterbrunnen و Grindelwald نیز می توانند محلهای اقامت خوبی باشند. هر دوی آنها به راه آهن Kleine Scheidegg و Jungfraubahn دسترسی دارند.

کورشول Courchevel در فرانسه

شهر لوکس و تجملی کورشول Courchevel با 11 رستوران عالی که همگی دارای ستاره های میشلین هستند، ویلاهای لوکس و منظره ها درخشان و تماشایی برای اسکی کردن و تفریحات زمستانی واقعا ایده آل است. 150 کیلومتر مسیر اسکی آلپی آن که ترکیبی از پیست های مبتدی، سخت و خیلی حرفه ای بوده، از طریق 58 تله کابین بالابر قابل دسترسی هستند. شرایط برف در ده قله بالای 2500 متر ارتفاع آن فوق العاده است و هر ساله میانگین 4 متر برف طبیعی را شامل می شود.

اگر همه مسیرهای اسکی این مورد از برترین مراکز اسکی اروپا را امتحان نموده اید، می توانید از مسیرهای اسکی دیگری که به پیست های کورشول Courchevel متصل هستند، بهره ببرید. کورشول Courchevel با سایر مجموعه های تفریحات زمستانی بزرگترین منطقه تفریحات زمستانی اسکی آلپی در دنیا که دارای 600 کیلومتر مسیر اسکی و چهار یخچال طبیعی بوده، مرتبط است.

برو-سروینیا Breuil-Cervinia و والتورننش Valtournenche در ایتالیا

مجموعه تفریحات زمستانی اسکی برو-سروینیا Breuil-Cervinia که دقیقا زیر ضلع جنوبی تقریبا عمودی قله ماترهورن Matterhorn قرار گرفته، به مقدار روستای درخشنده زرمات Zermatt در ضلع دیگر این قله در سوئیس زیبا نیست. اما این شهر همان امکانات بی همتای اسکی در شیب های این کوه مشهور و اسکی در سوئیس را به میهمانان خود ارائه می نماید. کافیست مجوز معتبر داشته باشید و آنگاه می توانید به تله کابین های بالابر و پیست های اسکی زرمات Zermatt، برو-سروینیا Breuil-Cervinia و والتورننش Valtournenche بطور همزمان دسترسی داشته باشید.

منطقه سوم اسکی که نام برده شد نیز دارای پیست ها و تله کابین های بالابر و مسیر 350 کیلومتری مختص اسکی هست. شما می توانید از درب اصلی هتلتان در برو-سروینیا Breuil-Cervinia بیرون بیایید، سوار تله کابین بالا بر شوید و تا شهر زیبای زرمات Zermatt در سوئیس اسکی کنید. برای کسانی که بتازگی دنبال تفریحات زمستانی هستند و اسکی بازان کم تجربه تر، تقریبا نیمی از پیست های منطقه Valtournenche مختص مبتدی ها وجود دارند و بقیه نیز ویژه حرفه ای ترها هستند. این ضلع از کوه ماترهورن Matterhorn نسبت به ضلع سوئیسی آن کمتر گران بوده و موقعیت آن در منطقه Val DAosta ایتالیا باعث می شود راه دسترسی به شهر بزرگ میلان بسیار راحت باشد.

اینسبروک Innsbruck در اتریش

اینسبروک Innsbruck که یکی از معدود شهرهایی بشمار می رود که از پایین ترین نقطه آن تا بالاترین نقطه قابل اسکی تله کابین دارد، از طریق شش منطقه مختلف ویژه اسکی احاطه شد. سیستم حمل و نقل عمومی تمامی این منطقه ها را به شهر متصل میسازد و کافیست یک مجوز داشته باشید که بتوانید به بیش از 300 کیلومتر مسیر اسکی در نه منطقه مختلف دسترسی داشته باشید. مسیر دیگری که از طریق این مجوز قابل دسترسی بوده، پیست حرفه ای 50 کیلومتری یخچال طبیعی Stubai Glacier است.

کسانی که بتازگی به تفریحات زمستانی روی آوردند و اسکی بازان مبتدی نباید به سمت شیب های نزدیک شهر در Nordkette بروند؛ چرا که آنها برخی از شیب دارترین مسیرهای آن منطقه هستند. روستای ایگلز Igls که به مقدار سواری تراموا از اینسبورک Innsbruck فاصله دارد، مکان بهتری برای اسکی مبتدیان و نیمه حرفه ای هاست. منطقه Patscherkofel نیز میزبان المپیک زمستانی سال 1964 بود. پیست های Muttereralm و Axamer-Lizum انتخابهای خوبی برای اسکی بازان نیمه حرفه ای در این مورد از برترین مراکز اسکی اروپا هستند. مزیتی که همگی روستاهای نزدیک به اینسبورک Innsbruck دارند، این است که سیستم حمل و نقل عمومی به آنها اجازه می دهد شبها از تعداد زیاد رستورانها و جاذبه های فرهنگی استفاده کنند.

کورمایور Courmayeur در ایتالیا

کورمایور Courmayeur که برترین پیست های ویژه کارکشتگان تفریحات زمستانی، حرفه ای ها و نیمه حرفه ای ها را با شکوه مجموعه های تفریحی سوئیسی و فرانسوی ترکیب نموده، مکانی ایده آل برای گذراندن تعطیلات زمستانی بشمار می رود. منظره ها زیبا و اسکی کردن روی شیب های مون بلان Mont Blanc، بلندترین کوه آلپ یک مجذوب کنندهیت غیر قابل انکار را برای این منطقه بوجود آورد. چه برای اسکی کردن به این منطقه می روید چه خیر، حتما سوار تله کابین شوید تا شما را به نقطه ای ببرد که بتوانید از بالای اروپا چشم مقدارای زیبای آن را تماشا کنید. پیست های مختص حرفه ای ها در این منطقه وجود دارند که تنها به همراه یک راهنما می توانید در آنها اسکی کنید.

در منطقه دولون Dolonne که در همان نزدیکی است، شیب های مناسب اسکی بازان مبتدی واقع شده است. کسانی که اسکی نوردیک Nordic انجام می دهند، عاشق مسیرهای 20 کیلومتری بین روستایی خارج از کورمایور Courmayeur که از وال فررت Val Ferret شروع می شوند، خواهند شد. منظره های اطراف فوق العاده هستند. اگر نگاهی به میهمانان کورمایور Courmayeur بیاندازید، متوجه می شوید که اقامت و خوراک در این منطقه بسیار گران هست. پس، حتما قبل از برنامه ریزی سفر قیمتهای این مورد از برترین مراکز اسکی اروپا را نیز در نظر بگیرید.

منبع: همگردی
انتشار: 22 دی 1401 بروزرسانی: 22 دی 1401 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2491

به "آشنایی با شماری از برترین نقاط اروپا برای اسکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با شماری از برترین نقاط اروپا برای اسکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید