برترین پیست های اسکی دنیا کدامند؟

به گزارش تفطن، اسکی روی برف یکی از زیباترین و هیجان انگیزترین ورزش های زمستانی است که طرفداران بسکمک دارد. بنابراین آشنایی با پیست های اسکی برتر دنیا برای اسکی بازان بسیار مفید و کمک کننده است.

برترین پیست های اسکی دنیا کدامند؟

در جهان پیست های اسکی وجود دارند که جاذبه های طبیعی زیادی دارند و تجربه بسیار جالبی از اسکی برای شما فراهم می آورد. این پیست ها در کشورهای مختلفی قرار دارند و هر یک از ویژگی خاصی برخوردارند. در این مقاله با خبرنگاران همراه باشید تا با 15 تا از بهترین پیست های جهان آشنا شوید.

1. سارن (Sarene)

پیست اسکی سارن در کوه های آلپ (Alpe dHuez) و در فرانسه واقع شده است. جهت سیاه اسکی در سارن از بالای پیک بلانک (Pic Blanc) شروع می شود و در یک جهت حدود 16 کیلومتری به مقدار 2000 متر پایین می آید (2000 متر سقوط). نیمه بالایی به طور معین سیاه است و پوشیده شده از منطقه ها جنگلی سنگلاخی، اما نیمه پایینی تقریبا عمودی است و اسکی بازان باید مراقب باشند. این نیمه یک جهت باریک تا سارن گرجه (Sarene Gorge) دارد.

اگر دوست دارید سفر به فرانسه زیبا را تجربه کنید، با کمک خبرنگاران می توانید بهترین تور فرانسه را جست وجو و خریداری کنید. در خبرنگاران امکانی برایتان فراهم شده است که با کمک آن می توانید تورهای ارائه شده از طریق بهترین آژانس های گردشگری را بررسی، مقایسه و خریداری کنید. با توجه به شرایطی که برای سفرتان در نظر دارید، می توانید بهترین و ارزان ترین تور را رزرو کنید.

2. واله بَلَنچه (Vallee Blanche)

پیست اسکی واله بلنچه در شامونیکس (Chamonix) فرانسه واقع شده است. جهت آن از ارتفاع 3842 متری در ارتفاعات اگویل دو میدی (Aiguille du Midi) شروع می شود و جهتهای متعددی دارد. منظره ای که از این پیست مشاهده می شود، یخ و دره است که بسیار جالب توجه است. ضمن اینکه در پشت جهت اسکی باز کوه های بلند شبه تراشیده قرار می گیرد. معمولا این پیست اسکی تا حدود 42 کیلومتر هیچ شیب تندی ندارد و با آرامی می توان از آن پایین آمد و تنها چند شیب کوچک دارد که باید مراقب آن ها بود. در واقع در شرایط مناسب این پیست بسیار مناسب است، اما اگر برف به مقدار کافی و در شرایط مناسب وجود نداشته باشد، این کوه دارای 311 پله است و پس از این پله ها به جهت قطار شهری می رسد.

3. لافِیس (La Face)

این پیست اسکی که در وال دیزر (Val dIsere) فرانسه واقع شده است، در سال 1992 برای المپیک زمستانی ساخته شد و در سال 2009 هم برای مسابقات قهرمانی جهان مورد استفاده قرار گرفت. در زمان هایی که این پیست استفاده نمی شود، بیشتر شبیه یک جنگل سنگلاخی است؛ هرچند امروزه دیگر چنین نیست. اما در زمان هایی که پیست آماده استفاده است، تقریبا یک شیب کاملا عمودی 750 متری به سمت شهر است. فقط تصور کنید اسکی بازی را که با سرعتی سه یا چهار برابر سرعت شما از شیب پایین می رود و به جایی برخورد می کند.

4. کٌربتس کولویر (Corbets Couloir)

جهت تله کابین این پیست اسکی از بالای معروف ترین بخش دره جکسون (Jackson Hole) عبور می کند و منظره بسیار جالبی را برای مسافران فراهم می آورد. این دره در یومینگ ایالات متحده آمریکا واقع شده است. بخشی که تله کابین به سمت آن حرکت می کند، در یک شیب 50 درجه واقع شده است. هر چند وقتی از شیب تند جهت عبور کند، مابقی جهت به صورت هموار طی می شود و پس آن جهتهای باریکی وجود دارد که از طریق سنگ،هایی بزرگ مسقف شده و گاهی دانه های ریز برف از آن پایین می ریزد.

5. هاراگیری(Harakiri)

این پیست که شیبدارترین پیست اتریش است، در قسمت پایینی کورِنا (Corena) واقع شده است، جایی در بالای مایرهوفن (Mayrhofen) در کشور اتریش. شیب این پیست تقریبا 38 درجه است. معمولا سطحی بسیار یخی و سخت دارد، اما اگر خوش شانس باشید، می توانید بخش های برفی را در لبه های آن بیابید و در آنجا اسکی کنید.

6. سِلا روندا (Sella Ronda)

جهت پیست اسکی سلا روندا در ایتالیا، 23 کیلومتر است و دایره ای شکل. هم در جهت عقربه های ساعت و هم در جهت خلاف آن قابل استفاده است. این جهت دایه ای شکل در اطراف کوه های سلا روندا (Sella Ronda) واقع شده است. وقتی در این جهت اسکی می کنید، منظره های بسیار زیبایی را خواهید دید. همچنین برفراز کوه های اطراف پیست رنگین کمان صورتی رنگی شکل می گیرد که بسیار زیبا است. جهت پیست حالتی میانه دارد و به راحتی در یک روز می توان آن را پیمود. در طول جهت یک قهوه فروشی و یکی دو روستای دیدنی هم واقع شده است.

7. دیوار سوئیس(Swiss Wall)

نام اصلی این دیوار، پَس دی چاوانته (Pas de Chavanette) است و در قلب منطقه اسکی پُرتِس دو سُلِیل (Portes du Soleil) واقع شده است که منطقه ای در مرز فرانسه و سوئیس است. این پیست اسکی تزیین شده و مرتب نیست، اما محلی بسیار خاص برای اسکی است. مقدار سختی اسکی در این پیست به شرایطِ روز بستگی دارد. صبحِ پس از یک شب برفی شرایط برای اسکی در این پیست نسبتا راحت است و کسی که توان بدنی خوبی داشته باشد، به راحتی می تواند در آن اسکی کند. اما زمانی که این برف ها حالت یخی بگیرند، مهارت بیشتری برای اسکی در پیست لازم خواهد بود، چون گاهی حتی نیاز می شود که از حیوانات وحشی به عنوان خوراک استفاده شود و این کار به مهارت و تجربه بیشتری نیاز دارد.

8. منطقه آسمان آبی (Blue Sky Basin)

این پیست اسکی در وایل (Vail) کولورادو در آمریکا واقع شده است. در این منطقه حدود 650 پیچ اسکی وجود دارد که معمولا بِکر و طبیعی هستند، اما تعداد کمی از آن ها شیب تند دارند. با این حال شرایط پیست به گونه ای است که وقتی راه تان را در آن پیدا کنید، حس بسیار خوبی از ماجراجویی به شما دست می دهد. کیفیت برف در این منطقه از منطقه رو به روی آن خیلی بهتر است و دلیل آن هم سقفی است که در اثر وجود درختان در آن ایجاد شده است و همچنین شمالی بودن آن.

9. هانِنکام، کیتزبول، اتریش (Hanenhamm)

پیست اسکی هاننکام در کیتزبول اتریش (Kitzbuhel)، عجیب ترین پیست کوهستانی رقابت های جهانی اسکی است، رقابت های که هر سال در کوه های هانِنکام انجام می شود. نام اصلی این محل اِسترِیف است و در زمان هایی که مسابقه ای در آن صورت نمی گیرد، به یک پیست خانوادگی تبدیل می شود.

می توان به راحتی همراه با خانواده در این پیست تفریح کرد و شاهد حرکات جالب و باور نکردنی اسکی بازان حرفه ای در حرکات چرخش در هوا بود. بخش هایی که این حرکات در آن انجام می شود، مخصوص حرفه ای و نسبتا بِکر است و افراد معمولی و خانواده ها به راحتی می توانند این بخش ها را از برنامه اسکی خود حذف کنند.

10. دره مخفی، کورتینا، ایتالیا (Hidden Valley)

دره مخفی در کورتینای (Cortina) ایتالیا واقع شده است. اینجا یکی از زیباترین پیست های اسکی در جهان است و زیبایی خیره کننده ای از فضای بین صخره های کوهستانی و در بین قله ها، با نمایی از آبشارهای یخ زده را ایجاد می کند. این پیست از لاگازوئی (Lagazuoi) در بالای تله کابین پاسو فالزارِگو (Passo Falzarego) شروع می شود و در دره بعدی انتها می یابد. در انتها جهت یک جهت مسطح وجود دارد که به یک مرکز اسکی با اسب می رسد و می تواند مسافران خسته را به هتل آرمِن تارولا (Armentarola) برساند.

11. گرند کولیوُر (Grand Couloir)

این جهت اسکی از بین سه جهت اسکی که در پایین تله کابین سولیر (Saulire) واقع شده است و به سمت کورچ ول (Courchevel) (در فرانسه) می رود، تنها جهتی است که رسما به عنوان پیست معرفی شده است. همانگونه که از نام این پیست پیدا است، جهتی بسیار عریض دارد. اما ترسناک ترین بخش اسکی در این پیست این نکته است که برای رسیدن به آن باید یک جهت بسیار باریک و پر از دست انداز را باید برای رسیدن به پیست طی کرد. ضمن اینکه اگر چند هفته برف نباریده باشد، در بالای کوه بخش های سنگلاخی هم وجود دارد.

12. والوگا (Valluga)

از نقطه انتهای تله کابین تا قله والوگا (Valluga) در ارتفاع 2811 متری بیشتر منطقه ای برای گردش است. اما اگر بخواهید در بخش پشتی کوه به اسکی بپردازید، باید یک راهنما داشته باشید تا بتوانید در جهت پیست به منطقه اسکی بعدی در زورس (Zurs) برسید. ابتدای جهت شیب بسیار تندی دارد و سقوط از آن ممکن است باعث مرگ شود، اما پس از آن تمام جهت مانند یک زیبایی برفی مسطح است. این پیست اسکی در سنت آنتون اتریش واقع شده است.

13. اوکی (OK)

در یک روز خوب که جهت پیست برف صاف و یکنواختی دارد، یکی از بهترین پیست های اسکی است. نام این پیست از حروف ابتدایی نام دو قهرمان افسانه ای اسکی گرفته شده است، هنری اُریلِر و جین کلاود کیلی. این پیست محل برگزاری مسابقات جهانی اسکی است، اما اجازه ندهید این عنوان شما را بترساند. وقتی شما برای مسابقه آماده نیستید، می توانید جهت را تست کنید و اگر یک مهارت میانه داشته باشید می توانید از پیست استفاده کنید. این پیست اسکی در وال دِ ایسره (Val dIsere) فرانسه واقع شده است.

14. کُمب دِلا سالیرِ (Combe de la Saulire)

در کورچ ول فرانسه و در یک صبح زیبا با هوای تازه، زمانی که هنوز این منطقه شلوغ نشده است، می توانید از پیست اسکی 3 کیلومتری آن لذت ببرید و پیچ های G و S شکل آن را تجربه کنید. پیست شرایط خوبی دارد و جهتش عریض است و اگر روز مناسبی را انتخاب کرده باشید، می توانید از زیبایی یک منظره 360 درجه لذت ببرید.

15. مونت فورت(Mont Fort)

با اینکه در ارتفاع 3330 متری کیفیت برف بسیار خوب است، اما جهت سنگلاخی پیست مونت فورت که در بالای تله کابین مونت فورت واقع شده است، نیاز به مهارت زیاد، توانایی بدنی و پاهایی تقریبا اِلاستیک دارد. اگر به جهت ادامه دهید، به یک بخش جالب از پیست می رسید که پرش های عمودی در پی هم دارد و جمعا 1300 متر را شامل می شود. این هیجان را می توانید در پیست اسکی مونت فورت در وربیر سوئیس تجربه کنید.

منبع: کجارو / The Daily Telegraph
انتشار: 2 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1401 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2318

به "برترین پیست های اسکی دنیا کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین پیست های اسکی دنیا کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید