جشنواره فانوس در کشور چین

به گزارش تفطن، جشنواره فانوس بیش از 20 قرن است که در روز 15 اولین ماه سال قمری در کشور چین جشن گرفته می‌شود. در این روز مردم کشور چین شمع‌هایی را در جلوی خانه‌هایشان روشن می‌کنند و هنگام شب، فانوس در دست، مسیری را طی می‌کنند.

جشنواره فانوس در کشور چین

این جشنواره پس از جشنواره‌ای که در فصل بهار برگزار می‌گردد، اولین جشن مهم در کشور چین به شمار می‌رود. تماشای فانوس‌های زیبای چینی در این روزها برای تمام خانواده‌ها yuanxiao خواهند خورد. به همین دلیل این جشن را جشنواره Yuan Xiao نامیده‌اند. خوردن Yuanxiao که به tangyuan هم شهرت دارد. این غذا کوفته درشت برنجی می‌باشد که از آن آرد برنج چسبناک درست می‌کنند و داخل آن با مواد مختلف پر می‌کنند. تور چین پر از جاذبه برای کسانی است که به ماجراجویی علاقه دارند.

این جشنواره به دلیل فعالیت‌های پربار و متنوعی که دارد، مفرح‌ترین جشن در میان جشنواره‌های کشور چین به شمار می‌رود و روز قدردانی برای ماه کامل درخشان و روز تجدید دیدار و هم‌بستگی خانواده‌ها در کشور ین به شمار می‌رود. در این جشنواره، تعداد زیادی دلقک، افرادی که با چوب‌های بلند راه می‌روند، بندباز، سکوهای سیار برای اجرای نمایش و برنامه‌های راهپیمایی، موسیقی و طبل‌کوبی برای بازدید وجود دارند. رقص‌های معروف چینی مانند رقص شیر و اژدها و ترقه و آتش‌بازی در این رویداد برگزار می‌گردد. کودکان فانوس‌های خود را در اطراف روستا گردانده و خانواده‌های خود را به دور هم جمع می‌کنند و به امید شانس و اقبال خوب و هم‌بستگی خانواده به خوردن کوفته‌های برنجی می‌پردازند. امروزه، به دلیل فرصتی که این جشنواره در اختیار دختران و پسران جوان قرار داده تا عصر با هم به گردش می‌روند.

این جشنواره دو مناسب دارد یکی برای سال نو و دیگری به مناسبت پایان سال نو چینی برگزار می‌گردد این جشنواره با تزئینات ساده به عنوان نشانه قدردانی از نخستین ماه کامل سال جدید آغاز می‌گردد.

تاریخچه جشنواره فانوس چین

در ابتدا که حکومت سلسله امپراتوری شرقی هان در دست مین پیرو بودا بود، متوجه شد تعدادی از راهبان هان، در پانزدهمین روز نخستین ماه قمری سال در معابد به نشانه ادای احترام به بودا فانوس روشن می‎‌کنند، دستور داد تمام معابد و خانه‌های هان در آن شب فانوس روشن کنند. این مراسم به تدریج در میان مردم به یک جشنواره تبدیل گردید.

انتشار: 21 اسفند 1397 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 72

به "جشنواره فانوس در کشور چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره فانوس در کشور چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید