جلسه اضطراری کابینه هند برای آنالیز شرایط امنیتی و اعتراضات

به گزارش تفطن، کابینه دولت هند به درخواست نخست وزیر این کشور جلسه اضطراری برای آنالیز شرایط امنیتی تظاهرات های اخیر تشکیل می دهد.

جلسه اضطراری کابینه هند برای آنالیز شرایط امنیتی و اعتراضات

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، با افزایش حجم تظاهرات در شهرهای مختلف هند و برخورد خشن پلیس با معترضان به لایحه جنجالی اعطای شهروندی به غیرمسلمانان در کشمیر، کابینه هند جلسه اضطراری تشکیل می دهد.

به نوشته خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع دولتی، نارندا مودی نخست وزیر هند امروز (شنبه) از تمام اعضای شورای وزیران خواست تا با حضور در جلسه ای اضطراری، شرایط امنیتی در این کشور را آنالیز نمایند.

بر این اساس، در جریان اعتراضات اخیر ضد لایحه اعطای شهروندی، حداقل چهارده نفر طی درگیری پلیس و نیروهای امنیتی با معترضان، جان خود را از دست داده و بیش از چهل نفر مجروح شدند.

دولت هند علی رغم اعتراضات گسترده ساکنان کشمیر هند، هفته قبل رسماً جامو و کشمیر را به دو منطقه جامو و کشمیر و لداخ تقسیم کرد که مستقیماً تحت کنترل دولت مرکزی دهلی نو قرار می گیرند (جزئیات بیشتر).

خبرگزاری رویترز همچنین گزارش داد که از روز گذشته در چند شهر هند از جمله مانگالورو شرایط منع آمدوشد برقرار شده و نیروهای امنیتی در سطح شهرها پراکنده شده اند.

اوایل ماه آگوست (اواسط مردادماه)، دولت هند، در اقدامی که با اعتراض گسترده در منطقه کشمیر روبه رو شد، شرایط خودمختاری این منطقه یا همان ماده 370 قانون اساسی را لغو و اظهار داشت که بزودی استان جامو و کشمیر را به دو منطقه تحت کنترل مستقیم دولت فدرال تقسیم می نماید.

طبق ماده 370 قانون اساسی هند، جامو و کشمیر، قانون اساسی و قوانین عرفی جداگانه ای دارد که شامل مسائلی همچون شهروندی، دارایی و مالکیت زمین می شد و هم اکنون با لغو این ماده، این منطقه همچون مناطق دیگر هند است و دیگر شهروندان هند می توانند زمین و ملک در این استان خریداری نمایند و هرکسی نیز امکان رأی دادن در این منطقه را دارد.

از آن موقع، کشمیر در شرایط امنیتی به سر می برد و چندین هزار نظامی هندی با حضور در این منطقه با هرگونه اعتراضی برخورد می نمایند. تلفن های همراه و اینترنت هم برای چند هفته در این منطقه قطع بود و شهروندان برای تردد در کشمیر باید از ایست و بازرسی های متعدد عبور می کردند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 893

به "جلسه اضطراری کابینه هند برای آنالیز شرایط امنیتی و اعتراضات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلسه اضطراری کابینه هند برای آنالیز شرایط امنیتی و اعتراضات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید