حائری: ظرفیت خطوط انتقال به یک میلیون کیلومتر خواهد رسید

به گزارش تفطن، معاون برق و انرژی وزارت نیرو گفت: بر اساس برنامه، ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور در طول چهار سال آینده به 120 هزار مگاوات و ظرفیت خطوط انتقال و فوق توزیع کشور به یک میلیون کیلومتر خواهد رسید.

حائری: ظرفیت خطوط انتقال به یک میلیون کیلومتر خواهد رسید

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از وزارت نیرو، همایون حائری صبح امروز در نشست تخصصی مدیران صنعت برق و انرژی با علی اکبر محرابیان، با اشاره به برنامه های تدوین شده در حوزه برق و انرژی این وزارتخانه توضیح داد: بر این اساس قرار است در طول چهار سال آینده 900 پروژه بزرگ در صنعت برق با اعتباری بالغ بر 795 میلیارد تومان اجرا گردد.

حایری با بیان اینکه اجرای این پروژه ها باعث جهش فراوری، افزایش قابل توجه سهم انرژی های تنوپذیر در سبد فراوری برق کشور، ارتقا و تعمیق برنامه های مدیریت تقاضا و بهینه سازی مصرف با توسعه پلتفرم های هوشمند انرژی خواهد شد، اضافه نمود: توسعه ظرفیت و ارتقای پایداری شبکه های انتقال و فوق توزیع برق و ارتقای دیپلماسی برق و انرژی با توسعه زیرساخت های تبادلات منطقه ای از دیگر دستاورد هایی است که با اجرای این برنامه ها حاصل خواهد شد.

وی بعلاوه با بیان اینکه در کوتاه مدت برای تابستان 1401 نیز برنامه ریزی شده است، اظهار داشت: بر این اساس تا تابستان سال آینده 4 هزار و 949 مگاوات از محل واحد های نو نیروگاهی و 1113 مگاوات نیز از محل ارتقای واحد های حرارتی موجود به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه نموده خواهد شد.

معاون برق و انرژی وزارت نیرو گفت: بر اساس برنامه، ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور در طول چهار سال آینده به 120 هزار مگاوات و ظرفیت خطوط انتقال و فوق توزیع کشور به یک میلیون کیلومتر خواهد رسید.

معاون برق و انرژی وزارت نیرو ادامه داد: در قالب این برنامه تا سال 1404 حدود 35 هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی نو اضافه نموده خواهد شد که در این راستا 15 هزار مگاوات به وسیله شرکت برق حرارتی، 10 هزار مگاوات با همکاری صنایع و 10 هزار مگاوات نیز نیروگاه تنوپذیر احداث و به مدار فراوری وارد خواهد شد.

حایری در عین حال به ضرورت افزایش قابلیت انعطاف پذیری شبکه برق نیز اشاره نمود و گفت: به این منظور علاوه بر تاکید بر توسعه ظرفیت های نو نیروگاه های تلمبه ذخیره ای، راندمان نیروگاه ها نیز از 39 درصد کنونی به 42 درصد افزایش خواهد یافت که باعث کاهش سوخت مصرفی نیروگاه های حرارتی می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 بهمن 1400 بروزرسانی: 3 بهمن 1400 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2233

به "حائری: ظرفیت خطوط انتقال به یک میلیون کیلومتر خواهد رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حائری: ظرفیت خطوط انتقال به یک میلیون کیلومتر خواهد رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید