سرانجام رکوردشکنی برق ، ناترازی برقی را یادتان نرود

به گزارش تفطن، از امروز ساعت کار ادارات به حالت عادی بازمی شود و مردم ایران برای دومین بار متوالی شاهد عبور از تابستان بدون خاموشی بودند. البته همچنان ناترازی برق به قوت خود باقی است و باید دید سیاست وزارت نیرو در سال آینده بازهم جواب می دهد یا نه؟

سرانجام رکوردشکنی برق ، ناترازی برقی را یادتان نرود

به گزارش خبرنگاران، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت می گوید: دوره گرم سال جاری بدون قطعی برنامه ریزی شده برق خانگی و هم زمان با امکان تأمین برق بیشتر نسبت به بازه های مشابه سال های گذشته برای صنایع کشور مدیریت شد.

از امروز آغاز کارت واحدهای نظامی، انتظامی و امنیتی ساعت 6:30، واحدهای استانی ادارات ساعت 7، مدارس مقطع متوسطه اول و دوم ساعت 7:30، مراکز آموزش عالی و بعلاوه مدارس ابتدایی ساعت 8، بانک ها ساعت 7:30 و دستگاه های اجرایی ملی مستقر در شهر تهران با مدیریت مسئول مربوط به صورت شناور از ساعت 7 تا 9 صبح آغازبه کار خواهند کرد.

خاتمه رکوردشکنی برق

مرکز ملی راهبری شبکه برق کشور خاطرنشان کرد: مقدار مصرف برق در روز سه شنبه 14 شهریور ماه جاری نصاب 69 هزارو 193 مگاوات را ثبت نموده که نسبت به روز مشابه سال گذشته افزایش 8 هزار مگاواتی مصرف برق و رشد 13 درصدی را نشان داد که در این مقطع زمانی بی سابقه بوده است. این نهاد وابسته به وزارت نیرو با اشاره به روند افزایشی دما در هفته گذشته، اذغان کرد که مقدار مصرف برق علیرغم نزدیک شدن به خاتمه تابستان و تعطیلات آخر هفته کماکان با افزایش غیرقابل تصوری روبرو است.

سهم ادارات در عبور از خاموشی

سخنگوی صنعت برق می گوید: با تغییر ساعت کار ادارات و رعایت توصیه های مدیریت مصرف برق پیروز به صرفه جویی 850 مگاوات برق در تابستان شدیم که این اقدام نیازمند احداث یک نیروگاه با ظرفیت 1200 مگاوات است. مصطفی رجبی مشهدی، در عین حال تاکید نمود: با ناترازی فراوری و مصرف برق حداقل 10 هزار مگاواتی روبرو هستیم و باید برنامه هایمان به گونه ای باشد که همه مشترکان از برق مطابق با نیازشان استفاده نمایند.

او با اشاره به هدفگذاری کاهش 1000 مگاواتی مصرف برق نهادها؛ سازمان های عمومی و غیردولتی نظیر بانک ها و شهرداریها گفت: خوشبختانه شاهد محقق شدن 85 درصد از این ظرفیت 1000 مگاواتی شدیم به نوعی که این امکان مهیا شد که بتوانیم این انرژی را به سایر بخش ها همچون صنعت و یا بخش های فراوریی کشور تحویل دهیم.

رجبی مشهدی با اشاره به مصوبه بازگشت ساعت کار ادارات به ساعت عادی گفت: پس از15 شهریورماه ساعات کار ادارات به روال قبل باز خواهد گشت و با توجه به اینکه در هفته آینده دمای هوا قدری کاهش خواهد یافت، انتظار داریم شاهد کاهش مصرف برق باشیم. هر چند هنوز هم نیازمند همکاری تمامی هموطنان در بخش های مختلف با صنعت برق در مدیریت مصرف برق هستیم.

گرمسیری ها گل کاشتند

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با بیان اینکه در تابستان سال جاری و دوره مدیریت مصرف، بخش صنعت کشور همکاری بسیار خوبی با وزارت نیرو داشت، خاطرنشان کرد: مقدار برق تحویلی به صنایع بزرگ کشور در زمان مدیریت مصرف 8 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته که این مقدار 26 درصد نسبت به سال 1400 بیشتر بوده و 92 درصد مشترکان صنعتی کشور که شامل کارگاه های صنعتی و صنفی هستند هیچ گونه محدودیتی در مصرف برق نداشتند .

سخنگوی صنعت برق با اشاره به همکاری خوب مشترکان خانگی در مدیریت مصرف برق فاش کرد: سال جاری به ویژه در منطقه ها گرمسیر مانند استان های هرمزگان، خوزستان و بوشهر، همکاری بسیار خوبی برای مدیریت مصرف برق اجرا شده است به طوری که میانگین پاداش دریافتی آنها به بیش از 200 هزارتومان رسیده و بیشترین کاهش مصرف برق در این استان ها رخ داده است که نشان می دهد حتی در زمان های اوج مصرف هم مقدار مصرفشان تغییری نداشته است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1402 بروزرسانی: 18 شهریور 1402 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2588

به "سرانجام رکوردشکنی برق ، ناترازی برقی را یادتان نرود" امتیاز دهید

1 کاربر به "سرانجام رکوردشکنی برق ، ناترازی برقی را یادتان نرود" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانجام رکوردشکنی برق ، ناترازی برقی را یادتان نرود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید