خبرنگاران ایران شناس چینی: اندیشه های امام(ره) صدای ضد استعماری ملت های آزاده دنیا است

به گزارش تفطن، پکن- خبرنگاران- رییس مرکز ایران شناسی دانشگاه تربیت مدرس شانگ شی چین گفت: اندیشه های امام خمینی(ره) در جامعه بین المللی امروز، صدای ضد استعماری، ضد امپریالیسم و ضد هژمونیسم ملت های آزادی خواه است.

خبرنگاران ایران شناس چینی: اندیشه های امام(ره) صدای ضد استعماری ملت های آزاده دنیا است

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

استاد وانگ زه جوانگ روز چهارشنبه در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در پکن که با همت رایزنی فرهنگی سفارت ایران در چین برگزار گردید با اشاره به اینکه فرایند زندگی امام(ره) از عالم دینی در دوره پهلوی تا مخالف سیاسی و بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران از جذابیت شخصیتی منحصر بفرد ایشان جدا نیست اظهار کرد جذابیت شخصیتی امام (ره) عمدتا در مواردی مانند اراده برای انقلاب و مبارزه با دیکتاتوری سیاسی پهلوی و رفتار خیانت آمیز شاه به کشور، پایبندی در موضع مردمی برای منافع و رفاه عمومی، روحیه فداکاری و انسان دوستی اسلامی بر مبنای ارزش های جهانی منعکس شده است.

وی با بیان اینکه صبر و ساده زیستی به عنوان دو صفت برجسته مسلمانان در روحیه امام خمینی(ره) به کلی نمایان است گفت: همه این موارد باعث شده است تا شخصیت امام به عنوان یک رهبر سیاسی، مذهبی و معنوی از بعد کاریزماتیک برخوردار باشد.

وانگ با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) از نظر سیاسی با دیکتاتوری مخالف بودند اظهار کرد آرمان های اجتماعی امام(ره) همان اندیشه های برابری و عادلانه است امام (ره) معتقد بودند که نظام سلطنتی ناگزیر به ظلم و ستم سیاسی تبدیل می گردد.

رییس مرکز مطالعاتی آسیا و آفریقا دانشگاه آن هوی چین گفت: امام خمینی(ره) به عنوان یک رهبر سیاسی و دینی جهانی که دارای فرهنگ سنتی ملی ایران و ارزش های دینی قوی بود با نظام نابرابر سیاسی و مالی بین المللی مخالف بود.

او با بیان اینکه تا کنون چندین مقاله درباره دلایل پیروزی انقلاب اسلامی در مجله های مختلف دانشگاهی منتشر نموده است گفت: اعتقاد دارم که عوامل درونی و برونی در موفقیت نهایی انقلاب اسلامی نقش داشته است اما مهمترین عامل شخصیت خود امام (ره) بود.

وانگ توضیح داد: امام خمینی(ره) دغدغه های روزگار را خوب درک می کرد پادشاهان پهلوی را به زبان دینی زیر سوال می برد و از آنان انتقاد می کرد و مشروعیت سیاسی آنان را تضعیف می کرد موفقیت انقلاب اسلامی جدای ناپذیر از خرد امام خمینی(ره) نیست.

وی تاکید بر اخلاق در نظم بین المللی را یکی از اندیشه های مهم و سیاسی امام خمینی(ره) بیان کرد و گفت: از دیدگاه امام(ره) همه کشورها چه عظیم و چه کوچک همه یکسان و برابر هستند و رفتار و اعمال هژمونی و سلطه جوی در سیاست بین المللی محکوم است.

این استاد چینی با بیان اینکه جامعه بین المللی امروز در مقایسه با جامعه بین المللی اوایل قرن بیستم و اواخر قرن نوزدهم تغییر چشمگیری نداشته است گفت: هژمونیسم و یک جانبه گرایی مثل همواره بر کشورهای کوچک و ضعیف مسلط است نظم جامعه بین المللی هنوز از امنیت و عدالت دور است.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1340

به "خبرنگاران ایران شناس چینی: اندیشه های امام(ره) صدای ضد استعماری ملت های آزاده دنیا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ایران شناس چینی: اندیشه های امام(ره) صدای ضد استعماری ملت های آزاده دنیا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید