خبرنگاران تماس اهالی خراسان رضوی با اورژانس 115 سه برابر شد

به گزارش تفطن، مشهد- خبرنگاران- مدیر حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تا به امروز تماس های مردمی روزانه با اورژانس 115 در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی نسبت به گذشته سه برابر شده است.

خبرنگاران تماس اهالی خراسان رضوی با اورژانس 115 سه برابر شد

دکتر رضا وفایی نژاد روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تا به امروز روزانه بیش از پنج هزار تماس غیر مرتبط با اورژانس 115 دانشگاه علوم پزشکی مشهد حاصل می شود که این مساله فرایند ارائه خدمات به بیماران اورژانسی نظیر بیماران قلبی و عروقی و افراد سانحه دیده را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی اضافه کرد: اگرچه با راه اندازی سامانه مشاوره پزشکی ویژه کرونا تماس های مردمی با اورژانس 115 دانشگاه علوم پزشکی مشهد در زمینه کرونا کمتر شده است اما همچنان تعداد تماس های بی مورد و نامرتبط با اورژانس زیاد است.

مدیر حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در قالب این تماسها مردم به دلیل ترس از ابتلا به بیماری کرونا برای انجام ترزیقات و اقدامات سرپایی درخواست حضور نیروهای اورژانس را در منزل خود دارند درحالی که هرگونه تزریقی باید در درمانگاه ها و مراکز ارائه خدمات درمانی زیر نظر پزشک انجام شود و ارائه خدمات این چنینی در حیطه وظایف اورژانس 115 نیست.

وفایی نژاد اضافه کرد: از مردم تقاضا می کنیم برای دریافت جواب پرسش های خود در زمینه کرونا تلفن اورژانس 115 را اشغال نکنند چرا که با این اقدام فرصت پاسخگویی را از بیماران اورژانسی و نیازمند ارائه خدمات فوری خواهند گرفت.

اورژانس 115 دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در مشهد و 12 شهرستان زیرپوشش حدود پنج میلیون نفر از جمعیت 6.5 میلیونی استان خراسان رضوی را خدمات رسانی می کند هم اکنون دارای 72 پایگاه شهری و جاده ای و 92 آمبولانس برای خدمت رسانی به بیماران است.

براساس آخرین آمار رسمی با اضافه شدن 143 مورد ابتلای جدید تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در خراسان رضوی به 568 نفر رسید که 354 نفر از کل شهفرایندان مبتلا به بیماری کرونا در خراسان رضوی مربوط به حوزه جغرافیایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و 214 نفر متعلق به مناطق زیرپوشش پنج دانشکده ها و دانشگاه علوم پزشکی دیگر این استان هستند.

دانشکده علوم پزشکی نیشابور با 85 نفر بیمار کرونا بعد از مشهد بیشترین شمار بیماران را دارد.

ظرف روزهای 30 بهمن گذشته تا 25 اسفند ماه جاری دو هزار و 918 بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری شده اند و در این مدت تا به امروز هزار و 851 نفر از شهفرایندان خراسانی مبتلا به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا بهبود یافته و از بیمارستانها مرخص شده اند.

هزار و 687 نفر از بیماران بستری شده مشکوک به کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند که تا به امروز 982 نفر از آنها بهبود یافته و از بیمارستان به منزل رفته اند.

تعداد جانباختگان بیماری کرونا در خراسان رضوی که آزمایش آنها به طور قطعی مثبت بوده 42 تن بوده که از این تعداد 22 تن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، 9 تن در حوزه دانشکده علوم پزشکی نیشابور و چهار تن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی تربت جام فوت کرده اند. حوزه جغرافیایی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز سه بیمار فوتی و دانشگاههای علوم پزشکی تربت حیدریه و گناباد هم هرکدام دو تن فوتی بر اثر کرونا را ثبت کرده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1155

به "خبرنگاران تماس اهالی خراسان رضوی با اورژانس 115 سه برابر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تماس اهالی خراسان رضوی با اورژانس 115 سه برابر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید