داتونگ؛ محلی برای فرار از شلوغی های پکن

به گزارش تفطن، جاذبه های پکن تمامی ندارند و هر چند روز که در آن بمانید، باز هم کم است. اما اگر به دنبال محلی خلوت تر از این شهر پرهیاهو هستید، داتونگ را امتحان کنید. داتونگ تنها یک ساعت با پکن فاصله دارد.

داتونگ؛ محلی برای فرار از شلوغی های پکن

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

برنامه ریزی برای اقامت طولانی مدت در پکن، ایده خوبی است. پکن، شهری بزرگ و پر از جاذبه های متنوع و بی نظیر است. پارک ها، معابد و موزه های این شهر می توانند هر فردی را هفته ها سرگرم نگه دارند. دقیقا به همین خاطر است که شاید یک استراحت کوتاه خارج از شهر، جذاب به نظر می رسد. شاید اقامت چند روزه شما در پایتخت چین مصادف شده باشد با چند روز گرفته و پر از دود و حالا، شما به دنبال فراری چند روزه از این کلان شهر پر هیاهو هستید. داتونگ، بهترین مقصد برای این هدف و فرصتی خوب برای آشنایی با استان شانشی چین است.

داتونگ، در گذشته، پایتخت چین بود. این شهر، علاوه بر این که فاصله نسبتا نزدیکی با پکن دارد، جاذبه های گردشگری قابل توجهی برای بازدیدنمایندگان دارد؛ از غارهای تاریخی و یک معبد معلق گرفته تا جهت پیاده روی شگفت انگیزی که ترکیبی از طبیعت و معماری است. تنها با کمی برنامه ریزی به راحتی می توانید در عرض 48 ساعت از مهم ترین جاهای دیدنی داتونگ بازدید کنید. برای بازدید از این سایت های تاریخی و باستانی این شهر می تواند از اطلاعاتی که خبرنگاران درباره داتونگ و کشور چین تهیه نموده است، بهره ببرید. همواره می توانید بهترین آفرهای تور چین را در خبرنگاران پیدا کنید. تنوع فروشنده ها و پکیج های تور عرضه شده، به شما این اطمینان را می دهد تا بتوانید سفرتان را ارزان تر از همه جا برنامه ریزی کنید.

بهترین زمان سفر به داتونگ چه زمانی است؟ چگونه به آنجا سفر کنیم؟

بهترین زمان برای بازدید از داتونگ، از ماه آوریل تا مه و از سپتامبر تا اکتبر است. چرا که آب و هوای داتونگ در این زمان در دل انگیزترین حالت خود قرار گرفته است. زمستان های داتونگ، سرد و طولانی است و تابستان ها، مرطوب. به خاطر داشته باشید که تا حد ممکن نباید نیمه اول اکتبر به آنجا بروید؛ این زمان، تعطیلات هفته طلایی چینی ها (Chinas Golden Week holiday) قلمداد می شود و این شهر هم مانند سایر مقاصد گردشگری چین، شلوغ خواهد بود و جایی برای سوزن انداختن نخواهد داشت.

شرکت هواپیمایی ایر چاینا (Air China) هر روز، به جز آدینه ها و یک شنبه ها، پرواز مستقیم و بدون توقف از پکن به مقصد داتونگ انجام می دهد. قیمت بلیط رفت و برگشت این پروازها، حدود 200 دلار است و تنها یک ساعت به طول می انجامد. سخت ترین بخش این سفر آنجا است که پروازهای پکن - داتونگ در جهت رفت، ساعت 6:20 صبح انجام می شود. اما اگر شما مسئله ای برای زود بیدار شدن نداشته باشید با این پرواز می توانید بیشترین بهره را از اولین روز سفر خود به داتونگ ببرید. پرواز برگشت نیز صبح انجام می شود. به این ترتیب، پس از بازگشت به پکن می توان طبق برنامه به سراغ کارهای روزانه بازگشت.

راه دیگر برای رسیدن به داتونگ، استفاده از شبکه ریلی چین است که یکی از بهترین شبکه های ریلی در سطح دنیا است. این روش، نه تنها ارزان تر از پرواز است، بلکه فرصتی عالی برای گذراندن وقت با محلی ها است. قطار شمال 2603 به داتونگ می رود. این قطار، کمی پس از نیمه شب حرکت می نماید و ساعت 6:33 صبح به مقصد می رسد. می توان تنها با پرداخت 23 دلار برای سفری یک طرفه، شبی عالی را با خوابیدن در واگن های گرم ونرم تختخواب دار این قطار تجربه کرد. در صورتی که دنبال گزینه ای ارزان تر هستید، می توانید در ازای 15 دلار، تختخوابی کمی سفت تر رزرو کنید و اگر واقعا، از نظر اقتصادی در تنگنا هستید، جایگاه های کمتر توصیه شده و ناراحت این قطار را تنها به قیمت 7 دلار رزرو کنید.

غارهای یونگانگ و دیوار باستانی شهر

بهترین راه برای شروع اولین روز از گردش در داتونگ، در پیش دریافت جهت غارهای باستانی یونگانگ گروتوس (Yungang Grottoes) است. این سایت تاریخی که در فهرست میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده است، در 20 کیلومتری مرکز شهر داتونگ قرار گرفته و دارای 51 هزار پیکره حکاکی شده روی صخره ها است. قدمت این آثار به قرن پنجم و ششم بازمی شود. هنر غاری بودایی این محل در زمره بهترین آثار حفظ شده از این نوع در چین هستند. آن ها به قدری خوب نگه داشته شده اند که هنوز در بعضی از غارها می توان پیکره های رنگی، دیوارها و سقف ها را آشکارا مشاهده کرد.

نصف یک روز کافی است تا از همه 53 غار و موزه ای که در همان سایت راه اندازی شده است، بازدید کنید. آسان ترین راه برای رفت و برگشت به / از سایت، استفاده از تاکسی است. البته، اتوبوس های همگانی نیز در این جهت تردد می نمایند و مبدا حرکت آن ها، ایستگاه قطار و ایستگاه های اتوبوس واقع در شهر است.

پس از آنکه تمام صبح خود را صرف بازدید از غارهای تاریخی داتونگ کردید، به مرکز شهر برگردید تا این بار، دیوار باستانی کاملا بازسازی شده و در عین حال، بسیار عظیم شهر را تماشا کنید. پروژه احیای دیوار تقریبا نابود شده باستانی و نیز، شهر قدیم داتونگ، مخالفانی نیز داشته است. علت مخالفت آن ها را می توان در اسکان مجدد مردمی جستجو کرد که در گذشته، ساکن این مناطق بودند. انتقال این افراد با هدف ایجاد مکان های گردشگری انجام شد. می توانید روی دیوارها راه بروید و از روی این دیوارها که شهر قدیمی را به طور کامل احاطه نموده اند، داتونگ را از سطح دیگری تماشا کنید.

اما اگر علاقه زیادی به این اثر باستانی امروزی ندارید، به جای آن به دیوار 9 اژدها (Nine-Dragon Screen) بروید. این دیوار که در دوران دودمان مینگ در سال 1368 میلادی ساخته شده است، دیواری تشریفاتی به طول 45 متر است که قدیمی ترین و بزرگ ترین دیوار این چنینی از میان سه دیوار به جا مانده در چین است. اگرچه زمان بازدید از آن طولانی نیست، اما رفتن به آنجا به دیدن رنگ های زنده و اژدهاهای به خوبی محافظت شده و حکاکی شده روی دیوارها می ارزد.

روز خود را با گشتن در معبد هوایان (Huayan Temple) به سرانجام برسانید. معبد هوایان در سال 1038 بنا شده است و به ظور قطع، یکی از آرامش بخش ترین تجربه های شما در چین خواهد بود؛ به ویژه اگر بعد از هیاهوی پکن به اینجا برسید. این معبد که در میان یک باغ زیبا احاطه شده است، ایده آل ترین راه برای دیدن و کشف کردن معبدها و پیکره های مختلفی است که همگی در یک محل قرار دارند. معبد هوایان بارها و بارها طعمه آتش شده و هر بار، توسط حاکمان بر سر قدرت آن موقع در کشور مورد بازسازی قرار گرفته است. از تالارها، اتاق ها و برج های طبل و ناقوس بازدید کنید و در پایان، از پله های این بتکده بالا بروید تا منظره ای 360 درجه از کل مجموعه و شهر جلوش چشمان تان پدیدار شود. بالا رفتن از پله های شیب دار و باریک این معبد به شما یاری می نماید تا برای بازدید از معبد معلق (Hanging Temple) در دومین روز از سفر به داتونگ آماده شوید.

بازدید از معبد معلق در هنگ شان

صبح دومین روز سفر به داتونگ، بعد از یک سفر یک و نیم ساعته با اتوبوس به معبد معلق (Hanging Temple) در فاصله 65 کیلومتری داتونگ خواهید رسید. این معبد، ساختمانی چوبی است که درون یک صخره ساخته شده و حدود 76 متر با زمین فاصله دارد. برای رسیدن به آن باید از دخمه ای پر پیچ وخم متشکل از معابر بسیار باریک و راه پله هایی با شیب تند عبور کرد. گذشتن از این راه ها که هیچ گونه نرده امنیتی برای آن ها نصب نشده است، آزمونی برای حفظ آرامش و تسلط بر اعصاب انسان است.

78 پیکره شگفت انگیز در این معبد وجود دارد که همزمان به سه مذهب بودیسم، تائویسم و آیین کنفوسیوس تعلق دارند. این معبد از شهرت فراوانی در منطقه برخوردار است و مذاهب در آن طوری به هم پیوند خورده اند که نمونه آن در هیچ معبد دیگری در چین مشاهده نمی شود. صرفا به عنوان یک هشدار ذکر این نکته لازم است که این محل، گاهی وقت ها به خاطر وزش بادهای شدید و بارش های سهمگین، تعطیل است. بنابراین، پیش از رفتن به آنجا حتما اخبار هواشناسی را آنالیز کنید.

بسیاری از بازدیدنمایندگان پس از بازدید از 40 راهروی معبد به داتونگ برمی گردند. درحالی که بهتر است سری به محلی بزنید که به طور یقین، بهترین مورد از جاهای دیدنی داتونگ است: جهت پیاده روی کوه هنگ شان (Mount Heng hike). در فاصله کمتر از پنج کیلومتری شهر، راهی شروع می شود که شما را از میان منطقه ای پوشیده از درخت می گذراند؛ در این منطقه، معابد زیبایی مشاهده خواهید کرد که دور تا دور آن ها را درختان کاج احاطه نموده اند.

از مناظر نفس گیر کوه های پوشیده از درخت که همواره، همراه با طنین موسیقی سنتی است، لذت ببرید. البته، این موسیقی بستگی به حال آن موقع شما دارد و با توجه به روحیه شما، می تواند الهام بخش، شادی بخش یا آزاردهنده باشد. اگر تصمیم ندارید بیشتر از یک ساعت و نیم پیاده روی کنید، می توانید از تله کابین برای بالارفتن بهره ببرید. صرف نظر از هر راهی که برای بالا رفتن انتخاب می کنید، سعی کنید تا حد ممکن جهت برگشت را پیاده طی کنید. در این صورت، این شانس را دارید که از میان ماز پیچیده ای از معبدهای زیبا و خوش نقش و نگار عبور کنید.

پس از آنکه تمام بعدازظهر خودتان را صرف گشت وگذار در کوه کردید، به داتونگ برگردید تا نودل های برش خورده محلی رستوران دانگ گوان (Dongguan Resturant) را بچشید و سپس، قطار نیمه شب را برای بازگشت به پکن سوار شوید.

غذاهایی که باید در داتونگ امتحان کرد

غذاهای داتونگ، با توجه به جمعیت کم و بسیار سنتی شهر، اصالت خود را بیشتر از غذاهایی که معمولا در پکن یافت می شوند، حفظ نموده است. قرابت شهر با مغولستان داخلی و ارتباط بین اقلیت های عشایری مناطق شمال غربی آسیا و چینی های متعلق به قوم هان را می توان در مواد تشکیل دهنده و غذاهای شانشی مشاهده کرد. استفاده از گوشت بره، بز و احشاء گوسفند در این منطقه بسیار رایج است. محصولات کشاورزی منطقه، مانند ارزن، ذرت و گندم که مواد تشکیل دهنده غذاهای شور و چرب هستند نیز کاربرد زیادی در منطقه دارند. غذاهایی که باید در داتونگ امتحان کنید، در ادامه آمده اند:

گوشت گوسفند پخته فوری: گوشت خام گوسفند را به تکه های نازک برش می زنند و پیش از آنکه آن را تنها به مدت دو ثانیه بجوشانند، آن را منجمد می نمایند. سپس آن را با سس حاوی خمیر کنجد، روغن چیلی، صنوبر بلسان، سس سویا و سایر ادویه جات نوش جان می نمایند.

نودل گوش گربه: این غذا شامل نودل های خوشمزه ای است که مانند گوش های گربه برش خورده اند. آن ها را به طور سنتی همراه با سس گوشت طعم دار یا سس حاوی تخم مرغ سرو می نمایند.

نودل نخود: محبوب ترین غذای رایج در میان ساکنان داتونگ از گندم و آرد تشکیل شده است که با استفاده از چاقو برش می خورند. این نودل ها، همراه با گوشت چرخ شده، تخم مرغ، حبوبات و پوست فرآوری شده لوبیا سرو می شوند.

هات پات داتونگ: هات پات داتونگ معمولا در ظرف های چراغ دار مسی با خروج استوانه ای برای تمیز نگه داشتن هوا طبخ و با ذغال سنگ گرم نگه داشته می شوند. می توان انواع غذاها ازجمله گوش بره، میگوی خشک، سبزیجات و سایر غذاها را در این ظرف ها پخت و طعم معطر، ترد و تازه آن ها را حس کرد. غذاها با خمیر کنجد، روغن فلفل، سس و سیر شیرین طعم دار می شوند.

کیک زرد: مواد تشکیل دهنده اصلی کیک زرد، آرد ارزن است و گاهی وقت ها، آن را به صورت بخارپز تهیه می نمایند. این کار باعث نرم تر شدن بافت کیک می شود. گاهی وقت ها هم آن را سرخ می نمایند تا تردتر شود. در هر دو صورت، این کیک طعم خوشمزه ای دارد.

منبع: کجارو / matadornetwork.com
انتشار: 26 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 803

به "داتونگ؛ محلی برای فرار از شلوغی های پکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داتونگ؛ محلی برای فرار از شلوغی های پکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید