داستان عطر آمواژ، رایحه ای از سرزمین عمان

به گزارش تفطن، عطر آمواژ یکی از معروف ترین عطرهای لوکس دنیا، از سرزمین عمان سرچشمه گرفته است.

داستان عطر آمواژ، رایحه ای از سرزمین عمان

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

این عطر سنتی عمانی با رایحه ای استثنائی توانسته راه خود را در بین معروف ترین عطرهای جهان باز کند. در این مطلب همراه ما باشید تا با داستان شگفت انگیز این عطر و هر آن چه باید در خصوص آن بدانید بیش تر آشنا شوید.

پیشینه

در همه جای جهان عمان را به نام سرزمین کندر می شناسند. این ماده طلایی رنگ کوچک معطر با رایحه ای فراموش نشدنی حاصل عصاره درختی منحصر به فرد در صحراهای عمان به ویژه منطقه ظفار در جنوب کشور عمان می باشد. در زمان های گذشته کندر یکی از محبوب ترین گزینه ها برای اعطای هدیه ای ارزشمند به پادشاهان و امپراطوران جهان به شمار می رفت و ارزش این عصاره گران بها به قدری زیاد بود که موجب پیدایش مسیرهای تجاری متعددی از سرزمین های مختلف به این کشور شد تا دسترسی راحت تری برای تاجران فراهم گردد.

به دلیل ارزش فوق العاده این ماده در میان عمانی ها و رایحه دلپذیر آن، کندر به عنوان عضوی جداناپذیر از زندگی روزمره مردم این کشور تبدیل شده و در هر خانه و خیابانی در این کشور که قدم بگذارید اثری از این ماده طلایی رنگ خواهید یافت.

شکل گیری آمواژ

در سال 1983 قابوس بن سعید، پادشاه عمان، به شاهزاده سید حمد بن حمود آل بو سعید دستور داد تا شرکتی برای حفظ سنت های عطرسازی عمان تأسیس کند و این امر منجر به بنیان گذاری شرکت آمواژ (Amouage) شد. سلطان قابوس هم چنین در نظر داشت هدیه ای ارزشمند و منحصر به فرد مختص این کشور به رهبران کشورهای مختلف در هنگام بازدید از عمان اهدا گردد. از این رو شرکت آمواژ خود را به عنوان یک برند سلطنتی عمان معرفی نموده و لوگوی آن به وضوح یادآور مهر سلطنتی عمان است. بعضی بطری های عطر آمواژ به شکل خنجر عمانی ساخته شده اند که نماد ملی عمان بوده و بعضی دیگر نیز فرمی به شکل گنبد مسجد بزرگ سلطان قابوس، معروف ترین مسجد این کشور را دارند.

با گذشت سال ها از تأسیس این شرکت اکنون آمواژ به یک برند معتبر بین المللی تبدیل شده است و به دلیل رایحه استثنائی و بی نظیر خود به عنوان یکی از گران ترین عطرهای جهان شناخته می گردد.

در سال 2011 آمواژ اولین فروشگاه خارجی خود را در کشور دبی افتتاح کرد و پس از آن فروشگاه های دیگری از این شرکت جهانی در خلیج فارس و شهرهای اروپایی نظیر لندن، میلان، رم و دیگر شهر ها گگردده شدند. این برند معتبر پیروز شده تا هویت منحصر به فرد خود را حفظ نموده و موقعیتی استثنائی را در میان برندهای عطر بین المللی کسب کند.

آمواژ توانسته با ترکیبی منحصر به فرد از عطرهای عربی و اسانس های گران بهای محلی که شامل عود، مشک، کندر و چوب صندل می گردد عمق ظرافت و زیباییِ میراث و فرهنگ عرب را به نمایش بگذارد. عطر آمواژ طلایی زنانه و مردانه دو عطر محبوب و از قدیمی ترین عطرهای شرکت آمواژ هستند. سایر عطرها شامل (Ubar) (1995 و آغاز مجدد 2009)، (Dia) (2002)، (Ciel) (2003) و (Esprit dAmouage) (2004) می باشد.

آمواژ در حال حاضر

شرکت آمواژ در حال حاضر تنها به فراوری عطر محدود نمی گردد و این شرکت فراوریات خود را به محصولات بدن، حمام، خانه و کالاهای چرمی گسترش داده است. هم چنین محصولاتی نظیر شمع و اسپری های خوشبوکننده نیز از محصولات منحصر به فرد این شرکت هستند. کالاهای چرمی این شرکت نیز شامل انواع کیف می گردد.

کارخانه و مرکز بازدید آمواژ

عطر آمواژ در سال 2012 در بزرگداشت سی امین سالگرد آغاز فعالیت خود کارخانه معروف و مرکز بازدید خود را در شهر مسقط تأسیس کرد. این کارخانه برای یاری به توسعه بازار بین المللی به این برند ساخته شد و تورهایی برای بازدیدکنندگان به هدف آشنایی بیش تر با برند آمواژ و نحوه فراوری عطرهای منحصر به فرد ارائه می دهد. علاوه بر انواع رایحه های منحصر به فردی که در داخل این ساختمان وجود دارد، مرکز این بنای هنری مدرن با معماری برجسته و حیرت انگیز خود بازدیدکنندگان را شگفت زده می نماید.

منبع: ddsafar
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1119

به "داستان عطر آمواژ، رایحه ای از سرزمین عمان" امتیاز دهید

1 کاربر به "داستان عطر آمواژ، رایحه ای از سرزمین عمان" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داستان عطر آمواژ، رایحه ای از سرزمین عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید