دالخانی یا دالان بهشت؟! پیشنهاد یک جنگل نوردی رویایی

به گزارش تفطن، جنگل دالخانی که از آن در مقالات و کتب مختلف به دالان بهشت هم یاد می گردد، جاده ای تپه ای دارد که پس از طی این جاده شما خود را در انبوهی از ابر و حجم وسیعی از سرسبزی و پوشش گیاهی خواهید دید. هوای این منطقه همواره بهشتی و خنک است، درختان سایه هایی خنک درست نموده اند، مه همه جا را فرا گرفته و چشم انداز هایی رویایی شکل داده. اگر عاشق میوه های جنگلی هستید، حتماً خوب این حوالی را پرسه بزنید.

دالخانی یا دالان بهشت؟! پیشنهاد یک جنگل نوردی رویایی

درختانی مثل بلوط، ازگیل، فندق، ولیک، کوله خاس، مندی یا کلهو، زرشک و گوجه جنگلی در این منطقه فراوانند. اما برای رسیدن به این جنگل باید از سمت خروجی شرقی شهر رامسر جهت را شروع کنید و پس از طی 7 کیلومتر در جهت آسفالته رامسر به تنکلابن، به سه راهی جنت رودبار برسید. جنگل دالخانی پس از طی 23 کیلومتر در جهت ارتباطی و آسفالته جنت رودبار در کنار جاده قرار گرفته است.

چرا دالخانی؟

یکی از زیباترین و بکرترین جنگل های شمال همین جاست. همین روزهای شهریورماه شاید یکی از برترین مواقعی باشد که می توانید عزم سفر به دالخانی کنید. چون هوای الان جنگل این روزها نه داغ و شرجی است و نه سرد و آزاردهنده! تصور کنید رانندگی در جاده ای که دو طرفش درختان بلند و سبز باشد و مه هم اطراف را گرفته باشد چه حس و حال خوبی در آدمی ایجاد می نماید.

برای پهن کردن بساط پیک نیک، دالخانی جای مناسبی است؛ چون می توانید در کلبه های چوبی و آلاچیق های کنار جاده بساط پیک نیک را برپا کنید. دکه های چوبی هم کنار جاده هستند که چای و آش می فروشند. کنار جاده رستوران هم هست. محلی ها در این جاده عسل، میوه هایی که از جنگل یا از باغشان چیده اند و ماهی پرورشی می فروشند.

کجا بمانیم؟

اگر عاشق این جنگل و مناظرش شده اید و می خواهید شب را در اینجا اقامت کنید، پیشنهاد ما اقامت در کلبه های جنگلی و یا رفتن به روستاهای اطراف است. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چرا گزینه چادر زدن در دل جنگل را پیشنهاد نداده ایم؟!

خوب دلیلش این است که جنگل دالخانی به خاطر بکر بودن میزبان حشرات زیادی است و از طرف دیگر شغال هم در این جنگل جولان می دهد. پس بهتر است برای اقامت گزینه چادر زدن را از برنامه تان حذف کنید. در روستای گرسماسر و ییلاق جنت رودبار، اتاق یا ویلا برای اجاره پیدا می کنید. کار دیگر هم این است که بعد از گشت و گذار به رامسر برگردید و هتل و ویلا بگیرید. اگر بخواهید جاده را به سمت تنکابن ادامه بدهید، بین هتل های تنکابن هم می توانید گزینه مناسبی پیدا کنید.

در این زمینه بخوانید:

فیروزکوه؛ مقصدی خنک و مجذوب کننده بیخ گوش تهران

پیشنهاد سفر به کندوان؛ جریان زندگی در دل صخره های بی جان

در طبیعت آتش روشن می کنید؛ این نکات را حتما رعایت کنید

لوکیشن از مبدا تهران

جنگل بدون زباله

بر خلاف جنگل های منطقه عباس آباد که علیرغم زیبایی با سهل انگاری گردشگران به کثیفی و پرزباله بودن معروف شده، جنگل دالخانی جنگلی تمیز و عاری از زباله است.اگر گذارتان به این جنگل بیوفتد خودتان متوجه تمیزی آن خواهید شد. در اینجا تقریبا هیچ زباله ای دیده نمی گردد و در تمامی طول جهت هم سطل های زباله قرار گرفته است. این کار باعث شده زیبای های این جنگل دو چندان گردد.

بدانیم بد نیست!

اگر با خانواده و با ماشین شخصی خودتان راهی جنگل شده اید که هیچ اما اگر با تور و گروه های جنگل پیمایی همراه شده اید بهتر است سعی کنید هیچ گاه از گروهی که با آنها جنگل نوردی می کنید عقب نمانید یا از آنها به بهانه عکاسی، استراحت کردن یا دلایل دیگر جدا نشوید. گم شدن در جنگل یکی از خطرهای اصلی این نوع سرگرمی است.

اگر احتیاج به زمان برای استراحت و کارهای دیگر دارید حتما به مسئول گروه اطلاع دهید و اگر به هر دلیلی از گروه عقب افتادید با سر و صدا به آنها اطلاع دهید. دستورها و نکته های راهنمای گروه را رعایت کنید و از آنها سرپیچی نکنید. توجه داشته باشید که جنگل نوردی فعالیتی گروهی است و تنها در صورتی به شما خوش خواهد گذشت که همراه با دیگر اعضای تیم، همکاری خوب و پیوسته ای داشته باشید. حتما در جهت جنگل نوردی و یا کوه پیمایی چند بطری آب همراه داشته باشید، چون نمی توان به آب های جهت و رودخانه ها اطمینان کرد و مصرف آنها می تواند شما را دچار بیماری های گوارشی کند. تا جای ممکن از لباس های نخی برای جنگل نوردی بهره ببرید.

برای پیاده روی و کوه پیمایی هم حتما کفش های عاج دار (و نه با کف صاف) بپوشید تا از سر خوردن و لغزیدن جلوگیری کنید. به هیچ اسم با کفش سبک جنگل نوردی نکنید زیرا گل ولای به کف آن می چسبد و راه رفتن را برایتان سخت می نماید. در خصوص جنگل دالخانی به طور خاص چون همیشه احتمال بارش باران در این جنگل وجود دارد، بهتر است همیشه قبل از حرکت از شدت و سختی بارش باخبر شوید و به هنگام آماده کردن وسایل هم کاوری برای خود و کوله پشتی تان بردارید. همراه داشتن وسایلی مثل طناب، چاقوی تیز، قطب نما و نقشه نشانه احتیاط کردن و در کل تصمیمی عقلانی است.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 16 مهر 1400 بروزرسانی: 16 مهر 1400 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2116

به "دالخانی یا دالان بهشت؟! پیشنهاد یک جنگل نوردی رویایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دالخانی یا دالان بهشت؟! پیشنهاد یک جنگل نوردی رویایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید