دانشگاه زنجان بیشترین ضرایب تاثیر مجلات علمی دنیا را دریافت کرد

به گزارش تفطن، خبرنگاران/زنجان مقاله تاثیر ترکیبات شیمیایی معدنی در OLED ها بیشترین ضرایب تاثیر مجلات علمی دنیا را دریافت کرد.

دانشگاه زنجان بیشترین ضرایب تاثیر مجلات علمی دنیا را دریافت کرد

مقاله دکتر هاشم شهروس وند با موضوع تاثیر ترکیبات شیمیایی معدنی در OLED ها بیشترین ضرایب تاثیر مجلات علمی دنیا را دریافت کرد.

دیودهای نور گسیل آلی Organic Light-Emitting Diode که تحت عنوان منابع نوری و نمایشگرهای OLED معرفی می گردد، نسل جدیدی از ادوات نوری محسوب می گردد که علاوه بر اینکه زندگی بشر را تحت تاثیر خود قرار داده است، سهم بزرگی از بازار تجارت دنیای را نیز به خود اختصاص داده است.

میزان فروش نمایشگرهای OLED در سال 2016، حدود 15 بیلیون دلار برآورد شده است که این رقم به حدود 42 بیلیون دلار در سال 2020 خواهد رسید. هم اکنون بیش از دو سوم صفحه نمایش های تلویزیون های بیش از 40 اینچ بر پایه تکنولوژی OLED ساخته و مونتاژ می گردد و سهم باقی مانده آن عمدتا در اختیار تکنولوژی نقاط کوانتومی است.

بیش از 90 درصد صفحات نمایش تلفن های همراه، OLED هستند. شایان ذکر است، ماده فعال نشرکننده نور در OLED، اغلب ترکیب های شیمیایی آلی و معدنی است که گران قیمت ترین و هزینه برترین جزو یک نمایشگر به محسوب می گردد به نحوی که قسمت عمده ای از تحقیقات دانشمندان رشته های مختلف بر روی جستجوی ترکیبات شیمیایی مقرون به صرفه و پربازده متمرکز شده است.

به همین دلیل، مقاله با موضوع تاثیر ترکیبات شیمیایی معدنی در OLEDها با همکاری دکتر بابک پاشایی به عنوان محقق پسادکتری، خانم سهیلا کریمی دانشجوی دکتری شیمی معدنی و دکتر هاشم شهروس وند عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه زنجان و مشارکت محققینی از کشورهای کانادا، ایتالیا و اسپانیا در مجله معتبر (Chemical Society Review Chem.Soc.Rev.,2019,48, 5033-5139) مورد پذیرش و چاپ نهاده شد.

این مجله با ضریب تاثیر 40.026، در رده بندی JCR سال 2018 بیشترین ضرایب تاثیر مجلات علمی دنیا، در رتبه 15 بعد از مجله Science قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1175

به "دانشگاه زنجان بیشترین ضرایب تاثیر مجلات علمی دنیا را دریافت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه زنجان بیشترین ضرایب تاثیر مجلات علمی دنیا را دریافت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید