درخواست زنگنه از مردم برای صرفه جویی در مصرف گاز ، موتورسیکلت ها گازسوز می شوند

به گزارش تفطن، وزیر نفت با درخواست از مردم برای صرفه جویی در مصرف گاز گفت: فراوری گاز بی وقفه ادامه دارد.

درخواست زنگنه از مردم برای صرفه جویی در مصرف گاز ، موتورسیکلت ها گازسوز می شوند

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، بیژن زنگنه با اشاره به مصرف بالای گاز در بخش خانگی اظهار کرد: این مسئله به صنعت و نیروگاه ها فشار می آورد، زیرا نمی توانیم گاز خانه ها را قطع کنیم. در این شرایط به صنایع فشار می آید و مجبور به استفاده از سوخت مایع می شوند.

وی با بیان اینکه فراوری گاز بی وقفه در حال افزایش است و فراوری محصولات پتروشیمی نیز با جدیت دنبال می گردد، گفت: کیفیت بنزین و گازوئیل عرضه شده در استان ها و شهرها مطلوب است.

وزیر نفت درباره اینکه آیا برای تقویت صندلی های عرضه گاز طبیعی فشرده (سی ان جی) اعتباراتی در لایحه بودجه در نظر گرفته شده است، پاسخ منفی داد و اظهار کرد: این اعتبار برای صندلی ها در نظر گرفته نشده است و لزومی بر این کار نیست، زیرا صندلی های عرضه سی ان جی مالی هستند و بخش خصوصی و مردم می توانند آن را احداث نمایند.

وی با بیان اینکه وزارت نفت می تواند مشوق سی ان جی سوز شدن خودروها باشد و برای این منظور 6500 میلیارد تومان وام در مصوبه دولت دیده شده است تا خودروهای سواری، عمومی و وانت ها بتوانند این وام را برای سی ان جی سوز کردن دریافت نمایند، شرح داد: بازپرداخت این مبلغ نیز به عهده دولت است.

زنگنه اضافه نمود: همچنین وزارت نفت به دنبال فراهم کردن وام برای مابقی خودروهای سواری و همچنین موتورسیکلت هاست، چراکه آلایندگی موتورها بسیار بالاتر از خودروهاست.

وی با اشاره به اینکه اگرچه تا به امروز در ایران موتورسیکلت ها سی ان جی سوز نبوده اند، اما در حال طراحی صندلی های سی ان جی کوچک هستیم که امکان سوخت گیری سریع با گاز برای موتورسیکلت ها فراهم گردد، گفت: با این کار افزون بر مزایای مالی و ایجاد اشتغال، از آلودگی هوا کاسته خواهد شد.

وزیر نفت به تصویب آیین نامه احداث پتروپالایشگاه ها از سوی بخش خصوصی در هیئت دولت اشاره نمود و گفت: مجلس قانون این مهم را تصویب نموده و آیین نامه آن را روز یکشنبه برای اجرا ابلاغ نموده است.

وی شرح داد: به زودی طی فراخوانی از مردم و علاقه مندان درخواست می گردد تقاضاهای خود را برای سرمایه گذاری مطرح نمایند، همچنین اولویت ما بهینه سازی پالایشگاه های موجود برای فراوری فرآورده های با کیفیت و دارای استانداردهای ملی است.

زنگنه درباره کاهش مصرف بنزین پس از اجرای طرح احیای کارت سوخت، شرح داد: اگرچه هنوز مقدار مصرف بنزین پس از شروع سهمیه بندی تثبیت نشده است، اما اکنون 19 تا 20 میلیون لیتر از مصرف بنزین کاسته شده است، البته فکر می کنیم مصرف دوباره بالا برود.

وی گفت: افزایش سهمیه بنزین برای مسافرت های نوروزی در اختیار وزارت نفت نیست و هنوز ابلاغیه ای دراین باره به وزارت نفت داده نشده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1024

به "درخواست زنگنه از مردم برای صرفه جویی در مصرف گاز ، موتورسیکلت ها گازسوز می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست زنگنه از مردم برای صرفه جویی در مصرف گاز ، موتورسیکلت ها گازسوز می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید