در سفر به دهلی از چه موزه هایی دیدن کنیم؟

به گزارش تفطن، آشنایی با دیدنی ترین موزه های دهلی

دهلی این شهر شلوغ هند که چشمان شما را مهمان رنگ هایی بی نظیر می نماید یکی از مهمترین جاذبه ها برای گردشگرانی است که به شرق علاقه دارند. این شهر سرشار از زندگی و تاریخ است. اگر به دهلی سفر کردید از سه موزه مهم این شهر بازدید کنید. با خبرنگاران همراه باشید:

در سفر به دهلی از چه موزه هایی دیدن کنیم؟

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

موزه ملی دهلی نو (The National Museum, New Delhi)

موزه ملی دهلی نو دارای گالری های مختلفی بوده و این موزه به عنوان یکی از بزرگ ترین موزه های هندوستان شناخته می گردد. در این موزه بخش های تاریخی، به تناوب دوره های اتفاق افتاده در تاریخ هندوستان تقسیم بندی شده و آثار باستانی یافت شده در گوشه و کنار این کشور باستانی از جمله سفالینه ها، اسباب بازی های سفالی، تصاویر و نقاشی ها، خمره ها و کوزه ها، جواهرات، مهرها، ظروف برنزی و مسی، مجسمه ها، ابزارها و سازهای موسیقی، قالیچه ها، نقاب های سنتی، شمشیرها و … به نمایش گذاشته شده اند. در این موزه همچنین بخش های جانبی مانند گالری آسیای مرکزی وجود دارد که در آن تابلوهای ابریشمی و نقاشی های دیواری، مجسمه ها و آثار هنری مرتبط با راه ابریشم که بین اروپا و چین وجود داشت، به نمایش گذاشته می گردد. از جمله دیگر موزه های دیدنی دهلی می توان به موزه ملی علوم (National Science Centre) که یکی از بزرگ ترین موزه های علم دنیا محسوب می گردد اشاره نمود. موزه تاریخ طبیعی که بر گونه های گیاهی و جانوری این کشور تاکید دارد نیز از جمله موزه های دیدنی دیگر شهر دهلی محسوب می گردد.

آدرس: Central Secretariat, New Delhi, Delhi 110001

موزه هنرها و صنایع دستی ملی (The National Crafts Museum)

در این موزه با نام رسمی (National Handicrafts and Handlooms Museum) طیف وسیعی از انواع صنایع دستی سنتی از سراسر هندوستان به نمایش گذاشته می گردد. در این موزه، شما شانس دیدن هنرمندان مختلفی که در حال تهیه و فراوری آثار هنری هستند، را داشته و همچنین امکان بازدید و خرید از مجموعه گسترده ای از منسوجات دستبافت، کارهای چوبی، سرامیکی و … را خواهید داشت. در این موزه همچنین معماری ویژه بخش های مختلف هندوستان،روستاها و خانه های گلی و چوبی از مناطق مختلفی مانند گجرات ارائه شده و همچنین انواع هنرهای سنتی مردم و کنده کاری های نفیس چوبی ، نقاشی و … فراوری و عرضه می شوند.

آدرس: Bhairon Marg, Pragati Maidan, New Delhi, Delhi 110001

موزه ملی راه آهن (The National Rail Museum)

در این موزه با وسعتی بالغ بر 10 هکتار، بیش از 30 لکوموتیو و تعداد زیادی واگن های مختلف و کالسکه به نمایش گذاشته شده است. بسیاری از آن ها نادر و منحصر به فرد بوده و در این موزه، تاریخ 140 ساله راه اهن هندوستان و آثار ارزشمند آن، نگهداری می گردد. از جمله مهمترین این آثار می توان به موتورهای طراحی و ساخته شده در سال 1885 و موتورهای بخار (Fairy Queen steam engine) که در سال 1855 میلادی ساخته شده اند اشاره نمود. از دیگر دیدنی های این موزه ، اشیا ارزشمند خاص مانند نخستین خودروهای وارد شده به هند که مورد استفاده مهاراجه ها قرار داشتند اشاره نمود که یکی از مهمترین آن ها متعلق به مهاراجه میسور است. بدنه این خودرو با عاج فیل تزئین شده است. اتاقک ولیعهد انگلستان از سال 1876 و خودرویی که خاکستر مهاتما گاندی پس از ترور و سوزانده شدن با آن حمل شد و همچنین جمجمه یک فیل که با قطاری در سال 1894 تصادف کرد و … در این موزه نمایش داده می شوند. در این موزه همچنین یک راستا راه آهن که قطاری با موتور بخار در آن حرکت می نماید وجود دارد که سوار شدن به آن به ویژه برای بچه ها بسیار جذاب است.

آدرس: Shanti Path, Chanakyapuri, New Delhi, Delhi 110021

منبع: الی گشت
انتشار: 4 آذر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 710

به "در سفر به دهلی از چه موزه هایی دیدن کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر به دهلی از چه موزه هایی دیدن کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید