دورترین فرودگاه های دنیا!

به گزارش تفطن، این فرودگاه ها بیشترین فاصله را از شهر دارند!

فرودگاه ها معمولا در بیرون شهر قرار دارند. این مکان ها را در فاصله دوری از شهر می سازند تا هم شهر از آلودگی های صوتی دور باشد و بعلاوه فضای کافی برای رشد و توسعه شهر وجود داشته باشد. معمولا پس از چند سال با رشد شهر این فرودگاه به شهر نزدیک تر می گردد یا داخل شهر قرار می گیرد. به همین علت لزوم ساخت فرودگاه دوم یا سوم مطرح می گردد. اما گاهی این فرودگاه ها فاصله بسیار زیادی از شهر دارند و با این حال به عنوان فرودگاه آن شهر مورد استفاده قرار می گیرند. این فرودگاه ها آنقدر دور هستند که زمان مورد احتیاج برای رسیدن به فرودگاه گاهی از مدت زمان پرواز نیز بیشتر است و شاید تنها مزیت این فرودگاه ها را بتوان هزینه پایین پرواز در مقایسه با فرودگاه های نزدیک به شهر دانست. با خبرنگاران همراه باشید تا با دورترین فرودگاه های دنیا آشنا شویم.

دورترین فرودگاه های دنیا!
  • فرودگاه شالون واتری پاریس | Châlons Vatry Airport

فرودگاه شالون واتری که فرودگاه واتری دیزنی نیز نامیده می گردد به علت پروازهای مقرون به صرفه قیمتش معروفیت دارد. اما باید بدانید که این فرودگاه 147 کیلومتر با شهر پاریس فاصله دارد و یکی از دورترین فرودگاه های دنیا به شمار می رود! در واقع، فرودگاه شالون واتری به شهر دیزنی (105 کیلومتر) نزدیک تر است تا شهر پاریس و جهت فرودگاه تا شهر پاریس و بالعکس بیش از 2 ساعت طول می کشد! این فرودگاه در سال 1953 تاسیس شده و ابتدا کاربری نظامی داشت، اما در سال 2000 به فرودگاه مسافربری تغییر کاربری دارد.

  • فرودگاه فرانکفورت-هان | Frankfurt-Hahn Airport

فرودگاه فرانکفورت-هان در فاصله 10 کیلومتری از شهر کیرشبرگ در قسمت غربی آلمان واقع شده است. علیرغم وجود نام فرانکفورت در نام فرودگاه، این مکان در فاصله مساوی از شهرهای فرانکفورت و لوگزامبورگ واقع شده است و 120 کیلومتر با این دو شهر فاصله دارد! این فرودگاه در ابتدا فرودگاه هان نام داشت، اما از زمانی که شرکت هواپیمایی مقرون به صرفه قیمت رایان ایر از این فرودگاه برای پروازهایش استفاده کرد نام فرودگاه به فرودگاه فرانکفورت-هان تغییر پیدا کرد تا توجیه بیشتری داشته باشد. اضافه شدن نام فرانکفورت به این فرودگاه به این علت است که فرودگاه فرانکفورت-هان به عنوان جایگزین پروازهای مقرون به صرفه قیمت و جابجایی محموله های باری فرودگاه فرانکفورت استفاده می گردد. با این حال، با 120 کیلومتر فاصله به عنوان یکی از دورتین فرودگاه های دنیا دسته بندی می گردد.

  • فرودگاه ممینگن آلمان | Memmingen Airport

فرودگاه ممینگن در شهر ممینگن برگ در ناحیه شوابن آلمان واقع شده است. این فرودگاه به عنوان جایگزین مقرون به صرفه قیمت فرودگاه مونیخ استفاده می گردد، به همین علت گاهی به نام فرودگاه ممینگن/مونیخ غرب نیز نامیده می گردد. فرودگاه ممینگن 110 کیلومتر با شهر مونیخ فاصله دارد. در سال 2017 بیش از یک میلیون مسافر از این فرودگاه استفاده نموده اند.

  • فرودگاه سندفیورد نروژ | Sandefjord Airport

فرودگاه سندفیورد در شمال شرقی شهر سندفیورد نروژ واقع شده است و 110 کیلومتر با شهر اوسلو فاصله دارد. این فرودگاه در سال 1997 تاسیس شده و تبدیل به مقصد اصلی ایرلاین مقرون به صرفه قیمت رایان ایر (Ryanair) در پرواز اوسلو شده است. پروازهای مقرون به صرفه قیمت به مقصد اوسلو و بخش شرقی نروژ به مقصد این فرودگاه انجام می گردد. علاوه بر رایان ایر، شرکت های هواپیمایی مقرون به صرفه مثل نروژین ایر شاتل، ویز ایر و کی ال ام سیتی هاپر از این فرودگاه استفاده می نمایند.

  • فرودگاه واستراس استکهلم | Stockholm Västerås Airport

فرودگاه واستراس استکهلم در شهر واستراس سوئد واقع شده است. این فرودگاه یکی از دورترین فرودگاه های دنیا به شمار می رود و بر خلاف نامش 100 کیلومتر با استکهلم فاصله دارد و با این حال به عنوان فرودگاه استکهلم به جابجایی مسافران می پردازد.

  • فرودگاه جیرونا-کاستا براوا اسپانیا | Girona-Costa Brava Airport

فرودگاه جیرونا-کاستا براوا در فاصله 12.5 کیلومتری شهر جیرونا در شمال شرقی کاتالونیا اسپانیا واقع شده است. علیرغم اینکه این فرودگاه 92 کیلومتر با شهر بارسلونا فاصله دارد و یکی از دورترین فرودگاه های دنیا است، اما به عنوان فرودگاه جایگزین این شهر استفاده می گردد. این فرودگاه در سال 1965 تاسیس شده و مسافران کمی به این فرودگاه رفت و آمد می کردند. اما پس از اینکه شرکت هواپیمایی مقرون به صرفه قیمت رایان ایر این فرودگاه را به عنوان یکی از قطب هایش انتخاب کرد ترافیک مسافران این فرودگاه به مقدار چشمگیری افزایش پیدا کرد.

  • فرودگاه آکسفورد لندن | London Oxford Airport

فرودگاه آکسفورد لندن فرودگاهی خصوصی در نزدیکی کیدلینگنون است و 11 کیلومتر با آکسفورد و 100 کیلومتر با لندن فاصله دارد! این فرودگاه در ابتدا فرودگاه کیدلینگتون نامیده می شد اما در سال 2009 به نام فرودگاه آکسفورد تغییر نام داد. این تغییر نام مورد انتقاد رسانه ها و منتقدان نهاده شد و معتقد بودند با این کار باعث گمراهی مسافران می شوند.

  • فرودگاه رئوس اسپانیا | Reus Airport

فرودگاه رئوس در کنار سواحل کوستا دورادا در نزدیکی شهر رئوس اسپانیا واقع شده است. این فرودگاه 100 کیلومتر با شهر بارسلونا فاصله دارد، با این حال تعداد زیادی از گردشگرانی که به بارسلونا سفر می نمایند بلیط هواپیمای خود را به مقصد این فرودگاه رزرو می نمایند.

  • فرودگاه بووه تیله فرانسه | Beauvais-Tillé Airport

فرودگاه بووه تیله در تیله، در نزدیکی شهر بووه فرانسه واقع شده است. این فرودگاه 85 کیلومتر با شهر پاریس واقع شده است، با این حال بعضی شرکت های هواپیمایی مقرون به صرفه قیمت پروازهای به مقصد پاریس را در این فرودگاه انجام می دهند؛ به همین علت گاهی به این فرودگاه پاریس-بووه نیز گفته می گردد.

  • فرودگاه ویزه آلمان | Weeze Airport

فرودگاه ویزه بخشی از منطقه شهری ویزه است و حدود 70 کیلومتر با شهر دوسلدورف فاصله دارد. شرکت های هواپیمایی مقرون به صرفه قیمت مثل رایان ایر در پروازهای دوسلدورف از این فرودگاه استفاده می نمایند و به همین علت آن را فرودگاه دوسلدورف ویزه نیز می نامند.

  • فرودگاه استانستد لندن | London Stansted Airport

فرودگاه استانستد لندن در فاصله 68 کیلومتری شهر لندن واقع شده است. با این حال بسیاری از شرکت های هواپیمایی مقرون به صرفه قیمت اروپایی از این فرودگاه در پرواز لندن استفاده می نمایند و آن را به یکی از دورترین فرودگاه های دنیا تبدیل نموده اند.

منبع: amusingplanet.com

منبع: الی گشت
انتشار: 9 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1401 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2326

به "دورترین فرودگاه های دنیا!" امتیاز دهید

1 کاربر به "دورترین فرودگاه های دنیا!" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دورترین فرودگاه های دنیا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید