دور هم جمع شدن میلیون ها نفر در افتتاحیه اکسپو 2020

به گزارش تفطن، افتتاحیه اکسپو 2020 میلیون ها نفر از سراسر دنیا را دور هم جمع کرد!

دور هم جمع شدن میلیون ها نفر در افتتاحیه اکسپو 2020

به غیر از تماشاگران 3 هزار نفری داخل الوصل پلازا، میلیون ها نفر در سراسر دنیا برای تماشای افتتاحیه اکسپو 2020 مشتاقانه حضور دارند. گلدن رینگ که لوگوی الهام بخش اکسپو 2020 دبی است که بر روی نرده های باشکوه الوصل پلازا با متصل شده است. الوصل پلازا قلب تپنده نمایشگاه اکسپو است و در فضایی دیدنی فراگیرترین نمایشگاه دنیای را برگزار می نماید.

علاوه بر موسیقی، یک ارکستر زیبا و هنرهای دیگر نیز از جلوه های بصری قدرتمند در سراسر گنبد الوصل پلازا است. در این مکان بزرگ ترین صفحه نمایش 360 درجه دنیا به نمایش گذاشته شد. بیش از 3 هزار وسیله نورپردازی، هزار بلندگو، 1300 لباس و شور و احساس از هر یک از هزار هنرمند و داوطلب شرکت نماینده در این نمایشگاه، اکسپو 2020 دبی نمایشی منحصر به فرد از هنرمندان و استادان است.

شیخ نهایان مبارک النهایان، وزیر مدارا و همزیستی امارات متحده عربی و کمیسر عمومی دبی، در افتتاحیه اکسپو 2020 در سخنرانی خود از نمایشگاه دنیای دبی و امارات متحده عربی استقبال کرد و گفت: اکسپو 2020 دبی بستر مهمی را برای ارتباط همه افراد و بحث و همکاری با یکدیگر فراهم می نماید. ما از امارات متحده عربی و در پنجاهمین سالگرد خود، پیغام تسامح، همزیستی و صلح را به دنیایان منتقل می کنیم. پیغام پیشرفت، رفاه و رشد، پیغام برادری، خوشبختی و اراده تزلزل ناپذیر برای ایجاد آینده ای روشن برای هم است.

دیمیتری اس. کرکنتز، دبیر کل دفتر بین المللی نمایشگاه های بین الملل (BIE) گفت: همه دنیا برای اولین بار از زمان آغاز همه گیری گرد برای برقراری ارتباط، گفتگو و یادگیری در این صحنه فوق العاده دنیای دور هم آمده اند. اکنون زمان افتتاحیه اکسپو 2020 دبی فرا رسیده است، نمایشی که دورانی از تاریخ را معین می نماید که نقش مشخص نماینده ای در بهبود دنیای دارد و به آینده ای بهتر یاری می نماید.

پرچم های 192 کشور شرکت نماینده در نمایشگاه که با جلوه دومینو نشان داده شده اند. پرچم ها یکی پس از دیگری باز می شوند تا یک لحظه غرور آمیز و بصری خیره نماینده را ایجاد نمایند. بعلاوه، نمایش پرچم ها نشان دهنده بیداری دوباره دنیا است.

آندره بوچلی در نمایشگاه اکسپو دبی یکی از آثار کلاسیک خود به نام دعا را می خواند. اشعار او در ارتباط با تعاملات انسانی با رسیدن به نتیجه بزرگ است. پرفروش ترین هنرمند زنده موسیقی کلاسیک با داشتن بیش از 80 میلیون آلبوم، گفت که اجرا در افتتاحیه اکسپو 2020 افتخار بزرگی است و حضور او در الوصل نشان دهنده تمام محبت های مخاطبانش است و امیدوار است که طرفدارانش را مسرور کند.

آندره بوچلی گفت: همه ما سالی را پشت سر گذاشتیم که هیچکس تصور آن را نمی کرد. برای یک سال، ما چیزهای اساسی مانند آزادی و حتی عزت خود را از دست دادیم. اکنون ما خاتمه نور را می بینیم و امیدوارم این رویداد بعلاوه به القای حس خوش بینی، میل به دستیابی و پشت سر گذاشتن آنچه در گذشته بود، یاری کند.

پیش از آن، الی گولدینگ، خواننده برجسته انگلیسی، آهنگ سرگرم نماینده ای هر چیزی که می تواند اتفاق بیفتد (Anything Can Happen) را معرفی کرد. آندرا دی (Andra Day) با آهنگ Rise Up تماشاگران را به وجد آورد. لانگ لانگ (Lang Lang) پیانیست چینی با جادوگری خود همه را شگفت زده کرد و آنجلیک کیدجو (Angelique Kidjo) خواننده و ترانه سرای چهار بار برنده گرمی، به همراه محمد عبده (Mohammed Abdu) خواننده مشهور سعودی، آهنگ قدرتمند جان لجند اگر تو آنجا هستی (If Youre Out There?) را اجرا کردند و از دنیا خواستند تا به هم بپیوندند.

سایر نکات برجسته عبارت بودند از آهنگ رسمی نمایشگاه اکسپو، این زمان ما است (This Is Our Time) که به وسیله هنرمندان عرب حسین الجسمی، الماس و مایسا کارا (Mayssa Karaa) خوانده شد. اجرای هنری آهنگساز برنده اسکار آی آر رحمان (A.R. Rahman) و ارکستر فردوس که متشکل از 50 نوازنده از سراسر دنیا عرب بود، بخش مهمی از برنامه های الهام بخش این مراسم بودند.

اسکات گیونز، تهیه نماینده اجرایی مراسم افتتاحیه اکسپو 2020 در دبی که همکاری و تهیه نمایندگی این نمایش را با فرانکو دراگون، مدیر هنری انجام داد، گفت: ما هنرمندانی را انتخاب کردیم که آهنگ هایی مخصوص به این مراسم داشتند و با موضوعات اکسپو مرتبط بودند. البته ما می خواستیم که دور هم جمع شویم و تنوع سیاره خود را منعکس کنیم. من به ترکیب استعدادی که ما برای انجام این کار گرد هم آورده ایم و نحوه اجرای داستان مراسم بسیار افتخار می کنم.

احساس گرما، احترام، همراهی و رفاقت در طول جشن قابل لمس بود که بعلاوه نشان داد که دنیا آماده است تا رویدادهای زنده را دوباره بپذیرد. اکنون نمایشگاه اکسپو 2020 دبی برای میزبانی بزرگ ترین گردهمایی فرهنگی دنیا با ارائه بیش از 200 شرکت نماینده از جمله ملت ها، سازمان های چند جانبه، کسب و کارها و موسسات آموزشی شامل 182 روز از لحاظ بصری چشمگیر و هیجان انگیز است. با میلیون ها بازدید نماینده، اکسپو 2020 بزرگ ترین و متنوع ترین نمایشگاه در دنیا است.

منبع: الی گشت
انتشار: 13 شهریور 1401 بروزرسانی: 13 شهریور 1401 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2429

به "دور هم جمع شدن میلیون ها نفر در افتتاحیه اکسپو 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دور هم جمع شدن میلیون ها نفر در افتتاحیه اکسپو 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید