دولت انگلیس دانشگاه ها را برای تربیت نیروهای اطلاعاتی خود به خط کرد

به گزارش تفطن، خبرنگاران: ستاد ارتباطات دولت انگلیس در راستای تربیت و جذب نیروهای اطلاعاتی مورد احتیاج خود به 6 دانشگاه این کشور مجوز لازم برای تربیت نسل آینده کارشناسان امنیتی و جاسوسان سایبری را اعطا کرد.

دولت انگلیس دانشگاه ها را برای تربیت نیروهای اطلاعاتی خود به خط کرد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از دیلی تلگراف؛ ستاد ارتباطات دولت انگلیس (GCHQ) در راستای تربیت و جذب نسل جدیدی از نیروهای مورد احتیاج خود به 6 دانشگاه این کشور مجوز لازم برای تربیت نسل آینده جاسوسان سایبری و کارشناسان امنیتی را اعطا کرد.

به نوشته دیلی تلگراف سرویس های جاسوسی انگلیسی در سابقه خود تجربه به کارگیری و تجهیز با نیروهای فارغ التحصیل از بهترین دانشگاه های این کشور را داشته اند، اما این مرتبه ستاد ارتباطات دولت انگلیس راه اندازی بعضی دوره های آکادمیک خاص برای تربیت جاسوسان آینده را تأیید نموده است.

به گفته فرانسیس مائوده، عضو کابینه و مسئول امور اداری و استخدامی دولت انگلیس (سررشته دار عمومی دولت) اعلام نمود که اعطای این مجوزها به دولت این کشور برای ایجاد یک محیط دیجیتال پایدار و مستحکم یاری می نماید.

این دوره های دانشگاهی جدید به عنوان یک گام رو به جلو نسبت به تصویر سنتی موجود درباره زبان شناسان و ریاضی دانانی است که از سوی بزرگان و صاحب منصبان دو دانشگاه آکسفورد و کمبریج برای خدمت در اِم آی5 و اِم آی6 فراخوانده می شدند.

بر اساس سند راهبرد امنیت سایبری انگلیس که سه سال پیش منتشر شد، یک برنامه ملی امنیت سایبری به منظور بهبود توانایی انگلیس برای مقابله با حملات (سایبری) ایجاد شد. یکی از اهداف این برنامه بهبود آموزش های مرتبط با امنیت سایبری بود.

مائوده گفت که چنین امنیتی برای برنامه های بلندمدت مالی دولت حیاتی است. وی گفت: ما خواهان این هستیم که انگلیس به یکی از ایمن ترین مکان های جهان برای انجام تجارت آنلاین تبدیل گردد. دولت هم اکنون 11 دانشگاه را به عنوان قطب علمی آموزش امنیت سایبری طبقه بندی نموده است. هر دانشگاه برای رسیدن به این طبقه بندی باید توانایی خود برای انجام تحقیقاتی در طراز جهانی را به اثبات برساند.

دانشگاه هایی پیروز در این زمینه از شورای پژوهش های فیزیکی و مهندسی بودجه های پژوهشی دریافت می نمایند.

در حال حاضر دوره کارشناسی ارشد نرم افزار و سیستم های امنیتی دانشگاه آکسفورد، دوره کارشناسی ارشد آینده پژوهی دیجیتال و امنیت پیشرفته در دانشگاه ناپیر لیورپول، دوره کارشناسی ارشد امنیت سایبری دانشگاه لنکستر، دوره کارشناسی ارشد امنیت اطلاعات دانشگاه رویال هالووی لندن، دوره کارشناسی ارشد دفاع سایبری و امنیت اطلاعات دانشگاه کارنفیلد و دوره کارشناسی ارشد امنیت اطلاعات دانشگاه سارِی، شش دوره تحصیلی تأیید شده از سوی ستاد ارتباطات دولتی انگلیس برای تربیت و آموزش نیروهای مورد احتیاج نهادهای اطلاعاتی این کشور هستند.

ستاد ارتباطات دولت انگلیس نام نهادی در دولت انگلیس که مسئول عملیات جاسوسی سیگنال و امواج ارتباطی، عملیات نظامی و حفاظت اطلاعات در کشور انگلستان است. این سازمان تحت نظارت کمیته اطلاعات مشترک انگلیس است و به شکل موازی با اِم آی5 و اِم آی6 و سازمان اطلاعات مخفی این کشور کار می نماید.

پیشتر ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا و افشاگر برنامه عظیم جاسوسی این کشور اعلام نموده بود که ستاد ارتباطات دولت انگلیس مهمترین شریک آمریکا در این برنامه جاسوسی بوده است.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 10 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 849

به "دولت انگلیس دانشگاه ها را برای تربیت نیروهای اطلاعاتی خود به خط کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت انگلیس دانشگاه ها را برای تربیت نیروهای اطلاعاتی خود به خط کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید