دیدار رهبران چین و آمریکا در حاشیه اجلاس گروه 20 ، شی جین پینگ: همکاری بهتر از اصطکاک و گفت وگو هم بهتر از رویارویی است

به گزارش تفطن، شی جین پینگ رییس جمهوری چین و دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا، رهبران دو اقتصاد بزرگ جهانی، دقایقی پیش در حاشیه اجلاس سران گروه 20 در اوزاکا به منظور رسیدن به توافق تجاری با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.

دیدار رهبران چین و آمریکا در حاشیه اجلاس گروه 20 ، شی جین پینگ: همکاری بهتر از اصطکاک و گفت وگو هم بهتر از رویارویی است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش شینهوا، دو طرف در این دیدار که نخستین دیدار آنها در هفت ماه گذشته است در خصوص موضوعات مختلف از جمله اختلافات تجاری با یکدیگر بحث و گفت و گو کردند.

شی در ابتدای این دیدار گفت که همکاری میان آمریکا و چین به عنوان قدرت های بزرگ اقتصادی دنیا، بهتر از اصطکاک و گفت و گو هم بهتر از رویارویی است.

رییس جمهوری چین اضافه نمود: تمایل دارد با ترامپ در خصوص مسایل بنیادی از جمله روابط چین و آمریکا بر اساس همکاری، هماهنگی و ثبات گفتگو کند.

گنگ شوانگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین پیش از این دیدار اظهار امیدواری نموده بود آمریکا در یک سو با چین پیش رود و برای حصول نتایج مثبت در این ملاقات کوشش کند.

او گفت: اخیراً گزارش ها، تفسیرها و حدس های زیادی درباره ملاقات رهبران چین و آمریکا در اوساکا منتشر شده است این نشانگر توجه عالی جامعه بین المللی به این ملاقات است و نیز نشان می دهد که طرف ها خواستار این هستند که پکن و واشنگتن به وسیله مشورت و گفت و گو اختلافات خود در زمینه تجاری را حل نمایند.

وی توضیح داد این موضوع همچنین تایید می نماید که اهمیت روابط چین و آمریکا از مفهوم دو جانبه فراتر رفته و برای صلح و ثبات دنیا، توسعه و شکوفایی دنیا بسیار مهم است.

بحث دیدار رهبران دو کشور در اجلاس اوزاکا از دو ماه پیش در رسانه ها مطرح شده بود ترامپ تهدید نموده بود چنانچه با شی ملاقات نکند توافقی در کار نخواهد بود واشنگتن در ادامه تهدید کرد اگر تا خاتمه این هفته و پس از نشست سران توافقی بدست نیاید، کل صادرات چین به آمریکا را مشمول تعرفه 25 درصدی خواهد نمود.

پیش از این آمریکا 250 میلیارد دلار از کالاهای چینی را مشمول تعرفه 25 درصدی نموده و پکن هم بر روی 120 میلیارد دلار از کالاهای آمریکا بین 5 تا 10 درصد تعرفه اعمال نموده است.

اجلاس دو روزه سران گروه 20 از روز گذشته در اوزاکا شروع شده و امروز خاتمه می یابد.

گروه 20 که 85 درصد اقتصاد دنیا را در اختیار دارد؛ شامل، آمریکا، اتحادیه اروپا، فرانسه، انگلیس، آلمان، ایتالیا، چین، ژاپن، روسیه، عربستان سعودی، اندونزی، استرالیا، ترکیه، برزیل، آرژانتین، کانادا، هند، کره جنوبی، آفریقای جنوبی و مکزیک است.

این گروه از سال 2008 با تشکیل یک جلسه اضطراری برای بحث در باره واکنش به بحران اقتصادی دنیای شروع بکار کرد و از آن پس سالانه نشست این گروه با حضور سران کشورهای عضو برگزار می گردد.

منبع: انتخاب
انتشار: 26 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 801

به "دیدار رهبران چین و آمریکا در حاشیه اجلاس گروه 20 ، شی جین پینگ: همکاری بهتر از اصطکاک و گفت وگو هم بهتر از رویارویی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار رهبران چین و آمریکا در حاشیه اجلاس گروه 20 ، شی جین پینگ: همکاری بهتر از اصطکاک و گفت وگو هم بهتر از رویارویی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید