راهنمای کرایه موتور در تایلند

به گزارش تفطن، موتور سواری در تایلند بسیار مفرح و هیجان‌انگیز است. به وسیله موتور می‌توانید به گشت و گذار در اطراف شهر بپردازید. هزینه کرایه موتور در تایلند چیزی در حدود 5 دلار است. برای کرایه موتور در تایلند باید به نکاتی توجه نمایید که در این مقاله به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

راهنمای کرایه موتور در تایلند

مدارک مورد نیاز برای کرایه موتور در تایلند

  • پاسپورت
  • فتوکپی پاسپورت
  • پول نقد و یا شاید کارت اعتباری
  • گواهی رانندگی
  • اطلاعات تماس

پاسپورت خود را به مغازه دار ندهید

شاید با دیدن اولین موتور در تور لحظه آخری تایلند وسوسه بشوید که هر چه زودتر آن را کرایه نمایید اما بهتر است به سراغ مغازه‌هایی بروید که موتورهای باکیفیتی را برای کرایه دارند. مغازه هایی که اعتبار بیشتری دارند به شما اجازه می‌دهند تا بدون اینکه پاسپورت خود را در آنجا بگذارید موتور را کرایه نمایید. در این مغازه‌ها به جای پاسپورت اصلی می‌توانید کپی پاسپورت را به همراه مقداری سپرده در ازای کرایه موتور به فروشگاه بدهید.

عکس گرفتن از موتوری که کرایه کرده اید

در هنگام کرایه موتور خوب آن را بررسی کنید و برای اطمینان بیشتر از آن عکس بگیرید. با این عکس هر نوع خراشیدگی‌ها و صدماتی که موتور دارد را ثبت خواهید کرد و در هنگام پس دادن موتور، مغازه دار نمی تواند از شما پولی بابت این صدمات دریافت کند.

موتورهایی را کرایه نمایید که بیمه دارند

اگر برای کرایه موتور به مغازه‌های بزرگ مراجعه نمایید به شما خدمات بیمه ارائه می‌دهند. پیشنهاد می‌کنیم در تور لحظه آخری تایلند کمی بیشتر پول خرج نمایید و خود را بیمه کنید. در صورت بروز حادثه، هزینه‌های سفر شما بسیار بالا می‌رود. این بیمه اغلب، خسارت و هر نوع تصادفی را پوشش می‌دهد.

چانه زنی برای کرایه موتور

اگر قصد کرایه موتور برای زمان طولانی را دارید باید بر سر قیمت چانه بزنید. همیشه بالبخند چانه زنی کنید اما این کار را حتما در سفر خود انجام دهید. نکن=ته دیگر این است که هیچ زمان در هنگام چانه زنی بی ادبانه رفتار ننمایید و تخفیفی معقولانه را پیشنهاد بدهید.

انتشار: 20 خرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 51

به "راهنمای کرایه موتور در تایلند" امتیاز دهید

8 کاربر به "راهنمای کرایه موتور در تایلند" امتیاز داده اند | 4.4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای کرایه موتور در تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید