رفتار عجیب یک خرس قطبی خبرساز شد، فیلم

به گزارش تفطن، زندگی خرس های قطبی به علت از بین رفتن یخ های دریا در قطب شمال تهدید می گردد. آنها کیلومترها روی یخ راه می روند تا به قسمت های مختلف دریا برای شکار فوک ها و سایر غذاها دسترسی پیدا نمایند.

رفتار عجیب یک خرس قطبی خبرساز شد، فیلم

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، با آب شدن یخ های دریا منابع غذایی خرس های قطبی نیز روز به روز کمتر می گردد.

همانطور که اسکیت روی یخ می تواند سرگرم نماینده باشد، کلید انجام ایمن آن به ضخامت یخ بستگی دارد. به همین علت است که یخ را مقدار گیری می نمایند تا مطمئن شوند که اسکیت سواری برای جامعه ایمن است. اما این به انسان محدود نمی گردد. خرس های قطبی نیز از خطرات مطلع هستند. یک ویدیو نشان می دهد که یک خرس قطبی برای رسیدن به آن سوی آب یخ زده بدون اینکه یخ نازک را بشکند، چه می نماید.

مهم نیست که چقدر خرس های قطبی در محیط های یخ زده رشد می نمایند، سقوط در آب های سرد تجربه خوشایندی نیست. اما زمانی که شرایط خطرناک به نظر می رسد، موجودات باید از هوشمندی خود برای عبور ایمن استفاده نمایند. به همین علت، همانطور که این ویدیو نشان می دهد، خرس قطبی به جای تسلیم شدن و برگشتن، وزن خود را برای جلوگیری از شکستن یخ تقسیم می نماید. اندام خود را باز می نماید و می خزد تا زمانی که دوباره چهار دست و پا راه برود.

این اصل حتی معادله خود را دارد: فشار برابر است با نیرو تقسیم بر مساحت (P=F/A). به عبارت دیگر، فشار با نیرو نسبت مستقیم، اما با مساحت نسبت معکوس دارد. این خرس به جای راه رفتن روی یخ در حال خزیدن شد، احتمالاً متوجه شد که به حداکثر رساندن A و در نتیجه کاهش P، شانس رسیدن ایمن به برف را افزایش می دهد.

همانطور که این ویدیو زیرکی خرس های قطبی را نشان می دهد، موضوع دیگری را نیز به فکر متبادر می نماید. بحران آب و هوا، منظره ها قطب شمال را که این موجودات خانه می نامند، تهدید می نماید. در حالی که بلافاصله تعیین نیست که آیا یخی که این خرس خاص از آن عبور می نماید با تغییر فصل نازک شده است یا به عنوان یک اثر مستقیم تغییرات آب و هوایی، مثال واضحی از خطراتی است که جانوران ممکن است با آن روبرو شوند.

اگر می خواهیم این موجودات را ایمن نگه داریم و مجبور نباشیم برای دور زدن زیستگاه هایشان دست و پنجه نرم کنیم، باید برای کاهش انتشار کربن و جلوگیری از ذوب بیشتر یخ های قطبی اقدام کنیم.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 تیر 1402 بروزرسانی: 10 تیر 1402 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2563

به "رفتار عجیب یک خرس قطبی خبرساز شد، فیلم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفتار عجیب یک خرس قطبی خبرساز شد، فیلم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید