رهبران چین و آلمان: پرونده هسته ای ایران به صورت مسالمت آمیز حل گردد

به گزارش تفطن، به گزارش شینهوا، سران دو کشور همچنین در این نشست تاکید کردند باید به برجام پایبند بود و مسایل را به وسیله گفت وگوی صلح آمیز حل و فصل کرد تا از تشدید بیش از پیش تنش ها جلوگیری گردد.

رهبران چین و آلمان: پرونده هسته ای ایران به صورت مسالمت آمیز حل گردد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

شی جین پینگ در این دیدار گفت: حفظ روابط کلی همکاری چین و آلمان، شناخت مشترک اساسی دولت دو کشور و بخش های مختلف جامعه است با توجه به اوضاع پیچیده بین المللی، چین و آلمان به عنوان شرکای راهبردی همه جانبه ضروری است ارتباط و هماهنگی میان یکدیگر را حفظ نمایند.

وی ادامه داد: چین و آلمان می توانند همچنان به عنوان شرکای راهبردی به یکدیگر اعتماد داشته باشند ما از شرکت های آلمانی استقبال می کنیم و از آنها می خواهیم چین را شریک تجاری قابل اطمینان بدانند و سرمایه گذاری خود در چین را افزایش دهند.

رییس جمهوری چین تاکید نمود: چین و آلمان باید با تقویت همکاری، برای دفاع از چند جانبه گرایی، پیشبرد همکاری اقتصادی بین المللی و تکمیل مدیریت اقتصاد دنیای کوشش نمایند.

آنجلا مرکل صدر اعظم آلمان هم در این نشست گفت: در اوضاع کنونی، آلمان امیدوار است مبادلات، هماهنگی و همکاری با چین را تقویت بخشد.

چهاردهمین اجلاس سران جی 20 از امروز آدینه در شهر اوزاکا ژاپن شروع شد و تا فردا ادامه دارد این نشست ها از سال 2008 یعنی زمانی که این رهبران برای بحث در باره واکنش به بحران اقتصادی دنیای یک جلسه اضطراری تشکیل دادند، تا کنون هر ساله برگزار شده است.

نمایندگان کشورهای گروه 20 از این اجلاس دو روزه در اوزاکا برای بحث درباره تجارت، نوآوری فناورانه و تغییرات آب و هوایی و موضوعات دیگر استفاده خواهند کرد این نشست در حالی برگزار می گردد که اصطکاک بین آمریکا و چین بر اقتصاد دنیای سایه افکنده است.

اجلاس سران گروه 20 هر سال به منظور فرصتی برای دیپلماسی سطح بالا عمل می نماید بسیاری از کشورها ترتیبی داده اند تا رهبرانشان در حاشیه این نشست گفت و گوهایی رو در رویی داشته باشند.

گروه 20 با حضور کشورهای قدرتمند اقتصادی، 85 درصد اقتصاد دنیا را در اختیار دارد این گروه شامل، آمریکا، اتحادیه اروپا، فرانسه، انگلیس، آلمان، ایتالیا، چین، ژاپن، روسیه، عربستان سعودی، اندونزی، استرالیا، ترکیه، برزیل، آرژانتین، کانادا، هند، کره جنوبی، آفریقای جنوبی و مکزیک است.

منبع: انتخاب
انتشار: 26 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 804

به "رهبران چین و آلمان: پرونده هسته ای ایران به صورت مسالمت آمیز حل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهبران چین و آلمان: پرونده هسته ای ایران به صورت مسالمت آمیز حل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید