ساحل سازی برای استفاده 100هزار گردشگر از گتوند تا شوشتر

به گزارش تفطن، نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی، از ساحل سازی ساحل رودخانه کارون از سد تنظیمی گتوند تا پل کابلی شوشتر برای استفاده هم زمان 100هزار نفر خبر داد و گفت: این پروژه به صورت قطعه قطعه در حال اجراست.

ساحل سازی برای استفاده 100هزار گردشگر از گتوند تا شوشتر

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، سهراب گیلانی در مراسم آغاز به کار کارگاه بین المللی آموزشی مدیریت گردشگری پایدار که در محل پایگاه میراث جهانی سازه های آبی ـ تاریخی شوشتر برگزار شد، اظهار کرد: گردشگری بر سه پایه پایدار است، آثار و جاذبه های تاریخی که در منطقه ما به وفور وجود دارد، فراهم آوردن شرایط برای حضور گردشگر با تأمین زیرساخت های موردنیاز و نیز اقامتگاه های مناسب.

او با بیان این که شوشتر در دو بخش آخر مشکل داشت، اضافه نمود:خوشبختانه با تدبیر در این زمینه و با تلاش فراوانی که انجام دادیم، پارک کوهستان در شهرستان گتوند در حال ساخت است و در جنت مکان، ترکالکی و به زودی در شوشتر ساحل سازی عظیم آغاز می شود و مقدمات برای تفریح همزمان 100هزار نفر در کنار ساحل رودخانه فراهم خواهم شد.

نماینده شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: در مقابلِ بقعه شیخ شوشتری به مساحت 11 هکتار، با اعتبار 200میلیارد ریال ساحل سازی آغاز خواهد شد که این مهم با دریافت مصوبات مورد نیاز و مجوزها به زودی انجام می شود.

او خطاب به معاون میراث فرهنگی کشور تأکید کرد: در بخش راه اندازی اقامتگاه ها نیز از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استمداد می طلبیم و باید در روند پرداخت تسهیلات و حضور سرمایه گذاران در شهرستان شوشتر همکاری داشته باشند چراکه زمینه در شهرستان شوشتر کاملاً مهیا شده است.

گیلانی با اشاره به قدمت شهرستان شوشتر اظهار داشت: شوشتر بر اساس کتاب کریشمن سابقه 10هزارساله دارد که این سابقه درخشان به دلیل آثار تاریخی بازمانده از ساسانیان و هخامنشیان است و این آثار درحال حاضر موجود هستند.

او با تأکید بر مرمت آثار تاریخی شوشتر شرح داد: این مرمت ها به صورت کاملاً علمی باید انجام شود تا مداخله ای در آثار تاریخی صورت نگیرد که البته در این زمینه در شوشتر نیروهای متخصص و توانمندی وجود دارند که بتوانند به بهترین وجه ممکن کارها را به نتیجه برسانند.

نماینده شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عملکرد بند میزان مانند سد تنظیمی گتوند است؛ وزیر نیرو قول داد که برای بند میزان نیز که 33 کیلومتر تا بندقیر مدیریت آب را در اختیار دارد، بودجه سالانه بگذارد، ولی با وجود تصویب آن، هنوز در این زمینه اقدام عملی مشاهده نشده است که امیدواریم این موضوع نیز هرچه زودتر عملی شود.

کارگاه بین المللی آموزشی مدیریت گردشگری پایدار با هدف تهیه برنامه مدون برای ایجاد زیرساخت های گردشگری در شمال خوزستان با حضور مدیران پایگاه های میراث جهانی و ملی سراسر کشور از روز گذشته (15 آبان ماه 98) در محل پایگاه میراث جهانی سازه ای آبی ـ تاریخی شوشتر آغاز شده است و تا یکشنبه 19 آبان ماه جاری ادامه خواهد داشت.

منبع: میراث آریا
انتشار: 7 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 842

به "ساحل سازی برای استفاده 100هزار گردشگر از گتوند تا شوشتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساحل سازی برای استفاده 100هزار گردشگر از گتوند تا شوشتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید