سازمان ملل درباره گرسنگی 100 هزار آواره در تیگرای هشدا داد

به گزارش تفطن، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل اظهار داشت، حدود 100 هزار آواره در منطقه تیگرای اتیوپی در معرض خطر کمبود غذا و گرسنگی قرار دارند.

سازمان ملل درباره گرسنگی 100 هزار آواره در تیگرای هشدا داد

به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل گفت، در صورت عدم ارائه یاری های بشردوستانه به پناهجویان اریتره ای در منطقه تیگرای اتیوپی، حدود 100 هزار تن از آنها در روزهای آینده با کمبود غذا روبرو خواهند شد.

فرستادگان صلح آفریقایی و آبی احمد، نخست وزیر اتیوپی روز آدینه در چارچوب کوشش های منطقه ای به منظور توقف جنگ و سوق یافتن دولت جهت مذاکره با جبهه تیگرای با یکدیگر ملاقات کردند.

این ملاقات یک روز پس از آن صورت گرفت که آبی احمد گفت، ارتش مرحله نهایی حمله ای را شروع می نماید که گروه های حقوقی بیم این دارند که این حمله باعث کشته شدن شمار زیادی از غیرنظامیان گردد.

آبی احمد ضمن تأکید بر مخالفت با هرگونه مداخله های خارجی، توضیح داد که مذاکراتی با رهبران جبهه تیگرای برگزار نخواهد کرد و آنها راهی جز گذاشتن سلاح هایشان بر روی زمین و تسلیم شدن ندارند.

نخست وزیر اتیوپی دستوراتی را به ارتش جهت شروع مرحله نهایی از عملیات نظامی در این اقلیم داده بود.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل گفت، 96 هزار پناهجو اریتره ای در چهار اردوگاه در منطقه تیگرای زندگی می نمایند.

به همین دلیل، بابار بلوچ، سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در گزارشی در ژنو گفت: از روز دوشنبه مشکل کمبود غذا خواهیم داشت و ما آماده یاری رسانی به این پناهندگان هستیم.

وی در ادامه اضافه کرد، گزاراش ها حاکی از آن است که فرایند توزیع یاری ها از چند هفته پیش شروع شده و باید یاری های بشردوستانه بدون هیچ مانعی در نزدیکترین زمان ممکن به دست آنها برسد.

چهارم نوامبر، درگیری مسلحانه ارتش اتیوپی و جبهه آزادی بخش مردم تیگرای شروع شد. پیش از روی کار آمدن آبی احمد در سال 2018 ، جبهه تیگرای برای مدت 3 دهه بر زندگی سیاسی در اتیوپی تسلط داشت و احمد، اولین نخست وزیر از قومیت اورومو است که بزرگترین قومیت در اتیوپی است.

جبهه تیگرای از به حاشیه رانده شدن شکایت دارد و از ائتلاف حاکم جدا شده و آبی احمد را بابت تصمیم به تعویق انداختن انتخابات به دلیل همه گیری ویروس کرونا مقصر می داند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 دی 1399 بروزرسانی: 6 دی 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1643

به "سازمان ملل درباره گرسنگی 100 هزار آواره در تیگرای هشدا داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل درباره گرسنگی 100 هزار آواره در تیگرای هشدا داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید