ششمین شماره گیلگمش به زبان انگلیسی منتشر شد

به گزارش تفطن، ششمین فصلنامه گیلگمش به زبان انگلیسی و با رویکرد تحول در خرده فرهنگ ها به مدیرمسئولی آرش نورآقایی منتشر شد.

ششمین شماره گیلگمش به زبان انگلیسی منتشر شد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران، فصلنامه میراث فرهنگی، گردشگری و محیط زیست گیلگمش در بخش های متنوع همچون جغرافیا، ایران شناسی، سبک زندگی، هنر، اسطوره شناسی، محیط زیست و تاریخ منتشر و عرضه می گردد.

در ششمین شماره انگلیسی گیلگمش، در بخش جغرافیای این شماره، به معروف ترین پیست های اسکی تهران پرداخته شده و در همین بخش مسحور سنگ هایی خواهید شد که داستانهایی آمیخته با افسانه هایی جذاب از قدمت حضور خود بازگو می نمایند.

بخش ایران شناسی مجله گیلگمش نیز به آنالیز قلعه رودخان، این سازه غول آسا که با شکوه در میان جنگل های سرسبز هیرکانی به نظاره نشسته پرداخت شده است. در این بخش به معرفی استارت آپی اشاره شده که در زمینه زعفران این طلای سرخ ایرانی که دیدگاهی نو و متمایز در زمینه فراوری و فروش آن دارد می پردازد.

در بخش سبک زندگی به سیرتحول لباس مردان و زنان ایرانی پیش از اسلام اشاره شده و سفری پر عطر و بو با کابلی پلو از آن سوی مرزها تا شهرهای در چهارگوشه ایران صورت گرفته است.

گیلگمش در بخش محیط زیست فصلنامه گیلگمش به تور گیاه شناسی در سراسر ایران و گاندو، کروکودیل ایرانی پرداخته است.

در بخش هنر فصلنامه انگلیسی گیلگمش مقاله ای درباره گوشه هایی از زندگی ایران درودی نقاش پیشرو و برجسته ایرانی منتشر و نمونه ای چند از آثار فوق العاده اش به تصویر کشیده شده اند. در این بخش همچنین می توانید گردشی داشته باشید در باغ رنگارنگ فرش ایرانی و با طرح های نوزده گانه آن بیشتر آشنا شوید.

در بخش اسطوره نیز از به پیکرگردانی در اساطیر ایرانی از جمله ایزدان، قهرمانان، دیوها و پری ها مطالبی نوشته شده است.

در بخش مطالعه موردی به سیر تحول حمام های ایرانی پرداخت شده و در بخش تاریخ، رد پای هویت زنانه در آثار به جای مانده از ایلامیان مورد آنالیز قرار گرفته است.

در بخش گربال فصلنامه گیلگمش می توانید گزارش هایی از جشنواره سفرنگاری ماکوگرام، سمپوزیوم ایکوفوم در ایران و چهلمین اجلاس جهانی اعضای وابسته سازمان گردشگری(UNWTO) در همدان بخوانید.

ششمین شماره فصلنامه گیلگمش در تعدادی از کتاب فروشی ها، فروشگاه ها و اقامتگاه های کشور در دسترس است که لیست آنان در سایت مجله به آدرس www.gilgameshmag.irموجود است.

علاقه مندان همچنین می توانند برای دریافت و خرید آنلاین این فصلنامه به سایت اینترنتی این فصلنامه مراجعه نمایند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 22 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 493

به "ششمین شماره گیلگمش به زبان انگلیسی منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ششمین شماره گیلگمش به زبان انگلیسی منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید