شمال اسپانیا و جزایر شگفت انگیز آن

به گزارش تفطن، سواحل شگفت انگیز شمال اسپانیا

اسپانیا با داشتن سواحل بسیار زیبا و آفتاب گیر و چشم اندازی بی نظیر رو به اقیانوس همیشه محلی ایده آل برای گذراندن تعطیلات محسوب شده و با دارا بودن مناطقی بسیار زیبا مانند سواحل کوستا دل سول (Costa del Sol)، کوستا بلانکا (Costa Blanca) و کوستا تروپیکا (Costa Tropical) اگر جزو اولین مکان های طبیعی گردشگری اروپا نباشد، می توان آن را در میان برترین مقاصد گردشگری و جذب جهانگرد در این قاره به شمار آورد. در صورتی که مایل باشید، تعطیلات خود را در سواحل دیدنی و اقامت گاه های ساحلی خلوت بگذرانید، باید تمرکز و توجه خود را به بخش شمال اسپانیا معطوف سازید.

شمال اسپانیا و جزایر شگفت انگیز آن

مناطقی همانند کانتابریا (Cantabria)، گالیسیا (Galicia) و استان باسک (Basque) می تواند به عنوان مناطقی دارای سواحل شگفت انگیز، به افرادی که در جست وجوی چنین ساحل هایی هستند، معرفی شوند. در اینجا، کوهستان و دریا یک منظره شگفت انگیز و ترکیب نور و رنگ و سایه مهیجی را به نمایش گذاشته و گردشگران می توانند در این محل از تماشای غارهای جالب کوچک، سواحل خلوت، قلعه های قرون وسطایی و روستاهایی کوچک با منظره ها زیبا لذت ببرند.

خبرنگاران در اینجا بعضی از سواحل باشکوه و شگفت انگیز شمال اسپانیا را معرفی می نماید:

ساحل اویامبر (Oyambre)، کانتابریا (Cantabria)

ساحل اویامبر یکی از سواحل محبوب در میان مسافرانی است که سبک و با کوله پشتی سفر می نمایند. می توان گفت از این نظر در میان ساحل های کانتابریا یکی از برترین ها محسوب می گردد زیرا این ساحل بخشی از منطقه حفاظت شده ای به نام پارک طبیعی اویامبر (Parque Natural de Oyambre) است و یکی از طبیعی ترین و بکرترین مناطقی است که می توانید از آن بازدید کنید. محیط این ساحل نه تنها به خاطر اینکه بخشی از یک پارک طبیعی است بلکه به جهت داشتن زیست بوم های دریایی جالب، یک ساحل استثنایی به شمار میرود. گفتنی است که در نزدیکی این ساحل و در چندین مایلی منطقه پیکو دی اروپا (Picos de Europa) یکی از زیباترین پارک های طبیعی اسپانیا قرار گرفته است.

ساحل گوآدامیا (Guadamía)، آستوریاس (Asturias)

این ساحل کوچک و مجزا با منظره زیبای طبیعی خود می تواند همان ساحلی باشد که شما آرزوی تماشا آن را دارید. ساحل گوآدامیا در برابر نمای شگفت انگیز کوه پارک پیکو دی اروپا (Picos de Europa) واقع شده و به وسیله یک دالان باریک از دریا جدا می گردد. زمانی که سیل این راستا را فرا می گیرد؛ منطقه ساحلی به یک رودخانه کوچک تبدیل شده و منظره منحصر به فردی را ایجاد می نماید.

ساحل لا کرنا (La Concha)، سن سباستین (San Sebastián)

سن سباستین بخشی از منطقه باسک (basque) اسپانیا بوده و به عنوان تکه جواهری طبیعی در این منطقه شناخته می گردد. ساحل لاکرنا، ساحلی پهن با نمایی از کوهستان در پشت آن، اصلی ترین ساحل منطقه سن سباستین است و تماشای آن در بازدید نماینده این احساس را ایجاد می نماید که در فرنچ ریوییرا (French Riviera) یا ساحل دازور، ساحل مدیترانه ای جنوب شرق فرانسه قرار گرفته است. اگر چه این ساحل در تابستان بسیار شلوغ است اما قطعا ارزش تماشا را دارد.

ساحل بوریزو (Borizo)، آستوریاس (Asturias)

در صورتی که در پی یک ساحل باشکوه، پرزرق و برق و خلوت هستید، ساحل بوریزو قطعا یکی از گزینه های شگفت آوری است که شما در اسپانیا خواهید یافت. این ساحل بین صخره ها و یک چراگاه سبز قرار گرفته و با اینکه ساحل بزرگی نیست اما بسیار زیبا و آرام است. این ساحل به روستاهای کوچک عجیب و جالب و مهمانسراهای ییلاقی نزدیک است.

ساحل کلیساها (las Catedrales)، گالیسیا (Galicia)

ساحل کلیساها یکی از شگفت انگیزترین سواحل شمال اسپانیا محسوب می گردد و حتی بعضی معتقدند در بین سواحل سراسر اسپانیا، یکی از شگفت انگیزترین ها است. در واقع چیزی به عنوان کلیساها (Catedrales) در این ساحل وجود ندارد و در آن تنها ستون های سنگی بسیار بزرگ است که به وسیله بادها و موج های دریا ایجاد شده اند. در واقع می توان گفت این ساحل برای ببینده خود قوس های ایجاد شده در اثر جز و مد در سنگ های طبیعی را، به نمایش می گذارد.

منبع: www.spainwanderer.com

منبع: الی گشت
انتشار: 7 اسفند 1400 بروزرسانی: 7 اسفند 1400 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2270

به "شمال اسپانیا و جزایر شگفت انگیز آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمال اسپانیا و جزایر شگفت انگیز آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید