شهرداری تهران امکان ساخت مسکن برای زوج های جوان را دارد؟

به گزارش تفطن، تهران (پانا) - رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت که شهرداری در شرایط کنونی امکان ورود به مسکن زوج های جوان را ندارد.

شهرداری تهران امکان ساخت مسکن برای زوج های جوان را دارد؟

علیرضا زاکانی، شهردار تهران روزهای پنج شنبه به منطقه ها تهران می رود. او به همراه معاونانش با نخبگان محلات سخن می گوید. در مساجد با مردم ملاقات و نامه های مسائل مردم را جمع آوری می نمایند. در نهایت هم لیستی از تصمیم هایی که برای بهبود زندگی در آن منطقه گرفته شده منتشر می گردد. اما شهردار در هر قرار خدمت به جز قول رسیدگی به مسائل آن منطقه، وعده هایی هم به مردم شهر تهران می دهد از ایجاد صندوق قرض الحسنه در هر منطقه تا ایجاد پارک ویژه کودک و مادر. وعده هایی که با توجه به چالش های اقتصادی شهرداری تحقق آنها کمی دور به نظر می آید.

علیرضا زاکانی در آخرین قرار خدمت خود در منطقه 17 گفته است که می خواهیم در هر محله ای زمین و مجوز را بدهیم و برای زوج های جوان مسکن ساخته گردد و تشخیص این زوج ها با نخبگان و مردم محله است. بنابراین باید مجموعه فعال در شهر دست به دست هم دهند و مسئولیت های کارها را بپذیرند. اما آیا شهرداری چنین ظرفیتی را برای ساخت مسکن زوج جوان در قالب واگذاری زمین و مجوز به زوج های جوان را دارد؟

بسیاری از اعضای شورای شهر تهران تمایلی به پاسخ دادن به این پرسش ندارند. به کنایه می گویند قصد تقابل با شهردار را ندارند و خود شهردار باید به این سوال پاسخ دهد.

مهدی عباسی، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران درخصوص این که شهرداری توان تحقق وعده ساخت مسکن برای زوج های جوان را دارد به پانا گفت: نه چنین توانی اکنون وجود ندارد اما درخصوص جزئیات این وعده باید از آقای شهردار بپرسید. همه این وعده ها باید تبدیل به بودجه گردد و اگر به شورا بیاید ما می توانیم راجع به آن صحبت کنیم.

وی ادامه داد: در این زمینه شهرداری تهران اکنون نه اختیارات لازم را دارد و نه اکنون امکانات و بودجه اما درخصوص جزئیات بیشتر باید شهردار تهران شرح دهد.

عباسی با بیان اینکه بعضی از برنامه هایی که از سوی شهرداری مطرح می گردد احتیاج به مصوبه شورای شهر تهران دارد، گفت: هنوز این برنامه های شهردار به شورا نیامده و مصوبه شورای شهر تهران را ندارد.

این عضو شورای شهر تهران در پاسخ به اینکه وعده ساخت مسکن برای زوج های جوان از سوی شهرداری تهران را تحقق پذیر می داند، گفت: من معتقدم در شرایط حاضر امکان پذیر نیست.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 بهمن 1400 بروزرسانی: 6 بهمن 1400 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 2237

به "شهرداری تهران امکان ساخت مسکن برای زوج های جوان را دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرداری تهران امکان ساخت مسکن برای زوج های جوان را دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید