صدور مجوز اخلاق برای دو واکسن کرونا، پرونده 11 شرکت در دستور کار سازمان غذا و دارو

به گزارش تفطن، دبیر کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا از معین شدن نتایج فاز یک انسانی واکسن کرونای شرکت برکت اطلاع داد و گفت: علاوه بر آن تا انتها سال برای واکسن تولیدی دو شرکت مجوز فاز انسانی صادر خواهد شد.

صدور مجوز اخلاق برای دو واکسن کرونا، پرونده 11 شرکت در دستور کار سازمان غذا و دارو

دکتر مصطفی قانعی در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه 11 شرکت پرونده فراوری واکسن خود را تحویل سازمان غذا و دارو دادند، اضافه نمود: 7 شرکت از این تعداد با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار داد و تفاهم نامه برای حمایت از فراوری آنها منعقد نموده اند.

وی ادامه داد: علاوه بر آن دو شرکت پیروز به دریافت مجوز اخلاق برای ورود به فاز انسانی شدند و یک مورد آن نیز فاز انسانی را شروع نموده و تقریبا در سرانجام فاز یک واقع شده است.

قانعی خاطر نشان کرد: پیش بینی می گردد که دو شرکت دیگر نیز تا سرانجام سال برای ورود به فاز بالینی مجوز اخلاق را دریافت نمایند.

دبیر کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به واکسن های فراوری شده در این شرکت ها یادآور شد: واکسنی که در شرکت برکت فراوری می گردد، بر پایه ویروس کشته شده و واکسن در دستور کار موسسه سرم سازی رازی که مجوز گرفته، نوترکیب است.

وی اضافه نمود: علاوه بر آن واکسن انستیتو پاستور که قرار است فاز 3 آن به صورت مشترک با کشور کوبا در تهران شروع گردد، نوترکیب است. علاوه بر آن واکسنی که قرار است تا سرانجام سال مجوز اخلاق دریافت کند، بر اساس واکسن فراوری شده در مدرنای آلمان خواهد بود.

قانعی با اشاره به اجرای فاز اول واکسن فراوری شده در شرکت برکت، با تاکید بر اینکه فاز یک آن رو به سرانجام است، یادآور شد: به محض سرانجام فاز یک و تعیین شدن نتایج آن، فاز دوم و سوم انسانی شروع خواهد شد.

دبیر کمیته علمی ستاد کرونا با بیان اینکه نتیجه فاز یک این واکسن تا چند روز آینده تعیین می گردد، اضافه نمود: در فاز اول اینکه واکسن هیچ عارضه ای نداشته باشد، آنالیز هایی صورت می گیرد و در فازهای دوم و سوم انسانی اثربخشی این واکسن مورد آنالیز قرار خواهد گرفت.

وی تاکید نمود: معاونت علمی به میزان 250 میلیارد تومان، صندوق نوآوری و شکوفایی به میزان 710 میلیارد تومان از این شرکت ها حمایت می نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 اسفند 1399 بروزرسانی: 15 اسفند 1399 گردآورنده: tafatton.ir شناسه مطلب: 1770

به "صدور مجوز اخلاق برای دو واکسن کرونا، پرونده 11 شرکت در دستور کار سازمان غذا و دارو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور مجوز اخلاق برای دو واکسن کرونا، پرونده 11 شرکت در دستور کار سازمان غذا و دارو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید